تابناک مرکزی: مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: میزان بارش نزولات آسمانی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری( اول مهرماه سال 95) تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل از آن 27 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۹۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴ 27 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، رضا مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت در استان 239 و 6 دهم میلی متر بارش نزولات آسمانی رخ داده که نسبت به بلند مدت نیز افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال 95) تاکنون 170 و نیم میلی متر بارندگی در شهرستان اراک به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بلند مدت 33 درصد و نسبت به مدت مشابه قبل 39 درصد افزایش داشته است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین میزان بارش در این مدت با 413 و 2 دهم میلی متر مربوط به شازند و بیشترین درصد بارش نسبت به بلند مدت با 60 درصد مربوط به مامونیه بوده است.

مرادی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، استان مرکزی تا چهارم فرودین ماه جاری به لحاظ دریافت بارش های نزولات آسمانی رتبه دوم کشور را پس از استان قم داشته است.

وی گفت: بررسی ها حاکی از پایداری هوا در استان مرکزی در روزهای دوشنبه و سه شنبه است اما، از اواخر وقت فردا عبور موج ضعیفی از مناطق غربی کشور موجب ناپایداری هایی در مناطق غربی کشور و این استان خواهد شد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: بر این اساس وضعیت هوای این استان در روز دوشنبه به صورت صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی و گاهی وزش باداست.

وی توضیح داد: در روز سه شنبه نیز هوای استان کمی ابری همراه با غبار محلی است که به تدریج افزایش ابرناکی ،وزش باد و گاهی رگبار در روز چهارشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق استان رقم می خورد.

مرادی عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته یک و هفت دهم میلی متر بارندگی در آشتیان، یک و یک دهم میلی متر در دلیجان، چهار دهم میلی متر در ساوه، هشت دهم میلی متر در غرق آباد و یک دهم میلی متر در محلات باریده است.

وی گفت: کمیجان با حدود یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ساوه با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.

از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال 95 تاکنون) 239 و 6 دهم میلی متر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار