تابناک مرکزی: دبیر اجرایی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: بازشماری برخی صندوق های شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان در صورت احراز اعتراض نامزدها با نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انجام می شود.
کد خبر: ۴۲۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ 24 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، مرتضی جودکی افزود:در بررسی شکایت ها و اعتراض های نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی او بر اساس قانون با پایان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزدها 48 ساعت فرصت ارایه شکایت و اعتراض خود را به هیات های اجرایی و نظارت دارند.

وی توضیح داد: این اعتراض ها به مدت پنج روز توسط هیات های نظارت شهرستان ها بررسی و نتیجه آن به هیات عالی استان اعلام می شود.

وی ادامه داد: هیات عالی استان نیز پس از پنج روز بررسی این اعتراض ها نتایج را به هیات مرکزی ارایه و در صورت محرز شدن اعتراض نامزدها، بازشماری و یا ابطال صندوق ها شهرستان ها توسط هیات نظارت مرکزی تصمیم گیری می شود.

دبیر اجرایی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در خصوص بازشماری و یا ابطال صندوق های پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در صورت محرز شدن اعتراض نامزدها نیز توسط هیات عالی نظارت استان ها انجام می شود.

جودکی گفت: اعتراض های متعددی از طرف نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی به هیات های نظارت ارایه شده است که پس از بررسی در هیات های نظارت شهرستان ها و هیات عالی استان و محرز شدن این اعتراض ها با نظر هیات مرکزی نظارت برخی از این صندوق ها بازشماری و یا ابطال می شوند.

وی افزود: شکایت های قانونی نامزدها با دقت توسط هیات نظارت شهرستانی و عالی استان مورد بررسی قرار می گیرد و برای احقاق حق نامزدها، معترضان باید مستندات خود را به هیات نظارت تحویل دهند و در صورت محرز شدن تخلف با نظر هیات نظارت مرکزی بازشماری و یا ابطال یک یا دو صندوق رای در برخی از شعبه‌ها انجام می شود.

یک‌هزار و ۶۱ نامزد در عرصه ۳۳ حوزه انتخابیه شهری شوراهای اسلامی استان و چهار هزار و ۸۹۵ نفر در مناطق روستایی استان مرکزی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این استان شرکت کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار