محمدرضا مروارید؛
استاندار ایلام گفت:قبل از اجرای این طرح، بسیاری از والدین دانش آموزان بدلیل مشکلات مالی رنج و درد بیماری را تحمل کرده و بدلیل هزینه بالای درمان به مراکز درمانی مراجعه نمی کردند و گاهی بیماری آنها به مرگ منجر می شد.
کد خبر: ۴۱۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 23 April 2017
به گزارش تاباک ایلام ؛  محمدرضا مروارید روز یکشنبه در آیین نمادین نواختن زنگ هفته سلامت در مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) روستای چالسرا اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب عظیم در حوزه بهداشت و درمان در تاریخ کشور ایجاد کرد و خدمات ارزنده ای به مردم ارائه شده است.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت همه اقشار کم درآمد جامعه تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند و اکنون هیچ فردی مجبور به تحمل درد و رنج ناشی از بیماری و مشکلات مالی پرداخت هزینه درمانی نیست و مردم از این نظر آسوده خاطر هستند.

مروارید یادآور شد: 11 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند و اکنون این افراد با اجرای طرح تحول سلامت از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شده و هزینه درمانی آنها کاهش یافته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه خدمات بهداشتی این طرح در مدارس نیز در حال اجرا است، گفت: بسیاری از این خدمات از جمله بهداشت دهان و دندان، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و خدمات دیگر به صورت رایگان به دانش آموزان ارائه می شود و رضایت مندی زیادی نیز داشته است.

وی تاکید کرد: این طرح نعمتی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم داد چون در هیچ کجای دنیا خدمات درمان براحتی ارائه نمی شود ولی اینک مشکلات پرداخت هزینه های درمانی در کشور کاهش یافته و هیچ بیماری دغدغه هزینه های درمانی ندارد.

مروارید ابراز امیدواری کرد خدمات این طرح در حوزه های مختلف نهادینه شود و مردم بهترین بهره را از خدمات این طرح در حوزه بهداشت، درمان و سلامت ببرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این آیین گفت: شعار امسال هفته سلامت 'زندگی سالم با نشاط و امید' است و سال گذشته از طرف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با همکاری آموزش و پرورش اجرای آن آغاز شد و امسال نیز همه مدارس استان ایلام تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

دکتر راضی ناصری فر اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد برخ مشکلات حوزه سلامت در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی از جمله اضافه وزن و بهداشت دهان و دندان هستیم که جای نگرانی دارد و باید برای آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی یادآور شد: بر همین اساس برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان که از برنامه های مهم طرح تحول نظام سلامت است همه دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار گرفته اند.

دکتر ناصری فر با بیان اینکه این طرح در 2 دوره و برای 47 هزار دانش آموز در سطح این استان اجرا شد، گفت: تنها چهار هزار دانش آموز در شهرستان دهلران در طرح وارنیش فلوراید پوشش داده نشده اندکه بزودی این طرح در این شهرستان نیز بطور کامل اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: تحرک، پویایی و فعالیت دانش آموزان از اولویت های هفته سلامت است که در مدارس با دیوار نویسی آغاز می شود و باعث فعالیت و جنبش و جوش دانش آموزان می شود.

دکتر ناصری فر ادامه داد: هفته سلامت یک حرکت نمادین است و در تلاشیم بتوانیم برنامه های این طرح را در ادارات و بین کارکنان برای اطلاع از سلامتی آنها اجرا کنیم و با اطلاع از وضعیت سلامتی آنها مشکلات سلامت کاهش یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام نیز در آیین هفته سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت تحول شگرفی در حوزه بهداشت و درمان در کشور ایجاد کرد و بسیاری از هزینه های درمانی را کاهش داده است.

علی بیرانوند افزود: این طرح باعث شده رنج مردم از بیماری و مشکلات مالی کمتر شده و دولت هزینه های سنگین را برای این اجرای این طرح و ارائه خدمت به مردم متحمل شود.

وی یادآور شد: در حوزه آموزش و پرورش طرح سنجش و غربالگری و طرح های متعدد دیگری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا شد که تاثیر بسیاری در ارتقای سلامت دانش آموزان داشته است.

بیرانوند تاکید کرد: هفته سلامت با شعار زندگی سالم با نشاط و امید بخشی است که در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از ابعاد تربیتی را در برگرفته و در کنار کسب علم و دانش مسائل بهداشتی و پیشگیرانه نیز آموزش داده می شود.

به گزارش ایرنا، آیین نمادین زنگ هفته سلامت با شعار زندگی سالم با نشاط و امید روز یکشنبه با حضور استاندار ایلام و مسئولان حوزه علوم پزشکی و آموزش و پرورش این استان، در مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) در روستای چالسرا برگزار شد.

در این آیین با هدف کاهش بیماری های دهان و دندان و تشویق دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی، خمیر دندان و مسواک رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفت./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار