دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در استان همدان گفت: غنا بخشیدن به محیط‌ یادگیری و فراگرفتن از آن از اهداف مهم جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است.
کد خبر: ۴۱۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 30 April 2017
دبیر جشنواره بین‌المللی فيلم رشد در همدان گفت: فيلم‌هاي جشنواره رشد در 13 سالن در استان همدان برای دانش‌آموزان نمايش داده مي‌شود.

به گزارش  فارس، بهروز مهری در آیین افتتاح چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد در همدان، اظهار کرد: از امروز فیلم‌های آموزشی در همدان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برگزاری مناسبت‌هایی چون هفته معلم می‌تواند زمینه را برای خدمات بهتر به دانش‌آموزان در استان فراهم کند، افزود: هنر و سینما و ساخت فیلم‌های آموزشی دارای جایگاه ویژه در فرهنگ ایرانی است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در استان همدان با اشاره به اینکه هنر وسیله و ابزاری است برای بهره‌گیری صحیح در یادگیری انسان‌ها، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که فیلم‌های آموزشی با چه هدفی ساخته و نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قدمت جشنواره فیلم رشد به سال‌های قبل از انقلاب بازمی‌گردد، یادآور شد: این مهم بعد از انقلاب با فراز و نشیب همچنان به کار خود در عرصه آموزشی ادامه داده و همچنان این روند را ادامه خواهد داد.

مهری یکی از اهداف جشنواره فیلم رشد را زمینه‌های فلسفی جشنواره دانست و گفت: کارشناسان بسیاری در دنیا معتقدند که یادگیری از طریق انیمیشن و کارتون به مراتب اثرگذاری بالایی بر روی یادگیری دانش‌آموزان دارد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آزمایشات صورت گرفته از مجموع پنج حس تنها 25 درصد یادگیری به حواس چهارگانه انسان «شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی» بازمی‌گردد، تصریح کرد: 75 درصد از یادگیری به حس دیداری باز می‌گردد.

 دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در استان همدان با اشاره به اینکه استفاده از فیلم می‌تواند در روش‌های کلاسی در یادگیری دانش‌آموزان مورد توجه قرار بگیرد، افزود: به این مهم باید بیش از پیش اهمیت داده شود.

وی یکی‌ دیگر از اهداف جشنواره فیلم رشد را غنا بخشیدن به محیط‌ یادگیری و فراگرفتن از آن دانست و گفت: از طریق ساخت فیلم می‌توانیم به پیچیده ترین اهداف آموزشی دسترسی پیدا کنیم.

مهری با اشاره به اینکه زمینه بخش این جشنواره با زحمت بسیار فراهم شده است، افزود: همه در تلاش هستند تا بتوانند یک هفته محیط شاد را در استان برای عمق بخشیدن به یادگیری دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه 6 کمیته برای جشنواره سازمان‌دهی شده است، یادآور شد: برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که در تمام مدارس استان به نحوی از برنامه‌ها استفاده خواهند کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در استان همدان با بیان اینکه در حال‌ حاضر در اکثر شهرستان‌های استان در 13 سالن و به تعداد 64 فیلم در نوبت صبح برنامه پخش فیلم برای تماشای دانش‌آموزان آماده شده است، یادآور شد: در مکان‌هایی که سالن ندارند به صورت سیار فیلم‌ها به مدارس برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاربرد چنین جشنواره‌هایی هم برای دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان است، تصریح کرد: در چند نوبت برای آنها برنامه در نظر گرفته شده است.

مهری با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف یاری رساند، گفت: باید در عرصه‌های تعلیم و تربیت از این آثار بهره لازم را گرفت، ضمن اینکه باید فیلم‌ها به قدری مطلوب باشند که در سال‌های آینده تثبیت و ادامه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار