فرماندار رفسنجان گفت: متاسفانه برخی دانش آموزانی که می خواهند درس بخوانند از قرصها و انرژی زاها استفاده می کنند که برای سلامتی آنها مضر است.
کد خبر: ۴۱۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 23 April 2017
حمید ملانوری صبح شنبه در مراسم زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه شهید کاظمی رفسنجان اظهار داشت: در جامعه ای که انتظار توسعه و پیشرفت داریم باید افراد سالمی داشته باشیم تا به پیشرفت جامعه در زمینه های گوناگون بتوانند کمک کنند.

وی تصریح کرد: حوزه سلامت نباید تنها به سلامت جسمی خلاصه نمی شود بلکه سلامت در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، بهداشت قضایی، بهداشت روح و روان و ... باعث می شود ما در یک جامعه و شهر سالم زندگی کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به تغییر رویکردهای اجتماعی و پیشرفت علم و تکنولوژی باید نگاه ما به سلامت هم تغییر کند که در این زمینه می بینیم فضای مجازی تاثیر زیادی بر روح و روان مردم گذاشته است.

ملانوری تصریح کرد: متاسفانه برخی از دانش آموزانی که می خواهند درس بخوانند از قرصها و انرژی زاها استفاده می کنند که برای سلامتی آنها مضر است و باید خود افراد از مصرف از این مواد خودداری کنند.

فرماندار رفسنجان در ادامه گفت: طرح تحول نظام سلامت طرح بزرگ و کارآمد و مفید برای کشور است که در راستای منویات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه بیمار به جز درد بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد اجرا شده است.

ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره و تصریح کرد: برای سلامت و امنیت کشور حضور گسترده مردم در این انتخابات بسیار مهم است و اگر سلامت و امنیت در کشور ما نباشد خیلی از تلاشهای ما بی فایده است.

امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم با بیان این مطلب که در اسلام مبانی زیادی را برای بهداشت و سلامت داریم، تصریح کرد: اگر از دستورات زندگی پیامبر(ص) بهره بگیریم دستورات اکیدی در رابطه با سلامتی و خوردن، آشامیدن و استراحت کردن دارند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود: خوشبختانه با پیشرفتهای علمی حاصل شده، جلوگیری از بیماریهای نابینایی، ناشنوایی و فلج اطفال بیشتر شده اما خود افراد جامعه آنطور که باید به سلامت جامعه کمک نمی کنند.

وی ادامه داد: بعضی غذاها و ترشیجات و دسرها و غذاهای فست فود زیانبار هستند، تنقلات در گذشته زمان خاصی داشت اما الان به وفور و هر زمان در دسترس است، اینها گرفتاری است و تاثیر زیادی در کاهش عمرها و توانایی ها دارد.

امام جمعه رفسنجان اضافه کرد: در این دولت به امر سلامت بیشتر توجه شده گرچه تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما در مجموع قدمهای بزرگی در امر سلامت برداشته شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار