جانشين فرماندهي انتظامي استان مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی: جانشين فرماندهي انتظامي استان مرکزی از کاهش 21 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی از آغاز طرح نوروزی تا روز جاری، در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 30 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ " یوسف سپهوند" در قرارگاه نوروزي امام علي(ع) از کاهش 21 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی از آغاز طرح نوروزی تا روز جاری، در سطح استان خبر داد و گفت: کاهش 12 درصدی تصادفات جرحی و 21 درصدی تصادفات خسارتی، کاهش 90 درصدی سرقت مغازه، 42 درصدي سرقت منزل، 36 درصدي سرقت خودرو و  40 درصدی نزاع های جمعی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از دیگر دستاوردهای پلیس استان در این مدت بوده است.

سپهوند با اشاره به برپایی ايستگاه هاي نوروزي در استان به منظور خدمت رساني مضاعف به مسافران و شهروندان در راستاي تسهيل در انجام خدمات دهي به آنان، انضباط اجتماعی، اخلاق حرفه ای، مهارت شغلی، ارائه خدمات انتظامی و رعايت حقوق شهروندي را از اولويت برنامه‌هاي نيروي انتظامي در رويكرد جامعه محوري دانست و اظهار داشت: پليس همواره برای برقراری امنیت و نهادینه کردن نظم در سطوح مختلف جامعه بر آن است تا با اقتدار همراه با رأفت اسلامی به انجام وظيفه پرداخته و از مشارکت همگانی افراد جامعه در ایجاد امنیت پایدار در جامعه بهره ببرد.

وی بيان داشت: با تشكيل قرارگاه نوروزي امام علي(ع) ، توان عملياتي پليس در حوزه انتظامي و شد آمدي به صورت هدفمند برنامه ريزي شده كه لازم است با عزم جمعي نسبت به سهولت دسترسي به پليس، كاهش زمان حضور در صحنه هاي مورد نياز و ارتقاء‌ امنيت اجتماعي همتي مضاعف داشت.

جانشین فرماندهی انتظامي استان مركزي در ادامه با تاكيد بر ضرورت تبديل نقاط قوت و قابليت ها به توانمندي هاي موثر و تمركز بر فرصت ها در نظارت هاي كنترلي گفت: با توجه به حساسيت موضوع امنيت كه با جان، مال، آبرو و حيثيت مردم و جامعه مرتبط است، انجام امور به صورت دقيق، صحيح، سريع و به موقع، شرط اساسي انجام موفقيت آميز ماموريت هاست كه در ايام نوروزي و با توجه به حجم حضور مسافران نوروزي بايد بدان توجه ويژه داشت.

سپهوند ارتقاء امنيت اجتماعي و ایجاد بستر مناسب براي كيفي سازي ماموريت هاي مختلف پليس را از اولويت هاي مجموعه انتظامي استان براي افزايش رضايت مندي شهروندان برشمرد و از پاسخگويي،مردم مداري و ارتقاء حقوق شهروندان به عنوان مهمترين شاخصه هاي تكريم ارباب رجوع در مجموعه انتظامي استان ياد كرد.

وی با واکاوی مولفه های موثر در ارتقاء تولید و اشتغال ملی گفت: تردیدی نیست که امنیت بستر و لازمه هر فعالیت اقتصادی و اشتغال در جوامع بشری است و با توجه به آمار و عملکرد مطلوب پلیس استان در کاهش جرایم، استان مرکزی یکی از استان های امن و صنعتی کشور است که همواره از آمادگی مطلوب در جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی برخوردار می باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تأکيد بر تعامل، همکاري و پيروي از منويات مقام معظم رهبري در زمینه شکوفایی اقتصاد مقاومتي، تولید و اشتغال، تصریح کرد: تردیدی نیست که اغلب جرايم ريشه در نا آگاهي مردم دارد كه بدون شك با آموزش و اطلاع رساني بهنگام و ارتقاء آگاهي علمي شهروندان در سايه پليس اجتماع محور می توان در پيشگيري از وقوع جرايم و كاهش آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي اقدامات ارزنده ای انجام داد.

وی آموزش همگانی را راهبردی هدفمند در انجام ماموریتهای موفقیت آمیز پلیسی و ارتقاء رضايت مندي مردمي دانست و ادامه داد: آموزش به عنوان يكي از اصلي ترين موضوع هاي فرهنگي و ارتقاء امنيت در ابعاد انتظامي و ترافيكي است و توجه به تأثيرات آن به عنوان يك عنصر فرهنگي بر ميزان احساس امنيت شهروندان در ابعاد مختلف راهبردي است كه در سال جديد به قاطعيت تمام دنبال خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اينکه قاچاق کالا پديده اي است که از جهات گوناگون حيات سالم اقتصادي و فرهنگي يک جامعه را تهديد مي کند،عنوان کرد: كاركنان انتظامي استان با تمام توان و جديت همواره آماده است تا با قاچاقچيان و اخلالگران نظم و امنيت اقتصادي مقابله کند.

سرهنگ سپهوند با تأکيد بر استمرار و تداوم فعاليت ها در ایام تعطیلات نوروزی و دیگر ایام سال، وجود امنيت و بالا بودن احساس امنيت در استان را يکي از شاخص هاي مهم و برجسته استان مرکزی معرفی و بیان کرد: وجود اين امنيت و آرامش حاکم بر استان، ره آورد زحمات همه دست اندرکاران حوزه امنيتي و انتظامي است که بدون منت و هيچ چشم داشتي به خوبي توانسته اند ايفاي نقش کرده و خرسندي و رضايتمندي مردم، ميهمانان و مسافران نوروزي را در کارنامه مأموریتی خود به ثبت برسانند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از كشف بیش از 147 کیلوگرم انواع مواد مخدر از آغاز طرح نوروزی در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در حدود 5 درصد افزايش داشته است.

وي تلاش گسترده براي ارائه خدمات صحيح، سريع، آسان و بي منت به منظور افزايش رضايت مندي مردم و مسافران نوروزي در خدمات دهي كاركنان انتظامي در استان را مورد تاكيد قرار داد و افزود: انتظارات، توقعات و مطالبات به حق شهروندان و مسافران نوروزي در حوزه نظم و امنيت اجتماعي به دقت از سوي كارشناسان مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد و متناسب با توانمندي ها، اقدامات لازم برنامه ريزي شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار