تابناک مرکزی: رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: طی سال گذشته بیش از ۶۲۸ برنامه هنری، آموزشی، پژوهشی و کارگاهی توسط حوزه هنری استان مرکزی اجرا شده است.
کد خبر: ۴۰۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 05 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، رضا میرزایی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی، اظهار داشت: حوزه هنری استان مرکزی در پی تحقق سیاست های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی، تولید آثار فاخر و ارزشی را دنبال می کند.

وی افزود: بر همین اساس در سال گذشته حوزه هنری استان مرکزی با وجود تنگناهای مالی و فقدان امکانات لازم موفق شد بیش از ۶۲۸ برنامه فرهنگی، هنری، آموزشی، نمایشی و... را در برنامه های خود بگنجاند و به مرحله اجرا بگذارد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی بیان کرد: اگر چه تارسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم، اما با امکانات موجود در دست یافتن به اهداف و ماموریت های تعریف شده تلاش کردیم.

وی خاطر نشان کرد: این ۶۲۸ برنامه شامل تولید ۴۱۷ آثر هنری، برپایی ۱۶۶ کارگاه آموزشی در زمینه های شعر، داستان، نمایش، فیلنامه نویسی، تجسمی و عکس، ۱۴جلسه نشست های پژوهشی با حضور استادان برجسته کشوری، ۱۸ مورد برگزاری جشنواره های هنری و ۱۳ مورد برپایی نمایشگاه های آثار تجسمی است.

میرزایی با بیان اینکه حوزه هنری بر پایه دو سیاست اصلی استوار است تصریح کرد: برمبنای سیاست های حوزه هنری، بسیاری از مسایل را با زبان هنر می توان بیان کرد و بر همین اساس این حوزه سعی دارد بتواند با زبان هنر ارزش های انقلاب اسلامی را در جامعه ترویج و تبیین کند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: دیگر سیاست و ماموریت حوزه هنری تربیت هنرمندان متعهد و ارتقای تفکر آنان بر پایه ارزش های انسانی و اسلامی با هدف دستیابی به تولیدات هنری و آثار فاخر است.

وی در مورد هفته هنر انقلاب اسلامی هم گفت: چند سالی است از نوزدهم تا بیست و پنجم فرودین ماه همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی هفته هنر انقلاب اسلامی در تقویم حوزه هنری گنجانده شده که در این هفته برنامه های متنوع هنری اجرا می شود .

میرزایی دیدار با خانواده های شهدا، انتشار پوستر(علی ای همای رحمت) به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)، رونمایی از اثر تجسمی با موضوع امام علی (ع)، افتتاح نمایشگاه شهری آثار هنرمندان تجسمی استان مرکزی، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک، اجرای نمایش خیابانی، نشست مشترک هنرمندان بخش ادبی استان مرکزی واستان همدان، برپایی کارگاه عکاسی، افتتاح نمایشگاه عکس عصر شعر علوی و... را بخشی از برنامه های هفته هنر انقلاب حوزه هنری استان مرکزی در سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار