تابناک مرکزی: عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با بیان این‌که نباید هیچ نتیجه‌ای تا پیش از انجام مراحل قانونی اعلام شود، گفت: تصمیم‌گیری نهایی درباره تایید یا رد صلاحیت‌ها صرفاً برعهده هیات نظارت است و مراجع چهارگانه وجاهت رد یا تایید صلاحیت نامزدها را ندارند.
کد خبر: ۴۰۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 08 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایلنا،  عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با بیان این‌که نباید هیچ نتیجه‌ای تا پیش از انجام مراحل قانونی اعلام شود، گفت: تصمیم‌گیری نهایی درباره تایید یا رد صلاحیت‌ها صرفاً برعهده هیات نظارت است و مراجع چهارگانه وجاهت رد یا تایید صلاحیت نامزدها را ندارند.

آغاز به‌ کار هیات‌های اجرایی انتخابات شوراها از دو روز پیش

او گفت: هیات اجرایی صرفاً از دو روز گذشته کار خود را آغاز کرده و بعد از اینکه هیات اجرایی به‌مدت یک هفته رسیدگی به روند بررسی صلاحیت نامزدها را طی کرد، نتیجه را به هیات نظارت ارجاع می‌دهد و در ادامه هیات نظارت نیز یک هفته وقت دارد که بررسی‌های لازم را بنابر قانون انجام دهد و نتیجه را برای اعلام نهایی، ابلاغ کند.

روند بررسی صلاحیت نامزدها در روستاها، شهرستان‌ها و شهرها

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای و شهر و روستا در پاسخ به سوالی درباره نحوه رسیدگی به شکایت‌های احتمالی داوطلبانی که پس از طی مراحل قانونی ردصلاحیت می‌شوند، گفت: پس از آن‌که تمامی مراحل قانونی و روند بررسی صلاحیت‌ها طی شد، درصورتی که داوطلبی در روستا‌ها و بخش‌ها ردصلاحیت شود، می‌تواند به هیات نظارت شهرستان شکایت کند و درصورتی که این نامزد در شهرستان‌ها و شهرها باشد، شکایت خود را به هیات نظارت استان اعلام می‌کند و در نهایت نیز یک هفته مهلت برای بررسی شکایت‌ها درنظر گرفته شده که پس از طی این مهلت قانونی، نتیجه نهایی تایید یا رد صلاحیت‌ها اعلام می‌شود.

نباید هیچ نتیجه‌ای تا پیش از انجام مراحل قانونی اعلام شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اطلاعات زودتر از موعدی که درباره رد یا تایید صلاحیت‌ها ازسوی برخی مراجع غیررسمی اعلام می‌شود، یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که رسماً نباید هیچ نتیجه‌ای تا پیش از انجام مراحل قانونی اعلام شود.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام کرد: احتمال دارد افرادی از داخل هیات نظارت یا اجرایی این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و همچنین امکان دارد بعضاً خود کاندیداها به هیات‌های اجرایی و نظارت مراجعه کنند و مثلاً نتایج استعلام‌ها را دریافت کنند اما این نتایج به‌معنای تایید یا رد صلاحیت هیچ کاندیدایی نیست.

تصمیم‌گیری نهایی درباره تایید یا رد صلاحیت‌ها صرفاً برعهده هیات نظارت است

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا درصورت پاسخ منفی مراجع چهارگانه درباره یک کاندیدا احتمال تایید صلاحیت آن نامزد ازسوی هیات نظارت وجود دارد، تاکید کرد: تصمیم‌گیری نهایی و قضاوت درباره رد یا تایید صلاحیت‌ها صرفاً برعهده هیات نظارت بر انتخابات است.

مراجع چهارگانه وجاهت رد یا تایید صلاحیت نامزدها را ندارند

پارسایی در پایان توضیح داد: مراجع چهارگانه به‌لحاظ قانونی در جایگاهی نیستند که صلاحیت نامزدی را رد یا تایید کنند و از وجاهت قانونی در این مورد برخوردار نیستند و صرفاً به‌عنوان نمونه قوه قضاییه فقط مدارک و اسنادی که درباره هر یک از داوطلبان در اختیار دارد، به هیات نظارت ارائه می‌کند یا وزارت اطلاعات اعلام می‌کند که فلان نامزد پرونده‌ای دارد یا خیر. به بیان دیگر قضاوت نهایی درباره تایید یا رد صلاحیت نامزدها با خود هیات نظارت بر انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار