مسئول درمانگاه شهید چمران شهر پهله زرین آباد در شهرستان دهلران گفت: دو زن باردار که در شرایط نامناسب جسمی (نزدیکی زمان زایمان) قرار داشتند با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستانی در شهر ایلام منتقل شدند.
کد خبر: ۴۱۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 25 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ دو زن باردار که برای انجام زایمان فوری باید به بیمارستان منتقل می شدند پس از مراجعه به درمانگاه شهر پهله، هماهنگی های لازم با مرکز اورژانس هوایی انجام و بالگرد این مرکز برای انتقال این دو بیمار به این شهر اعزام شد.
 
سید علی موسوی  اظهار کرد: معاینه های اولیه از سوی پزشک و ماما مستقر در این درمانگاه بر روی این دو زن باردار انجام و مشخص شد زمان زایمان نزدیک است.
 
به گفته وی، یکی از این دو بیمار در ماموریت نخست بالگرد مرکز اورژانس هوایی ایلام به بیمارستانی در مرکز استان منتقل شده و منتظر بازگشت بالگرد برای انتقال بیمار دوم هستیم.
 
به گزارش تابناک ایلام، شهر پهله مرکز بخش زرین آباد از توابع شهرستان دهلران است که تا شهر دهلران و همچنین شهر ایلام 100 کیلومتر فاصله دارد، این شهر فاقد بیمارستان یا مرکز درمانی مجهز به بخش زایمان است.
 
نخستین آمبولانس هوایی از دوم فروردین (امسال) آماده حمل و انتقال بیماران و مصدومان اورژانسی از نقاط مختلف استان به مراکز درمانی شده است.
 
از این آمبولانس هوایی برای انتقال سریع مصدومان حوادث رانندگی و بیمارانی که وضعیت عمومی مناسبی ندارند و دارای خونریزی شدید هستند به مراکز درمانی استفاده می شود.
 
همچنین در مواردی که به هر عنوان چون ترافیک، نامناسب بودن مسیر و دلایل دیگر امکان انتقال بیمار یا مصدوم از طریق آمبولانس و راه زمینی نباشد یا اینکه فرد حادثه دیده نیاز فوری به مراکز درمانی داشته باشد، از این بالگرد استفاده خواهد شد.
 
این آمبولانس هوایی که از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت خریداری و به استان ایلام اختصاص یافته است به تجهیزات کامل حمل و عملیات های احیایی مجهز است و با نصب یک تخت توان حمل و انتقال یک بیمار یا مصدوم حادثه دیده به بیمارستان را دارد.
 
این بالگرد تا زمان احداث آشیانه در محل فرودگاه شهدای ایلام مستقر است و از زمان استقرار تاکنون سه عملیات امداد و انتقال بیمار را در مناطق مختلف استان ایلام انجام داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار