تابناک مرکزی: رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: با تحرکاتی که فضای انتخاباتی را متشنج می‌کند، برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 05 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، شکرالله حسن بیگی با اشاره به رصد لحظه‌به‌لحظه فضای مجازی و ثبت تخلفات انتخاباتی توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت و عوامل برگزاری انتخابات اظهار کرد: هرگونه تخلف انتخاباتی در فضای مجازی به مثابه تخلف در فضای حقیقی است و برخورد قانونی با قانون‌شکنان و متخلفین در فضای مجازی، متناسب با فضای حقیقی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر پایبندی داوطلبان بر مبانی قانونی و حرکت در مسیر قانون‌مداری، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات در وهله اول باید اخلاق‌مداری و رفتار قانونی را ملاک فعالیت‌های خود قرار دهند و از تخلفات انتخاباتی که تبلیغ زودهنگام مهم‌ترین آنهاست اجتناب کنند و تبلیغ آنان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی در موعد غیررسمی، تخلف محسوب شده و موجب محرومیت آنان در حضور از پارلمان محلی خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در ادامه با توصیه به نامزدهای انتخاباتی مبنی بر پرهیز از بی‌اخلاقی‌ها و نیز تخریب رقبای انتخاباتی گفت: این روزها شاهد موج تهمت‌ها، تخریب‌ها و بداخلاقی‌ها در فضای مجازی به بهانه معرفی برنامه‌ها و نقدهایی غیرمنصفانه هستیم و نامزدها به دنبال زیر سوال بردن فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر با دادن نسبت‌های به دور از اخلاق در بازار تهمت و افترا هستند که اولا بدور از رفتار انتخاباتی بوده و در ثانی منجر به ایجاد فضای تشنج خواهد شد.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با چنین تحرکاتی که فضای انتخاباتی را متشنج خواهد کرد، افزود: از نامزدهای انتخاباتی انتظار می‌رود که در چارچوب قانون و صداقت رفتار کرده و با ملاک قرار دادن حق‌الناس ضمن پرهیز از تبلیغ زودهنگام در موعد رسمی تبلیغات و آن هم فارغ از تخریب و تهمت نسبت به رقبای خود، به تشریح برنامه‌ها و اهداف خود بپردازند تا از مسموم شدن افکار عمومی جلوگیری شود.

حسن بیگی تصریح کرد: مردم قطعا با بینش سیاسی عمیقی که دارند رفتارهای انتخاباتی نامزدها را به طور دقیق رصد خواهند کرد و اگر این رفتارها منطبق بر قانون بوده و فاقد تخلفات انتخاباتی باشد، در نزد مردم از اقبال عمومی برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی استان برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: باید از همه ظرفیت استان برای هرچه باشکوهتر برگزار کردن انتخابات سال 96 استفاده کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار