تابناک مکزی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی گفت: رایزنی ها و پیگیری ها جهت احیای شرکت آونگان اراک در حال انجام است.
کد خبر: ۴۲۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸ 24 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، ظفر افشون در حاشیه جلسه شورای اداری استان در خصوص مشکلات کارگری واحدهای صنعتی آذراب و آونگان به خبرنگاران گفت: امروز با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و قاضی اداره تسویه دادگستری استان مرکزی جلسه‌ای با محوریت احیای شرکت آونگان برگزار شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه مسئولین امنیتی در جلسه قبل شورای تامین بر احیای کارخانه آونگان تاکید کردند، طبق چارچوب مصوبه جلسه قبل، جلسه‌ای برگزار کردیم که در این جلسه واحدهای مربوطه و ادارات ذیربط برای احیای مجدد این کارخانه آمادگی خود را برای مشارکت با هر فرد توانا و خبره در حوزه این صنعت اعلام کردند .

افشون ادامه داد: خوشبختانه تاکنون یک یا دو متقاضی جهت احیای آونگان اعلام آمادگی کرده‌اند که زیر نظر اداره تسویه دادگستری این شرکت را یا به صورت اجاره به شرط تملیک یا به صورت مستقل خریداری و احیا کنند .

افشون بیان کرد: به کارگران آونگان این اطمینان را می‌دهیم که مصوبه شورای تامین پابرجاست و برای اجرایی شدن این مصوبه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد .

وی با بیان اینکه کارگران این کارخانه نیز افراد صاحب فنی را جهت احیای شرکت مذکور معرفی کرده‌‌اند، گفت: در خصوص در حال رایزنی هستیم و امیدواریم این مهم در روزهای آینده تعیین تکلیف شود .

معاون استاندار در خصوص شرکت آذراب نیز گفت: این شرکت در سال 96 سه قرارداد در اصفهان، فارس و یکی از پتروشیمی‌های جنوب کشور به میزان  600 میلیارد تومان منعقد کرده و براین اساس برای سه سال آینده قرارداد کاری دارد

وی با بیان اینکه بخشی از حقوق کارگران این شرکت توسط پیمانکاران پرداخت می‌شود، اما در حال حاضر پیمانکار مربوطه در حدود دو ماه از حقوق کارگران را پرداخت نکرده است، اظهار کرد: طی مذاکرات انجام شده با مدیران این شرکت از آنها خواستیم هر چه زودتر حقوق معوقه کارگران را تسویه کنند، اما آنها معتقدند که این میزان تعویق حقوق توسط شرکت‌ها عرف است که البته ما این توجیه را نمی پذیریم و به نظر ما این عرف معقول نیست .

افشون اظهار کرد: مدیران کارخانه آذراب قول دادند که به طور قطعی تا پایان ماه تمام حقوق معوقه کارگران این شرکت پرداخت شود .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار