تابناک مرکزی: با آلوده کردن ایام نوروز به دید و بازدیدهای غیر مشروع بدون در نظر گرفتن موضوع محرم و نامحرم، اسراف و تبذیر در پذیرایی‌ها و خریدها، تخریب محیط زیست، و ... ائمه معصوم(ع) از ما رنجیده می شوند.
کد خبر: ۳۹۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳ 27 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از جام نیـوز، حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی، امام جمعه شهرستان شوط آذربایجان غربی در گفتگو با «حوزه»، با تبریک فرا رسیدن سال نو، به تبیین جایگاه نوروز از زاویه دینی پرداخت و اظهار داشت: آیین‌های نوروزی به معنای واقعی کلمه دارای عناصر مهم و اساسی برای شناخت آیات نورانی قرآن کریم است، به طوری که توسط دین مبین اسلام به عنوان یکی از آیین‌های پاک و راستین امضا شده و مورد تایید قرار گرفته است به ویژه اینکه ایرانیان به آن توجه ویژه‌ای دارند، و از آن به عنوان روز رستاخیز زمین یاد می‌کنند.

وی افزود: عید در واقع روزی است که اقشار مختلف مردم در آن بنا به دلایلی اعم از این که اتفاق دلنشینی رخ داده یا سود و منفعتی به دست آورده‌‌ند، شادی می‌کنند، به طوری که در شرع مقدس اسلام، روزهای غدیر، قربان و فطر عید نامیده شده‌اند.

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: شایسته است که مردم با مراسم‌های سالم از جمله صله ارحام، حضور در طبیعت، دستگیری از نیازمندان، مهرورزی به خویشاوندان، و ... خداوند متعال و انبیای الهی را خشنود کنند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان گفت: با آلوده کردن این ایام به دید و بازدیدهای غیر مشروع بدون در نظر گرفتن موضوع محرم و نامحرم، اسراف و تبذیر در پذیرایی‌ها و خریدها، تخریب محیط زیست، و ... نه ‌تنها لحظه‌های شادی برای خودمان رقم نزده‌ایم، بلکه ائمه معصوم (ع) و اولیای الهی نیز از ما خواهند رنجید

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار