امام جمعه اراک؛
تابناک مرکزی: خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه در بحث انتخابات دو موضوع مشارکت حداکثری و انتخاب افراد شایسته و دلسوز و خدمتگزار حائز اهمیت است گفت: حرکت افرادی که بدون در نظر گرفتن نصیحت رهبر انقلاب با در دست داشتن گرفتن شناسنامه نسبت به امر ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرده اند نوعی عقده گشایی است
کد خبر: ۴۰۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 14 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه شهر اراک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که امروز در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد با تاکید بر مهم بودن انتخابات پیش رو به قرائت و تفسیر اصل 115 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در آن ویژگی های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ذکر شده است پرداخت و گفت: رجال مذهبی – سیاسی، ایرانی الاصل بودن، تابعیت ایرانی داشتن، مدیر و مدبر، داشتن حسن سابقه، امانتدار، با تقوا و مومن بودن و اعتقاد و التزام عملی به مبانی جمهوری اسلامی ایران از جمله ویژگی هایی است که برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بحث انتخابات دو موضوع مشارکت حداکثری و انتخاب افراد شایسته و دلسوز و خدمتگزار حائز اهمیت است.

امام جمعه اراک با انتقاد از رویه تمسخر گونه حضور افرادی که بدون داشتن ویژگی های مندرج در قانون اساسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده اند از مجلس و وزارت کشور خواست نسبت به قانونی کردن ملاک های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کوشا باشند و بیان کرد: رئیس جمهور بعد از رهبر انقلاب دومین شخصیت و مقام رسمی کشور است و چنین جایگاه بلند مرتبه ای نباید دستخوش بازی های بچه گانه شود.

آیت الله دری نجف آبادی حرکت افرادی که بدون در نظر گرفتن نصیحت رهبر انقلاب با در دست داشتن گرفتن شناسنامه نسبت به امر ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرده اند را نوعی عقده گشایی تفسیر و اظهار کرد: رئیس جمهور کشور باید با آگاهی از شرایط سیاسی دنیا کشتی انقلاب را در اقیانوس مواج مسائل داخلی، منطقه ای و جهانی به پیش ببرد و افراد نادری در کشور از این توانایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور حافظ مذهب رسمی کشور و منافع ملت ایران است و بر اساس مکانیزم پیش بینی شده در قانون اساسی انتخاب میشود تصریح کرد: ویژگی مدیر، مدبر، امانت دار و باتقوا بودن سبب میشود بر خلاف زبان چماق گونه رئیس جمهور آمریکا بر اساس زبان عقل و منطق و علم و معرفت با دنیا سخن گفت و  از دست اندازی به بیت المال جلوگیری شود.

خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن روز ارتش جمهروی اسلامی ایران لازمه ایستادگی در برابر زورگویانی که رفتاری دیوانه وار دارند را آمادگی و تقویت صد در صدی بنیه دفاعی کشور دانست و خاطر نشان ساخت: حمایت دولت و مجلس از نیروهای مسلح امری بدیهی است و لازم است ارتباط بین مردم و نیروهای مسلح و بالعکس به طور کامل و مستمر حفظ شود .

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی دارای ارتش 80 میلیونی است و هر خانه ایرانی پایگاهی نظامی برای دفاع از کیان ایران اسلامی و مقابله با هر نوع توطئه ای به حساب می آید.

آیت الله دری نجف آبادی در میان سخنان خود به مساله اعدام عامل قتل عام در اراک اشاره کرد و با تاکید بر اینکه تصمیمات احمقانه،جاهلانه و احساسی زمینه نابودی افراد را مهیا می کند گفت: داشتن سعه صدر در مقابل مشکلات واجب است تا ذائقه مردم را جنایاتی اینگونه تلخ نکند.

وی افزود: این اتفاق می تواند درس عبرتی باشد برای سایرین و این امید می رود در سالجاری آمار آدم کشی،جنایات باندی وشبکه ای و نزاع دسته جمعی در استان مرکزی به صفر برسد.

امام جمعه اراک به برگزاری امتحانات حوزه های علمیه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در ایام اعتکاف بیش از 5700 مسجد پذیرای میهمانان الهی بودند که این امر می تواند شرایط بارور شدن انگیزه های انقلابی و قرار گرفتن در مسیر تربیت صحیح  را رقم بزند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار