رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اصرار نبویان بر دروغ‌های خیال‌پردازانه توهین به شعور ایرانی‌هاست»،«مرگ یک نفر به دلیل تب کریمه کنگو در کرمانشاه»،«تجمع اعتراضی دانش آموزان گرگانی»،«زمان شروع شدن اختلافات لاریجانی و رحانی است؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۳۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 01 June 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

زمان شروع شدن اختلافات لاریجانی و رحانی است؟

ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا در خصوص حواشی انتخابات هیات رئیسه مجلس و هماهنگی‌های موجود میان روحانی و لاریجانی و عاقبت این ارتباط گفت: ائتلاف لاریجانی و روحانی فعلا پایدار می ماند، اما نه تا آخر دولت. در واقع دولت دوم در هر دوره ای، هیمنه اولیه خود را ندارد، چراکه دیگر مطمئن است 4 سال بیشتر بر سر کار نخواهد بود. ممکن است یکی از گزینه های ریاست جمهوری در 1400 لاریجانی باشد. لاریجانی و طیفش طوری حرکت می کنند که به 1400 هم نیم نگاهی دارند. اگر قبل از انتخابات با روحانی همراهی کردند، برای این بود که می دانستند انتخاب می شود. اما الان دیگر زمانش است که اختلاف ها شروع شود.


اصرار نبویان بر دروغ‌های خیال‌پردازانه توهین به شعور ایرانی‌هاست

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در کانال تلگرامی خود نوشت: اصرار آقای نبویان بر دروغ های خیال پردازنه و به خطر انداختن منافع ملی بر اساس توهمات و افتراها از این دست است، که نه تنها تمامی مرزهای شرع و انصاف و اخلاق را پشت سر گذارده، بلکه قبل از هر چیز توهین به شعور میلیون ها ایرانی به شمار می رود.سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص گروه ویژه اقدام مالی و نحوه تعامل با آن نیز گفت: بر خلاف آنچه آقای نبویان به دروغ اما با قسم جلاله در سخنرانی خود در خانه خدا ادعا کرده بودند، اولا طرف تعامل کشورها در گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF، یک نهاد بین المللی است و نه دولت آمریکا؛ ثانیا گروه ویژه اقدام مالی هیچگونه سازوکاری در رابطه با افراد ندارد. اصولا در گروه ویژه اقدام مالی در مورد نظام های مالی و بانکی صحبت می شود نه افراد، چه رسد به اینکه از کسی نام برده شده باشد.


دیدار ظریف و سلیمانی پس از ادعای جبهه پایداری

شب گذشته تصویری از دیدار محمد جواد ظریف و قاسم سلیمانی منتشر شد. این روزها نبویان، از اعضای جبهه پایداری با ادعای خود در خصوص تحویل دادن سلیمانی به آمریکایی‌ها توسط ظریف حواشی فراوانی ایجاد کرده است.


صداو سیما میلی با امام برخورد می‌کند

روزنامه شرق در یادداشتی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی نوشت: صداوسيما که به صورت گزينشي با امام مواجه مي‌شود و به صورت ميلي، يک نگاه تنگ‌وتاريک به کشور و ايران را منعکس مي‌کند، در مقابل انحراف تصويري که نسل جوان از امام پيدا خواهد کرد بايد در پيشگاه خدا و تاريخ پاسخ‌گو باشد. آن‌همه فتواهاي مترقي امام منعکس نمي‌شود، اما به صورت کاملا بريده و گزينشي، به مسائل ديگري پرداخته مي‌شود. ديدگاه‌هاي امام عليه جريان خاصي نخواهد بود و اگر هم هست، باعث بزرگي آنان خواهد شد، نه نگراني آنان. امام امروز در بهشت زهرا(س) در قطعه‌اي از خاک سرزمين ايران در کنار شهيداني که امام به آنها عشق مي‌ورزيد آرميده است. وظيفه ما، بيان نقطه‌نظرات ايشان و يادگاران گرامي ايشان در عرصه حکومت‌داري، فرهنگ و سياست ايران است.


جادوگر جانشین دایی می‌شود

علی کریمی برای هدایت نفت تهران با مالکان این تیم مذاکرات مثبتی انجام داده است. این اخبار امروز تایید و اعلام شد کریمی با مالکان نفت جلساتی داشته و به توافق اولیه برای همکاری نیز دست یافته است. کریمی پس از خداحافظی از فوتبال مدتی دستیار کی روش در تیم ملی بود و مدتی نیز در تیم دسته اولی خونه به خونه به عنوان مدیر فنی فعالیت کرد. نفت تهران با علی دایی موفق به کسب قهرمانی جام حذفی و سهمیه حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا شد و حالا کریمی در آستانه هدایت این تیم قرار گرفته است. دایی که مشکلات زیادی با مالکان نفت داشت در نهایت از این تیم جدا شد تا هدایت سایپا را برعهده بگیرد.


مرگ یک نفر به دلیل تب کریمه کنگو در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در سال 96 تاکنون تنها یک نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در استان فوت کرده است، گفت: غیر از این مورد هیچ فوتی دیگری براثر این بیماری نداشته ایم. ایرنا این خبر را منتشر کرد.



توصیه لاریجانی به رئیس قوه قضاییه

علی لاریجانی با اشاره به تقاضای برخی مدیران رسانه جهت دیدار با رئیس قوه قضائیه گفت: حتما توصیه می‌کنم تا رئیس قوه قضائیه با رسانه ها دیدار داشته باشد که قطعاً این جلسات مفید خواهد بود و طی آن نظرات اهالی رسانه به صورت مستقیم به گوش مسئولان می‌رسد.لاریجانی با تاکید بر اینکه نحوه تعطیلی مطبوعات و فیلتر شدن رسانه ها باید ضابطه‌مند شود، گفت: همانطور که موضوع حبس زدایی از سوی مجلس پیگیری می شود، نباید اجازه داد رسانه ها نیز به سادگی تعطیل شوند. قبول داریم در این زمینه نیاز به ضابطه داریم و اگر لازم باشد مجلس نیز پیگیری خواهد کرد.


ایوانکا ترامپ باز هم خبرساز شد

دیده‌بان کارگری چین می‌گوید که یک فعال کارگر چینی به نام «هوا هایفنگ» که مشغول انجام تحقیقات درباره ادعاهای مربوط به نقض حقوق کارگران در کارخانه تولید کفش ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری آمریکا بود، بازداشت شده است.از قرار معلوم هایفینگ شاهد موارد اضافه کاری اجباری و پرداخت نشدن دستمزد مناسب به کارگران در این کارخانه بوده است.این سازمان حقوق بشری چینی همچنین گزارش داده است که دو فعال دیگر که در حال تحقیقات بودند، گم شده‌اند.سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی همه فعالان شده که در این رابطه بازداشت شده‌اند.


تجمع اعتراضی دانش آموزان گرگانی

دانش‌آموزان گرگانی امروز در پی سختی سوالات امتحان نهایی و لو رفتن سوالات برخی از رشته‌ها مقابل آموزش و پرورش شهرستان گرگان تجمع کرده و خواستار پیگیری موضوع شدند.


واردات خرمای اسرائیلی به کشور!

حدود یک سال قبل چند محموله خرما در منطقه آزاد تجاری شهرستان ماکو توقیف شد که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این محموله محصول رژیم غاصب صهیونیستی است. از آنجایی که هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و بررسی موضوع در دستور کار دادسرای مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.توکل حیدری رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: پس از کشف این محموله که توسط 2 شرکت ایرانی به کشور وارد شده بود، بررسی‌های دقیق در این زمینه انجام شد.وی افزود: پس از انجام تحقیقات محرز شد که این خرماها محصول رژیم اشغالگر قدس است و مطابق با قانون منع ورود کالاهای متعلق به رژیم اشغالگر قدس، نهایتا روند رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرد و این محموله ضبط شد.رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه این خرماها از بُعد قابلیت مصرف هم نیاز به بررسی داشت، گفت: احتمال اینکه خرماها آلودگی‌های بیولوژیک داشته باشند وجود داشت، لذا ارسال آن‌ها به مراجع بهداشتی جهت اخذ آزمایشات و بررسی میزان خطرآفرینی آن برای مصرف کننده روندی طولانی به خود اختصاص داد و نهایتا بعد از یک پروسه هفت تا هشت ماهه نتایج آزمایشات اعلام شد.حیدری با بیان اینکه مراجع بهداشتی این خرماها را آلوده و غیرقابل مصرف اعلام کردند، تصریح کرد: از سوی دیگر اختلافی بین قضات وجود داشت که این‌ها باید طبق قوانین گمرگی اعاده شود یا ضبط گردد که نهایتا این موضوع هم در یک نشست قضایی بررسی و قضات به این نتیجه رسیدند که باید ضبط شود.


علت کاهش رای لاریجانی

ایمانی در توضیح کاهش رای لاریجانی نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: کاهش رای لاریجانی توسط پایداری ها نبود. پایداری ها اگر سال گذشته رای ندادند، امسال هم قاعدتا رای ندادند. کاهش رای از سوی فراکسیون امید سازماندهی شده بود، چراکه الان احساس قدرت می کنند و می خواهند لاریجانی قدرت سابق را نداشته باشد.وی در پاسخ به سئوالی در مورد ائتلاف لاریجانی و روحانی گفت: ائتلاف لاریجانی و روحانی فعلا پایدار می ماند، اما نه تا آخر دولت. در واقع دولت دوم در هر دوره ای، هیمنه اولیه خود را ندارد، چراکه دیگر مطمئن است 4 سال بیشتر بر سر کار نخواهد بود. ممکن است یکی از گزینه های ریاست جمهوری در 1400 لاریجانی باشد. لاریجانی و طیفش طوری حرکت می کنند که به 1400 هم نیم نگاهی دارند. اگر قبل از انتخابات با روحانی همراهی کردند، برای این بود که می دانستند انتخاب می شود. اما الان دیگر زمانش است که اختلاف ها شروع شود.


نادران در نامه ای به نبویان: گزک به دست دولت ندهید

الیاس نادران نماینده سابق مردم تهران در نامه ای به حجت الاسلام نبویان از وی خواست سهو لسان خود را در مورد تعهد وزیر خارجه به تحویل فرمانده سپاه قدس به آمریکا براساس FATF اصلاح کرده و گزک به دست دولت ندهد.


مشاجره‌ای بین یوسف نژاد و عارف در کار نبود

نماینده مردم شازند مشاجره بین دو تن از اعضای فراکسیون امید در حاشیه انتخابات هیات رییسه مجلس را تکذیب کرد.به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی درباره تصویری که در جریان انتخاب هیات رییسه مجلس منتشر و بسیاری آن را درگیری و اختلاف‌نظر یوسف‌نژاد با محمدرضا عارف تفسیر کردند، گفت:‌ انتخابات دیروز هیات رییسه مجلس قرار بر این بود که اعضای هر سه فراکسیون به افراد مشخص شده رای دهند. اما در عمل و در انتخاب ناظران و دبیران ماجرا طور دیگری رقم خورد. تعدادی از اعضای فراکسیون امید زمانی برای داوطلب شدن آقای یوسف‌نژاد در هیات رییسه اقدام کردند که کمی دیر شده بود. در عین حال ایشان علیرغم پایبندی به توافق بین فراکسیون‌ها و عدم تمایل به ثبت نام، برای کسب تکلیف به صندلی آقای عارف مراجعه کرد و از آنجا که نمایندگان همسو و فعالان در امر انتخاب هیات رییسه به موضوعات و اتفاقات در صحن مجلس حساس بودند؛ برای کمک فکری و متقاعد کردن عارف به صندلی او نزدیک شده بودند و در حال مذاکره بودند که خبرنگاران عکس مذکور را در گرماگرم مذاکرات دوستانه و البته جدی گرفته و بر خروجی سایت‌ها درج کردند. طبیعی است که در حین هر گفتگو و بحثی هر لحظه ممکن است تصویری قابل تفسیر گرفته شود. کما اینکه در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت ها از عکس فوق تفسیرهای مختلفی شده است که با واقعیت منطبق نیست. او ادامه داد: هیچ گونه برخورد غیر مودبانه‌ای بوجود نیامده و چند تن از اعضای فراکسیون امید به دور صندلی عارف حلقه زده و این حضور برای مذاکره و تبادل نظر بود و بحث ومشاجره‌ای بین آقای یوسف نژاد و دکتر عارف در کار نبود.


واکنش معاون روحانی به راه نیافتن زنان مجلس به هیات رئیسه

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم نمایندگان خانم بتوانند در سطح ریاست کمیسیون‌ها تخصصی صاحب جایگاه شوند.شهیندخت مولاوردی در گفتگو با خبرآنلاین درباره راه نیافتن نماینده فراکسیون زنان به جمع اعضای هیأت رئیسه مجلس گفت: امیدوار بودیم این دوره یک خانم در جمع اعضای هیأت رئیسه مجلس حضور پیدا کند، انشاءالله نمایندگان خانم بتوانند در سطح ریاست کمیسیون ها تخصصی صاحب جایگاه شوند.وی یادآور شد: تعداد نمایندگان خانم در مجلس نسبت به دوره نهم 2 برابر شده است، آنها در کمیسیون های تخصصی مختلف عضو هستند انشاء الله بتوانند با کمک سایر اعضا به مقام ریاست کمیسیون برسند.معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور یادآور شد: هر چقدر تعداد خانم ها در سطوح تصمیم گیری بیشتر باشد قطعا هم تصمیماتی که اتخاذ می شود بیشتر می تواند منافع زنان و خانواده را با رویکرد عدالت جنسیتی تضمین کند.مولاوردی اظهار کرد: انشاء الله نمایندگان خانم تا انتخابات هیأت رئیسه سال سوم مجلس بیشتر کار کنند و بتوانند رأی نمایندگان مجلس را برای حضور در ترکیب هیأت رئیسه به دست آورند.


انتقاد عارف از برخی بدعهدی‌های فراکسیون‌ها

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید با انتقاد از برخی بدعهدی‌های دیگر فراکسیون‌ها در انتخاب هیات رئیسه مجلس گفته: قرار بود فراکسیون‌های سیاسی مجلس هر کدام تعدادی مشخص برای کرسی‌های هیات رئیسه کاندیدا معرفی کنند که متاسفانه برخی از فراکسیون‌ها به عهد خود وفادار نماندند و بر اساس برخی پیشنهادها نام علی‌اصغر یوسف‌نژاد هم برای کاندیداتوری در صحن مجلس مطرح شد و ایشان در فاصله‌ای که نمایندگان برای رای دادن آماده می‌شدند با من مشورت کرد و براساس عملکرد فراکسیون‌های دیگر نظر مثبت خود را برای نامزدی ایشان اعلام کردم. بر اساس رویکرد مثبتی که به حضور زنان در مدیریت داخل پارلمان داریم، اصرار داشتیم که یک خانم هم از طرف فراکسیون نامزد انتخابات هیات رئیسه شود که در مقایسه با گذشته رای خانم اولادقباد از افزایش خوبی برخوردار بود و امیدوارم شاهد حضور زنان در هیات رییسه کمیسیون‌های تخصصی باشیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


پوتین به اتهام علیه روسیه درباره مداخله در انتخابات آمریکا پاسخ داد

رئیس‌جمهور روسیه گفت: کشور روسیه هرگز در حملات سایبری و هک کردن دست نداشته است. برخی هکرهای وطن پرست مستقل ممکن است در بحبوحه روابط خدشه دار شده کنونی میان روسیه و غرب دست به چنین حملاتی زده باشند. هیچ هکری نمی‌تواند کمپین‌های انتخاباتی در کشورهای اروپایی، آسیایی یا آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


درخواست وزارت بهداشت برای انتشار فایل صوتی مصاحبه وزیر

زارع نژاد مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درباره ادعای مطرح شده از سوی روزنامه قدس مبنی بر بی احترامی وزیربهداشت به خبرنگار این روزنامه گفت: ما برای قضاوت درست‌ درخواست کردیم تمام فایل صوتی این مصاحبه را در اختیار ما قرار دهند تا منتشر کنیم اما این کار را انجام ندادند، ما هم گفتیم خودتان آن را منتشر کنید اما تاکنون هیچ پاسخی در این باره دریافت نکرده ایم. وزیر بهداشت ضمن پاسخ کامل به همه سوالات خبرنگار روزنامه، معتقد بود که این روزنامه با تغییر رویکرد در مدیریت جدید، به صورت کاملا جهت دار و سیاسی از پول امام رضا علیه اهداف امام رضا استفاده می کند و این مسئله با مرور مطالب این روزنامه در چند ماه گذشته کاملا مشهود است. درخواست ما انتشار کامل فایل صوتی این گفت‌وگو است و مطمئن هستیم فایل صوتی را دارند و نمی‌خواهند منتشر کنند؛ مگر می‌شود خبرنگاری مصاحبه‌ای انجام دهد ولی آن را ضبط نکند. من از مدیر روابط عمومی آستان قدس درخواست کردم فایل صوتی را به ما بدهند اما ایشان امتناع کردند. از نظر وزارت بهداشت مستند قضاوت درست، فایل صوتی این مصاحبه است. انتخابت این خبر را منتشر کرد.


روایت فرزند هاشمی از علت نامه نگاری های اخیر سید حسن خمینی به روحانی

ایشان به عنوان عضوی از هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی یک خواسته روشن و شفاف را از ریاست محترم جمهوری نموده است که واقعا متوجه نمی شوم برخی چرا اینقدر در مقابل آن به فرافکنی و اتهام زنی روی آورده اند! واقعاً اگر عزل و نصبی مطابق مرّ قانون انجام شده باشد که دیگر اینقدر هیاهو ندارد!مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی هرگز عزل یکباره و غیرقانونی نبوده است و تمام کسانی که با ایشان کار کرده اند خوب می دانند که چنین رفتارهایی قابل انتساب به ایشان نبوده اما تا جایی که من به عنوان رئیس دفتر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع دارم، آیت الله هاشمی همیشه از مدیریت و عملکردآقای دکتر میرزاده دفاع می کردند و دقیقاً یک هفته قبل از رحلت شان در نشستی که برادرم محسن هم حضور داشت ایشان به صراحت به ما فرمودند هیچکس برای مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بهتر از آقای میرزاده وجود ندارد. در مورد "هاشمی زدایی" همین را بگویم که تلاش 8 ساله آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور وقت و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی علیه دانشگاه آزاد اسلامی با هدف منزوی کردن تفکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که تا پای تغییرات غیر قانونی در اساسنامه دانشگاه آزاد اسامی هم پیش رفت ولی در نهایت به جایی نرسید!


عزل مدیران رسانه‌های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی

امروز به مدیران خبرگزاری آنا، روزنامه فرهیختگان و سایت ایسکانیوز ، سه رسانه‌ زیرمجموعه و وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، اعلام شد که از سمت‌های خود عزل شده‌اند. مراسم تودیع مریم جمشیدی(مدیرعامل خبرگزاری آنا)، سیدوحید عقیلی(سرپرست روزنامه فرهیختگان) و حسین حبیب‌زاده(سرپرست خبرگزاری ایسکانیوز) امروز بعد از ظهر در محل خبرگزاری ایسکانیوز برگزار می‌شود. به گفته مدیران یکی از این رسانه‌ها، صالح اسکندری که از اردیبهشت‌ماه به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌های دانشگاه مشغول به کار شده؛ امروز در تماسی از مدیران خبرگزاری آنا، روزنامه فرهیختگان و سایت ایسکانیوز درخواست کرده تا ساعت 5 در مراسم تودیع خود و معارفه مدیران جدید در خبرگزاری ایسکانیوز شرکت کنند. ایلنا، این خبر را منتشر کرد.


راه‌اندازی گشت ارشاد ادارات صحت ندارد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره گشت ارشاد ادارات گفت: نمی‌دانم این اخبار از کجا منتشر می‌شود چنین خبری صحت ندارد.وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بعداز انتخابات با سیل استخدام در شهرداری روبه‌رو هستیم آیا این کار با مجوز از طرف وزارت کشور صورت گرفته است؟ گفت: استخدام‌هایی که این روزها در شهرداری صورت می‌گیرد قانونی است.


پدیده آشنا روزه‌داری مردم اهواز را سخت کرد

اهواز باز شاهد پدیده قالب و آشنای گرد و غبار است به طوری‌که رفت و آمد مردم روزه‌دار را سخت کرده است.امروز اهواز بعد از طوفان گرد و خاک روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی هوای نامطلوب و نا‌سالم را تجربه می‌کند که البته این امر پدیده قالب در این وقت سال است اما خوشبختانه تا این ساعت مقدار دید در افق بیشتر و بهتر از روز چهارشنبه است و تا‌کنون گزارشی از قطع برق اعلام نشد.این پدیده متاسفانه در این روزهای ماه مبارک رمضان روزه‌داری را برای مردم خوزستان سخت و طاقت‌فرسا کرد.


ماجرای بازپس‌گیری ساختمان محافظان احمدی‌نژاد

طبق گفته نهاد رياست‌جمهوري اين ساختمان جزو املاك دولت بوده و بازپس‌گيري آن با حضور مقام‌هاي قضايي و در راستاي استيفاي حقوق ملت انجام شده است. همچنین تخليه و تحويل اين ملك نيز كه مورد استفاده تيم حفاظت رييس‌جمهوري سابق در مدت زمان رياست‌جمهوري وي بود، پس از پايان دوره دهم رياست‌جمهوري و به استناد مصوبه مراجع قانوني مسوول در امور حفاظتي و نيز اخطار ديوان محاسبات كشور، انجام گرفت.در پي مقاومت در برابر حكم قانوني، عدم تحويل ملك و تصرف عدواني آن به مدت سه سال، اين موضوع در مراجع قضايي پيگيري اما با وجود صدور حكم تخليه، باز هم به اين بهانه كه اين ساختمان در اختيار واحد ارتباط مردمي رييس‌جمهوري سابق است، تخليه ملك مذكور انجام نگرفت. در نهايت با پيگيري بخش حقوقي نهاد رياست‌جمهوري در راستاي استيفاي حقوق دولت و بيت‌المال و صدور دستور قضايي، اين ملك طي صورتجلسه با حضور عوامل انتظامي تخليه و قفل‌ها تعويض شد. از سوی دیگر اعلام شماره حساب به عنوان «تصرف محل استقرار محافظين»، «محدوديت در حفاظت از جان رييس‌جمهور سابق» و پهن كردن فرش در ميدان نارمك و انتشار عكس آن در فضاي مجازي را جوسازي، فرافكني و تشويش اذهان عمومي و در تداوم ترفندهاي گذشته براي تصرف غيرقانوني ملك مذكور عنوان كرد.با توجه به اطلاعيه‌اي كه نهاد رياست‌جمهوري صادر كرده باز پس‌گيري ساختمان قانوني بوده و طبيعي است كه احمدي‌نژاد اگر دوست دارد براي تيم حفاظتش ساختماني جدا داشته باشد بايد از بودجه خود اقدام به اين كار كند نه اموال دولت كه بيت‌المال شمرده مي‌شود زيرا دولت هيچ تكليف و وظيفه‌اي در قبال محل اقامت جداگانه براي تيم حفاظتي ندارد.»


محمود خاوری در کانادا دیده شد

کسی که از او در فروشگاهی دو عکس گرفته، می گوید این عکس را روز گذشته گرفته است. مدیرعامل بانک ملی دولت اصولگرای احمدی نژاد که در آن روزگار چفیه بر گردن می‌انداخت و چهره‌ای متظاهر داشت، پس از مشخص شدن دست داشتن در پرونده‌ی سه هزار میلیاردی، به کانادا فرار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :