تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: ۶۰درصد زندانیان زن در استان مرکزی، به دلیل ارتکاب جرم در حوزه مواد مخدر به زندان افتاده اند.
کد خبر: ۴۳۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 01 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، زهرا فرجی در جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد بانوان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: زنان از جمله مهمترین قربانیان مواد مخدر در جامعه هستند و عواملی از جمله شوهران معتاد، اصرار دوستان، توجه به زیبایی، کنجکاوی، اختلافات خانوادگی و... بخشی از علل گرایش زنان به اعتیاد است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: علت عمده ای که موجب روی آوردن به اعتیاد از سوی زنان می شود، زندگی با شوهران معتاد است و ۷۰ درصد زنان معتاد به همین دلیل روی به مصرف مواد مخدر می آورند.

فرجی ضمن اشاره به اینکه طبق آمار، ۹درصد از معتادان در مناطق شهری و پنج درصد معتادان در مناطق روستایی را زنان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: همچنین آمارهای موجود در استان بیانگر آن است که ۸۳ درصد زنان معتاد قبل از اعتیاد، دخانیات و قلیان مصرف کرده اند.

وی خاطرنشان ساخت: متلاشی شدن خانواده، رفتارهای ناهنجار، روی آوری به توزیع مواد مخدر، فحشا و فساد، افزایش سقط جنین، ایدز، وادار کردن فرزندان به تکدی گری و تهیه مواد مخدر بخشی از عواقب اعتیاد زنان در است که اثرات بسیار منفی و ناگوار برجای می گذارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: پژوهش های جهانی نشان داده عوارض و عواقب اعتیاد در زنان بیش از مردان است به طوری که طول مدت گرایش زنان از مصرف اعتیاد به تزریق مواد فقط دو سال بوده در صورتی که این شاخص برای مردان معتاد هشت سال است.

فرجی ادامه داد: مطالعات علمی در رابطه با اعتیاد زنان در موفقیت برنامه های پیشگیری این حوزه یک اصل راهبردی است و شناخت دقیق ماهیت اعتیاد زنانه و رفتارها و کنش های معتادان زن، بهترین اقدام در این راستا است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تاکید کرد: موضوع پیشگیری در اعتیاد زنان بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که زنان نقش محوری در تربیت فرزندان و مدیریت خانواده دارند که این مهم بر جامعه نیز اثرگذار است.

/انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار