تابناک مرکزی : قاتل 6 شهروند اراکی صبح امروز به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر: ۴۰۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 16 April 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از بسیج؛ در 22 دی‌ماه بود که شهر اراک شاهد یک حادثه انتقام بود، حادثه‌ای که 6 نفر توسط یک جوان کشته شدند و پلیس استان مرکزی به همراه دستگاه های امنیتی پس از 14 ساعت موفق شدند قاتل متواری را در یکی از خیابان‌های اصلی شهر اراک بازداشت کنند.

مراحل قانونی این پرونده جنجالی که مطالبه مردمی بود به سرعت مورد بررسی قرار گرفت و در شعبه 19 دیوارن عالی کشور مورد تائید قرار گرفت و حكم قاتل ٦ شهروند اراكی صبح امروز 24 فروردین‌ماه در ملاء عام و در محل وقوع جرم واقع در کوی علی‌ابن‌ابيطالب(ع) انجام شد.

سوالی که در این خصوص برای برخی افراد پیش آمده بود چگونگی اجرای 6 بار حکم قصاص برای یک نفر است.

عباس قاسمی دادستان اراک در توضیح نحوه اجرای این حکم گفت: اولیای دم 6 مقتول تقاضای اجرای قصاص دارند که با اجرایی شدن یک حکم اجرای بقیه احکام نیز خود به خود منتفی می‌شود، چراکه انسان فوت شده را دوباره نمی‌توان اعدام کرد.

آثار حکم مذکور این است که اگر تمامی اولیای دم از حق قصاص قاتل گذشتند، "حق شخصی" برای قصاص منتفی می‌شود و جنبه عمومی جرم باقی می ماند. ولی حتی اگر اولیای دم یک مقتول هم تقاضای قصاص داشته باشد، اجرای حکم به قوت خود باقی خواهد بود.

اگر به هر دلیلی طناب دار پاره شود، حکم قصاص دوباره باید اجرا شود. و قانون مشخص کرده است اگر بنا به هر دلیلی حکم قصاص را اجرا کردیم و فرد محکوم در پایین دار هنوز جان در بدن داشت می‌توان دوباره او را قصاص کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار