مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی مطرح کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه 96 واحد صنعتی و تولیدی مشکل دار با اشتغال 11 هزار و 332 نفر در استان داریم ، گفت:11 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ در استان با بحران مواجه هستند.
کد خبر: ۴۱۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 22 April 2017
میراحد حسینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش های ارزشمند کارگران و کارآفرینان و تعاونگران اظهار داشت: شکوه و عظمت ایران اسلامی و اقتدار نظام مرهون تلاش های ارزشمند و اثربخش کارگران در عرصه های کار و تولید و تلاش است.

وی با بیان نقش، اهمیت و جایگاه ارزشمند کارگران در اسلام و انقلاب اسلامی با اشاره به تعبیرات زیبایی از معمار کبیر انقلاب  حضرت امام (ره) افزود: حیات یک ملت مرهون کار و کارگر  و خداوند تبارک و تعالی مبدا کار و کارگر است که این نشان از ارزش و جایگاه  بالای کار و کارگر در اسلام است.

  حسینی نامگذاری این روز را با نام جهانی روز کارگر نشان از اهمیت بالای کار عنوان کرد و افزود: این ایام روزهای بسیار ارزشمند و مغتنمی است که ضمن تجلیل از مقام شامخ کارگران از عزت ، حرمت و کرامت آنان تمجید و مورد تجلیل قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ شرقی  با بیان اینکه 96 واحد صنعتی و تولیدی مشکل دار با اشتغال 11 هزار و 332 نفر در استان داریم ، گفت:11 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ با بحران مواجه هستند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در واحدهای صنعتی استان از توجه و اهتمام ویژه استاندار و توجه جدی به مدیریت این واحدهای تولیدی و صنعتی استان قدردانی و تصریح کرد: در واگذاری واحدهای تولیدی صنعتی که از سرمایه های ماندگار و از ظرفیت های بالای اشتغال برخوردار می باشند باید اهلیت در واگذاری مورد توجه جدی قرار گیرد تا با بهرمندی از فرمایشات گهربار و ارزشمند و راهگشای مقام معظم رهبری که همانا تاکید خاصی به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال داشته اند به خود اتکایی و خودکفایی کامل با حفظ ارزش های موجود نائل شویم .

حسینی با بیان اینکه 95 درصد مشکل کارخانه‌های مشکل‌دار مشکل مدیریتی است، گفت: واحد تولیدی تبریز به امور ورشکستگی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل کارخانه ماشین‌سازی و ریخته‌گری ماشین‌سازی 20 جلسه در سال گذشته برگزار شده است، گفت: با تزریق 13 میلیارد ریال به ماشین‌سازی و 8 میلیارد تومان به ریخته‌گری ماشین‌سازی از طریق سازمان خصوصی سازی کشور تزریق شده و تمام معوقات حقوق کارگران این واحدهای تسویه و پرداخت شده است.

حسینی افزود: در حال حاضر تولیدات ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز به سه برابر رسیده و تمام تولیدات کارخانه ماشین سازی تبریز برای یک سال پیش فروش می‌شود.

وی گفت: طبق مصوبه هیات دولت کارخانه ماشین‌سازی تبریز به صندوق فولاد واگذار شده تا ببینم در آینده چه تصمیمی برای آن گرفته خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌‌شرقی  با بیان13 هزار و 385 نفر در حال حاضر در استان از مقرری بیکاری استفاده می‌کنند، اظهار داشت: در سال گذشته 27 هزار و 322 نفر در 54 مرکز کاریابی استان ثبت نام کرده‌اند.

وی  تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی در سال گذشته 10.8 درصد اعلام شد این در حالی است که این نرخ در سال (94) 7.3 درصد بود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار