رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «راه‌اندازی «حمد» جهانگیری برای «روحانی»»، «پیش بینی ضرغامی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری»، «احتمال کناره‌گیری «قالیباف» و «رئیسی» به‌نفع یکدیگر وجود دارد»، «انتقاد شدید کیهان به غلامحسین کرباسچی»، «وکیلی: ناطق نوری در جبهه روحانی فعال است» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۱۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ 01 May 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.‌

پیش بینی مداح مشهور: روحانی بازی خورده و خبر ندارد!
سعید حداديان ، مداح مشهور درمورد حادثه سفارت عربستان كه جهانگيري در مناظره انتخاباتي به آن اشاره كرد با بيان اينكه بعضي از حرف‌ها هم بد نبود با تقبيح حمله به سفارت گفت: ریختن در سفارت عربستان کار ما نیست و هیچ بچه حزب اللهی اینگونه اقدامات را قبول ندارد. وی درباره کاندیداتوری جهانگیری در کنار روحانی که از آن به عنوان کاندیدای پوششی یاد می کنند نیز گفت: اینها فکر می کنند پوششی آورده اند؛ نخیر، از همان ابتدا جریان اصلاحات گفته بود که می خواهیم 4 سال روحانی باشد و بعد خودمان کاندیدا بیاوریم. یعنی این وسط آقای روحانی است که بازی خورده و خبر ندارد. او با کنایه به نوع اظهارات جهانگیری در مناظره انتخاباتی گفت: بعید است که آقای روحانی دوباره رییس جمهور شوند ولی اگر دولت دوباره به دست شما [جریان اصلاحات] افتاد، ببينيم جلوي آمريكايي‌ها هم همين‌طور رگباري حرف مي‌زنيد يا لبخندتان مال آنهاست؟ شما در موضوع كشتار مردم در حادثه منا و در بسياري از موارد ديگر، موضع منفعلانه داشته ايد.حاج سعید حدادیان با تاکید بر اینکه هنوز از کسی در انتخابات به صراحت حمایت نکرده است گفت: سابقه ما از آقای رئیسی سابقه مثبتی است اما ما تا آخر این برنامه ها را نگاه می کنیم و از شخص آقای رئیسی توقع داریم انقلابی تر وارد میدان شود. صزاط این خبر را منتشر کرد.

راه‌اندازی «حمد» جهانگیری برای «روحانی»
پس از کم‌فروغی حسن روحانی و حضور پررنگ اسحاق جهانگیری که از او به عنوان کاندیدای پوششی دولت یاد می‌شود در نخستین مناظره تلویزیونی مجموعه‌ای تحت عنوان ستاد مردمی «حمد»  جهت حمایت از روحانی از سوی کاندیدای پوششی در دستور کار قرار گرفت. به گزارش «نشاط» ستاد حمایت مردمی دولت که به‌اختصار «حمد»‌ نام‌گذاری شده قرار است بخشی از فعالیت‌های مردمی را بر عهده بگیرد و ستادی پوششی برای اسحاق جهانگیری باشد. برپایه این خبر، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته بود که کاندیدای اصلی ما آقای روحانی است ولی در آخر درباره ماندن یا رفتن جهانگیری تصمیم می‌گیریم. ان‌شاءالله هر دو می‌آیند ولی در آخر تصمیم می‌گیریم. عبدالواحد موسوی‌لاری نیز  در نشست خبری گفت در همین زمینه تصریح کرده بود که بین روحانی و جهانگیری یکی در انتخابات می‌ماند.

پیش بینی ضرغامی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری
عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در کانال تلگرامی اش نوشت: رسانه ملی برای دور دوم انتخابات برنامه ریزی کند ! ۳ مناظره رو در رو ! انتخابات با حضور رئیس جمهور مستقر تا به حال به دور دوم نرفته است ولی ظاهرا این بار متفاوت است!

تکذیب آدرس های جعلی توئیتر منتسب به جهانگیری 
رییس ستاد انتخابات اسحاق جهانگیری در اطلاعیه ای انتساب برخی آدرس های جعلی توئیتر به این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

احتمال کناره‌گیری «قالیباف» و «رئیسی» به‌نفع یکدیگر وجود دارد
یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید بر اینکه بین دو کاندیدای مورد حمایت این فراکسیون وفاق، همدلی و تعامل وجود دارد، گفت که حضور توأمان قالیباف و رئیسی در انتخابات منوط به روزهای پایانی تبلیغات است و هر احتمالی همچون کناره‌گیری یکی به نفع دیگری وجود دارد.عباس گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در پیش‌بینی از چگونگی حضور قالیباف و رئیسی در انتخابات گفت: همه چیز بستگی به روزهای پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دارد و هر احتمالی همچون کناره گیری یکی از کاندیداها به نفع دیگری ممکن است. این احتمال که هردو نیز خود را در معرض رأی مردم بگذارند نیز دور از ذهن نیست.وی در عین حال گفت که قالیباف و رئیسی فعالیت های انتخاباتی‌شان را با وفاق، همدلی و تعامل و هماهنگی با یکدیگر انجام می دهند و هر دو تا روزهای آخر فعالیت می کنند اما اینکه در روزهای پایانی چطور تصمیم گیری کنند معلوم نیست و بستگی به شرایط دارد.

توضیح محمدهاشمی درباره نحوه ملاقات‌های روحانی و مرحوم هاشمی
محمد هاشمی در واکنش به اظهارات اخیر یک مداح در خصوص 'نحوه ملاقات مرحوم هاشمی رفسنجانی با آقای روحانی'، این گونه اظهارات را نوعی بد اخلاقی انتخاباتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خواند و گفت: معمولا آقای روحانی به دیدار حاج آقا می آمدند نه بالعکس.  محمد هاشمی روز دوشنبه اظهار داشت: معمولا بین همه مسوولان رایج است که اگر وقتی برای ملاقات با حاج آقا می خواستند تا به خدمتشان برسند از سوی دفاتر وقتی تعیین می شد تا با توجه به جدول ملاقات ها این ملاقات ها در فرصت مناسبی صورت گیرد و آنچه این آقای مداح گفته کذب محض است. وی در خصوص زمان اظهار چنین مطالبی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در انتخابات معمولا نامزدها مطالبی را مطرح می کنند که رخ نداده است و برای تخریب رقبا این کار انجام می شود که دور از اخلاق اسلامی است و این نوع که مداح بیان کرده اصلا صحت ندارد. هاشمی طرح این گونه مسایل را در جهت تخریب روحانی دانست و گفت: این گونه نبود که آیت الله 48 ساعت منتظر بمانند. بلکه ساعتی را مقرر می کردند و در آن ساعت در هر جایی که محل ملاقات بود این ملاقات انجام می شد. وی توضیح داد: این ملاقات ها یا در منزل و یا دفتر حاج آقا صورت می گرفت و کمتر می شد که در مکان دیگری باشد. گاهی هم در جای دیگری قرار ملاقات گذاشته می شد.

انتقاد شدید کیهان به غلامحسین کرباسچی
روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «فرستادگان دولت در پی جلب آراء چه قماشی هستند؟!» به سخنان اخیر شهردار اسبق تهران پرداخت و نوشت:« «چه خوب است افرادی مثل کرباسچی به جای تئوری‌پردازی و همنوایی با دشمن، برای اجرای راهکار خودش، مدتی به سوریه یا موصل عراق برود، با تروریست‌ها مذاکره کند و به هر شکل ممکن، تیغ آنها را از گلوی مردم بی‌گناه عراق و سوریه بردارد. در روزگاری که حتی ضد انقلاب هم نسبت به رشادت مدافعان حرم سر تعظیم فرود می‌آورد، این قبیل سخنان، پرده از ماهیت وی برمی‌دارد. کاش کرباسچی غیرت را از ضد انقلاب می‌آموخت.»

توصیه‌های آیت‌الله مکارم شیرازی به کاندیداهای ریاست جمهوری
آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه‌هایی ارائه و اظهار کرد: مردم شما را به عنوان نخبه‌های این جمعیت می‌شناسند، مناظره شما باید مناظره اسلامی باشد؛ یعنی خدای ناکرده امور چهارگانه توهین، دروغ، تهمت و عوام فریبی در مناظره نباشد.وی ادامه داد: مناظره ما مانند مناظره آمریکایی‌ها و اروپائیان نیست، آن‌ها این خطوط قرمز را قبول ندارند، ما در یک کشور اسلامی با نظام اسلامی و انتخابات اسلامی بحث می‌کنیم، بنابراین سعی کنید که پرخاشگری، اهانت، دروغ و تهمت در این مناظره‌ها نباشد و ثابت کنید که این‌ها مناظراتی اسلامی است.آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از مطالبی که گفتم مهمتر آن است که مردم به خصوص نسل جوان اگر ببینند که نخبگانشان با هم پرخاش می‌کنند و خدای نکرده به هم نسبت ناروا می‌دهند و به هم اهانت می‌کنند، یاد می‌گیرند و این یک آموزش بسیار خطرناکی برای جامعه است که در جامعه سرایت می‌کند.

میرسلیم: به آیت الله موحدی کرمانی قول کناره گیری نداده ام
سید مصطفی آقامیرسلیم در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه قم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا درست است که شما به آیت الله موحدی کرمانی قول داده اید که به نفع جمنا کناره گیری کنید؟ افزود: من چنین قولی نداده و مردم را هم مسخره نکرده ام و تا آخر ایستاده ام. زیارت حضرت معصومه (س) و حضور بر سر مزار شهید مطهری به مناسبت روز معلم از دیگر برنامه های انتخاباتی این سفر یک روزه وی خواهد بود.

وکیلی: ناطق نوری در جبهه روحانی فعال است
  محمدعلی وکیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی ظهر امروز در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه حسن روحانی نامزد قطعی جبهه اصلاحات است گفت که ناطق نوری در جبهه روحانی فعال است.

ادعاهای عجیب کریمی قدوسی علیه دولت روحانی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در دولت روحانی و تیم مذاکره‌کننده وی چهار جاسوس و نفوذی وجود داشتند که خط و خطوط اصلی را آن‌ها مشخص می‌کردند و ظریف و عراقچی تنها در ظاهر جلوی دوربین‌ها حاضر می‌شدند گفت: این چهار نفر اضلاع اصلی تیم مذاکره‌کننده بوده و همگی متخصص در جاسوسی بودند و ضربه خود را نیز آخر زدند. 

واکنش رئیس سابق ستاد انتخاباتی هاشمی طبا به یک خبر
رییس ستاد قبلی آقای هاشمی طبا گفت: من از نمایندگی هاشمی طبا کاندیدای ریاست جمهوری استعفا ندادم بلکه بعلت بروز بیماری قادر به همراهی نیستم.مهدی فراهانی در تماس با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: خبری که برخی رسانه ها مبنی بر استعفایم داده اند صحیح نبوده و تکذیب می شود.وی گفت: به علت بیماری امکان همراهی و انجام امور مربوط به نمایندگی کاندیدای ریاست جمهوری را نداشتم از این رو با مشورت با آقای هاشمی طبا برای رسیدگی به مراحل درمانیم ،آقای مسجدی را معرفی کردم.مهدی فراهانی و حسن مسجدی روسای ستاد و نمایندگان قبلی و فعلی آقای هاشمی طبا کاندیدای ریاست جمهوری دوره دوازدهم هستند.

دلایل لغو استیضاح «دانش‌آشتیانی» در مجلس
عضو هیئت‌رئیسه مجلس دلایل لغو استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس را تشریح کرد.اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از لغو استیضاح «دانش‌آشتیانی» وزیر آموزش و پرورش در مجلس خبر داد و گفت: قرار بود طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش دو هفته پیش از سوی هیئت‌رئیسه اعلام وصول شود که این مسئله فعلا به تعویق افتاده و لغو شده است.وی در تشریح دلایل لغو استیضاح دانش‌آشتیانی در مجلس، اظهارداشت: با توجه به زمان‌بندی برگزاری جلسات علنی مجلس و نزدیک شدن به ایام انتخابات، زمان کافی برای رسیدگی و طرح آن در مجلس وجود نداشت که به همین دلیل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به بعد از انتخابات موکول شده است.

دهقان: مردم به دولت 4 درصدی‌ها اعتماد نکنند
رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه مردم به دولت 4 درصدی‌ها اعتماد نکنند، گفت: دولتی ها به راحتی وعده هایشان به مردم را فراموش می کنند.محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه نامزدهای دولتی در ایام تبلیغات انتخاباتی مظلوم‌نمایی می‌کنند، گفت:‌ دولتی‌ها امروز به جای پاسخگویی، مشکلات کشور را به گردن دیگران می‌اندازند.وی اضافه کرد: دولتی‌ها چون خودشان دچار فراموشی شده‌اند و وعده‌هایشان را به یاد نمی‌آورند، تصور می‌کنند که مردم هم فراموشکار هستند، در حالی که مردم وعده‌های دولت را به یاد دارند. 

حمله سخنگوی «تشکیلات خودگردان» به ایران
سخنگوی تشکیلات خودگردان که به عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نزدیک است، از ایران خواست به آنچه مداخله تهران در امور داخلی فلسطین نامید، پایان دهد.«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی بشدت به ایران حمله کرد.بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، ابوردینه گفت: ایرانی که در تغذیه جنگ‌های داخلی در جهان عرب دست داشته، حق ندارد به زبانی صحبت کند که جز در راستای منافع اسرائیل و دشمنان امت نیست. وی در ادامه ایران را به پایان آنچه مداخله در امور داخلی فلسطین نامیده، فراخواند و گفت ایران که خود در تقویت دوگانگی در فلسطین شریک است درباره فلسطین و ملت آن حرف نزند.

محور دومین مناظره مشخص شد
سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: دومین مناظره شش نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری روز جمعه این هفته درباره مباحث سیاست داخلی و خارجی و موضوعات فرهنگی برگزار می شود.سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: جلسه کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری پایان یافت.تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد دومین مناظره شش نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری روز جمعه این هفته درباره مباحث سیاست داخلی و خارجی و موضوعات فرهنگی برگزار شود.قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: در این جلسه همچنین شکایت چهار نامزد از مباحث مطروحه و حاشیه اولین مناظره بررسی شد.وی افزود: شکایت نامزدی که مربوط به حاشیه‌ اولین مناظره بود قرار شد در مناظره دوم جبران شود.سخنگوی کمیسیون نطارت بر تبلیغات گفت: درباره شکایت سه نامزد دیگر مقرر شد موارد آنها بررسی شود و در صورت وارد بودن در جلسات بعدی اعلام نظر شود.

شکایت سازمان زندان ها از دولت نهم نتیجه داد
در حالی که بر اساس مصوبه خرداد سال 1385 دولت نهم، مقرر شده بود حق استفاده از عرصه و اعیانی ساختمان های متعلق به قوای سه گانه که بر اساس نیاز یا مجوز یا حتی بدون مجوز، در اختیار آموزش و پرورش است، با رعایت قوانین به وزارت مذکور منتقل شود، بر اساس شکایت سازمان زندان ها از این تصمیم کابینه اسبق به قوه قضائیه، این مصوبه طی روزهای اخیر مغایر قانون تشخیص و به مسئولان فعلی دولت ابلاغ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار