تابناک مرکزی: عضو هيات اجرايي مرکزي انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري از داوطلبان انتخاباتي خواست به جاي تخريب رقيب خود را اثبات کنند و گفت: قطعا تخريب نه اخلاقي، نه شرعي و نه قانوني است و به سود کشور نيست.
کد خبر: ۴۰۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳ 08 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا،  اميري عضو هيات اجرايي مرکزي انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري افزود: ما در نظام جمهوري اسلامي هستيم و در دل اسلام، اخلاق و انصاف نهفته است. توصيه ما اين است که همه کساني که در صحنه انتخابات شوراهاي اسلامي و رياست جمهوري حضور دارند؛ اخلاق و انصاف را مراعات کنند و خودشان را اثبات کنند نه اينکه درصدد تخريب طرف هاي مقابل بر بيايند.

وي ادامه داد: معتقديم انتخابات بايد در يک فضاي کاملا اخلاقي و در عين شور و شعف، آرام برگزار شود.

**بي طرفي اعضاي هيات اجرايي مرکزي در انتخابات

عضو هيات اجرايي مرکزي انتخابات رياست جمهوري همچنين بر بي طرفي اعضاي اين هيات در برگزاري انتخاباتي قانوني و سالم تاکيد کرد و گفت: نتيجه انتخابات بايد باعث اتحاد، انسجام، وحدت ملي و امنيت ملي بيشتر شود.

اميري با بيان اينکه در کشور ما اجراي انتخابات عملا به عهده مردم است، افزود: برگزار کننده انتخابات خود مردم هستند و وزارت کشور تحت نظارت هيات اجرايي کار انتخابات را انجام مي دهد.

وي ادامه داد: هر چند تعدادي از اعضاي هيات اجرايي مرکزي انتخابات رياست جمهوري از مقامات دولتي هستند اما حضور اين افراد در هيات اجرايي ارتباطي به سمت اجرايي آنان نداشته و شخصيت حقيقي افراد مورد نظر بوده نه شخصيت حقوقي افراد.

عضو هيات اجرايي مرکزي انتخابات رياست جمهوري گفت: قطعا رويکرد ما در برگزاري انتخابات براساس قانون و مقررات خواهد بود و کاملا بي طرفانه به انجام وظيفه در اين خصوص خواهيم پرداخت.

اميري تاکيد کرد: آن چيزي که براي ما مهم است، برگزاري انتخاباتي کاملا قانوني، سالم، شفاف و روشن است که نتيجه آن افزايش اعتماد عمومي مردم به نظام جمهوري اسلامي و رييس جمهوري منتخب مردم باشد.

به گفته وي، براساس قانون انتخابات رياست جمهوري يک هيات اجرايي مرکزي پيش بيني شده که وزير کشور تعدادي از شخصيت هاي سياسي، مذهبي، ديني و اجتماعي را به هيات مرکزي نظارت شوراي نگهبان معرفي مي کند و شوراي نگهبان صلاحيت ها آنان را بررسي و افراد تاييد صلاحيت شده را به وزارت کشور معرفي مي کند.

عضو هيات اجرايي مرکزي انتخابات يادآور شد: وزير کشور نيز از افراد تاييد شده دعوت مي کند و دعوت شدگان هفت نفر را به عنوان عضو اصلي و چهار نفر را به عنوان عضو علي البدل هيات اجرايي مرکزي انتخابات رياست جمهوري انتخاب مي کنند که هفته گذشته وزير کشور اين دعوت را انجام داد و هفت عضو اصلي و چهار نفر عضو علي البدل انتخاب شدند.

به گزارش ايرنا، سيدکاظم ميرولد، علي اصغر احمدي، حميد ميرزاده، محسن حاجي ميرزايي، حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي شهيدي، حسينعلي اميري و غلامرضا تاجگردون به عنوان اعضاي اصلي هيات اجرايي مرکزي انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري انتخاب شده اند.

همچنين زهرا احمدي پور و شفيع شفيعي نيا، يحيي آل اسحاق و حبيب الله حقيقي به عنوان اعضاي علي البدل برگزيده شده اند.

انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري همزمان با انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي 29 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

نام نويسي از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري از سه شنبه (22 فروردين) آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار