مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی گفت: پیمانکاران و سازندگان پروژه های عمرانی باید خود را با تصمیمات دولت تطبیق دهند.
کد خبر: ۴۰۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 18 April 2017

به گزارش تابناک : به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدجعفر علیزاده گفت: مجلس برای سال ۹۶ اعتبار خوبی به سازمان مجری ساختمان های دولتی تخصیص داده‌اند. همچنین ۶۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ساخت بیمارستان در سال جاری به این سازمان تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته، ۱۰۰ میلیاردتومان افزایش دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه‌هایی همچون طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) و ساخت ورزشگاه‌ها، ندامتگاه‌ها و مصلای امام خمینی (ره) تهران از جمله پروژه‌هایی است که کماکان مانند سابق فعال هستند.

علیزاده تصریح کرد: در بخش سلامت تخصیص‌های خوبی داشتیم اما در سایر پروژه‌ها همچون ورزشگاه از آنجا که بودجه ساخت این پروژه ها از محل انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی (اخزا) بوده، روند اجرای این پروژه ها کندتر است. ضمن اینکه جلسات متعددی با پیمانکاران و شرکت های مشاور برگزار کردیم که تعدادی استقبال کردند و تعدادی نیز قبول نکردند اسناد خزانه بگیرند.

وی علت عدم استقبال پیمانکاران پروژه ها از دریافت اوراق اسناد خزانه  اسلامی را عدم‌اطمینان پیمانکاران و مشاوران به اعتبارات اسناد خزانه عنوان کرد و افزود: ما از سال ۹۵ در تمامی مناقصاتی که برگزار می‌کنیم به طور شفاف، اطلاع‌رسانی و اعلام می‌کنیم که پرداخت اعتبار از تمامی ردیف‌های ممکن از جمله اسناد خزانه خواهد بود. لذا در تمامی مناقصاتی که از سال ۹۵ به بعد برگزار شده پیمانکار الزام به قبول اسناد خزانه دارد که متأسفانه پذیرش از طرف پیمانکاران ضعیف است. به این علت که  این اوراق در هنگام نقدشوندگی در بازار سرمایه، بالغ بر ۲۲ تا ۲۳ درصد تنزیل سود دارد یعنی ارزش روز اسناد خزانه نسبت به سررسید یکساله، با ۲۲ درصد تنزیل سود روبه رو است که پیمانکاران و مشاوران این تنزیل سود را قبول نمی‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مجموعه سازندگان کشور می بایست خود را با تصمیمات کلان ملی و اقتصادی کشور تطبیق دهند. اگرچه پیش‌بینی می‌شود این مسأله، زمان‌بر باشد و ممکن است برخی از پروژه‌ها آسیب ببینند. اما امیدواریم در سال جاری، حرکت مناسب‌تری به وجود بیاید و روند تخصیص اسناد خزانه همانطور که در قانون و لایحه بودجه پیش‌بینی شده، تسهیل شود.



منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار