معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه از راه اندازی سمن سراها در آینده ای نزدیک در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 26 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ یوسف شاه حسینی  در نشست بررسی مسایل اجتماعی استان که با حضور فرمانداران شهرستان های مختلف در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز به کار خویش با نگاهی ویژه به دنبال توسعه گروه ها و سازمان های مردم نهاد یا سمن ها بوده است و تمام توان خود را به کار گرفته تا فضا و فرصت لازم را برای فعالیت آزادانه آن ها فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افتتاح سمن سراها را یکی از برنامه های این حوزه عنوان کرد و گفت: این مجموعه ها در شهرستان های مختلف استان افتتاح خواهند شد و هرشهرستان می تواند از این سمن سراها در جهت متمرکزسازی فعالیت های سازمان های مردم نهاد و توانمندسازی این مجموعه ها بهره بگیرد.

وی افزود: در شهر کرمانشاه برای این تشکل ها فضای مناسبی در نظر گرفته شده است و آغاز به کار کرده است.

شاه حسینی در ادامه تصریح کرد: در این زمینه ملاک ارزیابی عملکرد مدیران، علاوه بر تعداد سمن های ایجاد شده، میزان موفقیت حاصل شده در توانمندسازی این مجموعه هاست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: باید ادارات و سازمان ها با برنامه ریزی و تلاش مستمر، با توانمند سازی این سمن ها بستری را فراهم کنند تا این مجموعه ها بتوانند در حوزه فعالیت خویش اثرگذار و جریان ساز باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: در سفر وزیر کشور به کرمانشاه اعتبار مناسبی را برای کاهش آسیب های اجتماعی استان اختصاص یافت. این اعتبار که مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان است در زمینه کاهش آسیب هایی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و برخی ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی هزینه می شود.

شاه حسینی ادامه داد: فعالیت های این حوزه در قالب برنامه های هدفمند فرهنگی، مذهبی هنری و ورزشی انجام می شود.

وی گروه های مردم نهاد را اولویت اصلی برای اجرای این برنامه های اجتماعی معرفی کرد و گفت: سمن هایی که در حوزه کاری خویش توانمند و کارآمد هستند در اولویت اجرای این طرح ها هستند و در مرحله بعد از توان ادارات و سازمان های دیگر بهره خواهیم گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این گروه های مردم نهاد شاید نتوانند این معضلات و آسیب های اجتماعی را به شکل ریشه ای حل کنند ولی بی گمان در کاهش آن ها اثرگذار خواهند بود.

وی گفت: این اعتبارات با توجه به ظرفیت ها و پتانسل های شهرستان ها و همچنین میزان معضلات و آسیب های اجتماعی آن ها توزیع می شود و در اختیار فرمانداری ها قرار می گیرد.

شاه حسینی ادامه داد: همچنین مبلغ 2 میلیارد برای پایش تصویری استان اختصاص یافته که به منظو بازسازی و ترمیم مجموعه دوربین های موجود و نصب دوربین های جدید هزینه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار