تابناک مرکزی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: امید است از نیمه خرداد 96 سایت بهین‌یاب جهت ثبت‌نام صاحبان واحدهای تولیدی مجددا باز شود.
کد خبر: ۴۲۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷ 24 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، محمدرضا حاجی‌پور در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 60درصد مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان، تامین اجتماعی و بانک‌ها به نتیجه رسید و امید است این شرایط با جدیت تداوم یابد تا شاهد رونق سریعتر باشیم.

وی در خصوص برنامه وزارت صنعت برای حمایت از واحدهای صنعتی مورد نیاز به سرمایه‌گذاری و تداوم طرح رونق تولید در سال جاری گفت: در سال جاری بیش از 25 برنامه و پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی برای مجموعه وزارتخانه مطرح شده که طرح رونق تولید یکی از آنهاست. برخی از خدمات این طرح‌ها شامل ارائه تسهیلات سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی صنایع، رسیدگی به صنوف تولیدی، معادن و نوسازی تجهیزات معدنی و اتمام طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، توسعه صادرات و ... هستند.

حاجیپور در ادامه افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط معاون اول رئیس جمهور و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه برنامه‌ها و طرح‌های سال 96، این مهم در استان مرکزی در دست اقدام است و مباحث و مشکلات را به وزارتخانه منعکس کرده‌ایم.

وی بیان کرد: منتظر ابلاغ سهمیه استان در حوزه‌های مختلف هستیم تا بر اساس آن برنامه‌ریزی مدونی را دنبال کنیم و سرمایه ثابت برای طرح‌های بالای 60 درصد را پیگیری و تسهیلات سرمایه در گردش را در حوزه رونق تولید تداوم بخشیم.  

حاجیپور گفت: با توجه به شرایط موجود امید است از نیمه خردادماه 96 سایت بهین‌یاب برای ثبت‌نام مجددا برای صاحبان واحدهای تولیدی باز شود. در همین هفته با وزیر صنعت و معدن جلسه‌ای خواهیم داشت که در این خصوص تصمیمات لازم اتخاذ و به اطلاع خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص صنوف تولیدی نیز افزود: براساس برنامه‌ریزی وزارت صنعت حدود 100 هزار واحد صنفی از طرح رونق تولید استفاده خواهند کرد که در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی پیشنهاد دادم که حمایت از سه هزار واحد تولیدی صنفی را در قالب این طرح شاهد باشیم تا ایجاد اشتغال جدید و رونق در این حوزه‌ها محقق شود.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، امروز بیش از 14 واحد تولیدی مسائل و مشکلات خود را در حوزه دستگاه‌های خدمات‌رسان، امور مالیاتی و تامین اجتماعی مطرح کردند تا با توجه به رویکرد دولت در راستای رفع این موانع تصمیمات خوبی در جهت رونق تولید در واحدها اتخاذ شده و دستگاه‌های خدمات رسان قول همکاری دهند تا شاهد شرایط بهتر و مناسب‌تری برای مجموعه‌های تولیدی باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار