مدرس دانشگاه و کارشناس رسانه سینما را دارای اهمیت بالایی دانست و افزود: نباید در این تکنولوژی غرق شویم.
کد خبر: ۴۱۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 30 April 2017
یک مدرس دانشگاه و کارشناس رسانه با بیان اینکه نقش سینما در جهان امروز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و فیلم صرفا برای فراغت و سرگرمی نیست، گفت: از روزی که سینما آغاز به‌کار کرد، به سرعت رشد پیدا کرده و هیچ کشوری نسیت که از این هنر‌ بی‌بهره باشد.

به گزارش ایسنا،  بابک رضاپور در آئین افتتاحیه چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در همدان، با تأکید بر اینکه نباید به فیلم با دید فراغت و سرگرمی نگاه کنیم، اضافه کرد: پیدا کردن اثر خوب در دنیای رسانه امروز مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است.

وی با بیان اینکه سینما و تلویزیون قادر است توده‌های انبوه را در کنار هم سازمان داده و آنها را با یک پیام آشنا کند، اظهار کرد: سینما و تلویزیون ابررسانه ‌هایی هستند که در تمام کشور دارای مخاطبان زیادی هستند.

وی با طرح این سوال که چرا سینما تا به این اندازه دارای اهمیت است؟ یادآور شد: سینما مهم است چرا که با آثار، نمایش و شخصیت‌های آن همزاد پنداری می‌کنیم، در واقع خود را جای شخصیت‌های فیلم گذاشته و از آن الگوبرداری می‌کنیم.

رضاپور با بیان اینکه هدف فیلم‌ها ارتقاء جامعه است، اضافه کرد: امروزه فیلم‌ها از آنالوگ به دیجیتال پیشرفت کرده این بدان معناست که همه می‌توانند با دوربین گوشی خود اقدام به فیلم‌سازی کنند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب دیجیتالی اجازه فیلمسازی را به همه داده است، ادامه داد: حتی برای فیلم‌هایی که با گوشی موبایل ساخته می‌شود، جشنواره برگزار شده و سال گذشته در نخستین جشنواره فیلم موبایل آموزشی 10 هزار نفر شرکت کرده بودند که بسیاری از این افراد دانش‌آموز بودند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه نباید وقت خود را صرف دیدن هر فیلمی کرد، گفت: هر ساله در دنیا بیش از 9 هزار فیلم سینمایی ساخته می‌شود بنابراین باید از فیلم‌های منتخب استفاده کنیم تا بهره لازم را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه غرق در دنیای فیلم نشویم، یادآور شد: فیلم‌ها روز به روز تجاری می‌شوند و رو به درآمدزایی حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سینما تبدیل به یک تجارت شده است، خاطرنشان کرد: فیلم‌های جشنواره رشد را می‌توان فارغ از تجارت عنوان کرد چرا که محوریت آن آموزش بوده و دارای اهداف متعالی است.

رضا پور با تاکید بر اینکه جشنواره‌های فیلم چون فیلم رشد را نباید از دست داد، گفت: در جهانی زندگی می‌کنیم که دارای رقابت بالا در فیلم‌هاست بنابراین جوانان این مملکت باید از این هنر اطلاعات داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار