سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک:
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: دولت و رئیس‌جمهور مخالف مناظره هستند و امروز روحانی از نیازهای بودجه‌ای رسانه ملی سوءاستفاده می‌کند.
کد خبر: ۴۱۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 24 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره حواشی پخش مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از رسانه ملی اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور در مناظره‌ها، وظیفه او و حق مردم است.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته پاسخگوی اعمال خود نبوده و هر بار عوامل خارج از قدرت خود را مقصر مشکلات جلوه داده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: در طوفان استان خوزستان که به دلیل کم‌کاری وزارت نیرو در انجام وظایفش منجر به قطع آب و برق شد، روحانی به‌جای ناراحتی و انتقاد از عملکرد وزارت نیرو، آن را مجازات الهی دانست.

قدیری‌ابیانه گفت: پیشنهاد وزیر کشور برای ممنوعیت مناظره زنده از یک‌ طرف به نمایندگی از رئیس‌جمهور و تأکید رئیس‌جمهور بر مناظره زنده قابل بررسی است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه عدم برگزاری مناظره‌های زنده کاندیداها ترفندی زشت بود و نوعی فریبکاری در آن نهفته است، تصریح کرد: دولت و رئیس‌جمهور مخالف مناظره هستند و از رأیشان دفاع می‌کنند و می‌خواستند جلوی مناظره زنده را بگیرند و از طرفی رئیس‌جمهور می‌گوید طرفدار مناظره زنده است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود وزیر کشور برخلاف نظر رئیس‌جمهور چنین سیاستی را پیش گیرد و این دورویی چیز مطلوبی نیست و در این چهار سال شاهد این دروغ‌گویی‌ها بودیم.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: رئیس‌جمهور حق دارد طرفدار مناظره نباشد؛ چه برسد به مناظره زنده، چون اخبار پشت صحنه نشان می‌دهد که دولت و شخص روحانی تلاش کرده تا مناظره‌ای برگزار نشود؛ زیرا رئیس‌جمهور باید در مناظره‌ها پاسخ عملکرد چهار ساله‌اش را بدهد و در موضع تدافعی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور دیگر نمی‌تواند در مناظره‌های انتخاباتی در رسانه ملی وعده بدهد، تصریح کرد: وعده‌ها و به‌ویژه ادعاهای حل مشکلات در ۱۰۰ روز در این چهار سال عملی نشده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه رئیس‌جمهور تلاش می‌کند در این مناظره‌ها به هر بهانه‌ای شرکت نکند، اضافه کرد: دولت دنبال این است که با اعمال فشار، بخش‌هایی از آن را قطع کند.

قدیری‌ابیانه اظهار کرد: رئیس‌جمهور از نیاز رسانه ملی به پول برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان خود دنبال استفاده ابزاری از آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار