معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کارشناسان این دانشگاه در چارچوب طرح سلامت نوروزی سه هزار و 325 مورد نظارت بهداشتی محیطی بر نحوه تهیه و عرضه مواد غذایی در سراسر استان انجام دادند.
کد خبر: ۳۹۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 28 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر راضی ناصری فر اظهار کرد: برنامه سلامت نوروزی این دانشگاه از اول اسفند 95 آغاز و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد و در چارچوب این طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، اماکن عمومی ، اماکن بین راهی ، بهداشت مواد غذایی ، کنترل دخانیات ، بهداشت آب و استخرهای شنا در ساعات اداری ، غیر اداری و ایام تعطیل در حال اجراست.
 
وی افزود: 86 نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب گروه های 2 نفره از ساعت هشت صبح تا 20 شب کار نظارت و پایش در مراکز فوق را بر عهده دارند.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یاداور شد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون سه هزار و 325 مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشتی فردی و بهداشت مواد غذایی صورت گرفته است، همچنین در این مدت 760 مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس از جمله آرایشگاه ها ، هتل و مراکز اقامتی صورت گرفته است.
 
ناصری فر تاکید کرد: 71 مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی ، 82 مورد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی ، 41 مورد بازرسی از مراکز عرضه دخانیات بویژه قلیان از دیگر فعالیت های بازرسان این دانشگاه در چارچوب طرح سلامت نوروزی بوده است.
 
وی اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته یک هزار و 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده ، 950 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام گرفته ، 181 مورد نمونه برداری میکروبی آب ، 120 نمونه برداری مواد غذایی و در مجموع 51 مرکز و مکان متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار