تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید 340 هزار قطعه ماهی زینتی در7 مزرعه این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: ظرفیت تولید ماهیان زینتی این استان در پایان برنامه ششم توسعه به 500 هزار قطعه در سال افزایش می یابد.
کد خبر: ۴۱۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 24 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- پرویز منصوری ماهیان زینتی تولیدی استان را شامل گونه های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار دانست و اظهار کرد: تولید ماهیان زینتی در این استان طی 2 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی بوده است.
مدیر شیلات وآبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از نبود بازاریاب خارجی برای ماهیان زینتی ابراز تاسف کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان صادرات بخشی از ماهیان زینتی مرغوب و بازارپسند استان ممکن می شود.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود با داشتن آب و هوای چهار فصل، سالانه با تولید بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار