تابناک مرکزی: رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان با تبريك فرارسيدن ماه ميهماني خداوند و اشاره به برخي از آيات سوره بقره، هدف از روزه گرفتن را دست يابي به مقام عملي تقوا از سوي مومنان دانست.
کد خبر: ۴۳۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 25 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمين" عباسعلي شهيدي" در جلسه بصيرت افزايي كاركنان فرماندهي انتظامي استان با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان گفت: براساس آيه 183 سوره مباركه بقره روزه داران شامل سه گروه روزه داران عوام ، روزه داران خواص و يا روزه داران خاص الخواص هستند.

وي ادامه داد روزه داران عوام آن گروه از روزه داراني هستند که فقط از چيزهايي که روزه را باطل مي کند؛ خودداري مي کنند اما از اعضاء و جوارح خود مواظبت نمي کنند و در کنار  روزه داري خود فعلهاي حرام ديگري به مانند: دروغ گفتن، ،نگاه به نامحرم ، تهمت زدن، رعايت نكردن حجاب و . .. انجام مي دهند تا آنجا که روزه اين گروه از روزه داران هر چند مورد قبول است، اما  آنان به هدف غايي روزه که همانا  کسب تقوا است، هرگز نائل نمي شوند.

رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان مركزي بيان داشت: گروه ديگر از روزه داران روزه داران خواص هستند كه افرادي هستند که علاوه بر خودداري از مبطلات روزه ، داراي مديريت رفتاري نيز بوده و همه اعضاء و جوارح خود را از انجام گناهي چون نگاه به نامحرم، غيبت كردن، دروغ گفتن و .. حفظ مي كنند.

حجت الاسلام و المسلمين" شهيدي" هدف از روز گرفتن را دست يابي به مقام عملي تقوااز سوي مومنان دانست و يادآور شد: رسيدن به اين هدف به وسيله گروه سوم روزه داران كه همان روزه داران خاص الخواص هستند محقق مي شود به گونه اي كه اين گروه از روزه داران  هرگز در دلشان غير از خدا چيزي ديگري نيست و همزمان داراي دو مديريت رفتاري و فکري بوده و هيچگاه فكر انجام گناه در ذهن آنان پرورانده نمي شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار