تابناک مرکزی: اقتصاد مقاومتی یک شعار مقطعی و گذرا نیست اقتصاد مقاومتی در واقع ریشه در اعتقادات و ارزشهای دینی ما دارد و از این رو اقتصاد مقاومتی نه یک رویکرد و هدفگذاری گذرا و مقطعی که یک رویکرد همیشگی برای کشورمان می باشد.
کد خبر: ۳۹۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴ 24 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از عصر امروز پس از محور بودن اقتصاد در غالب نام‌گذاری‌های چند سال اخیر، این مطلب نشان‌ دهنده اهمیت و اولویت اساسی حل و فصل مشکلات اقتصادی بر مبنای یک نقشه راه بلندمدت، یعنی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می باشد، اقتصاد مقاومتی یک شعار مقطعی و گذرا نیست اقتصاد مقاومتی در واقع ریشه در اعتقادات و ارزشهای دینی ما دارد و از این رو اقتصاد مقاومتی نه یک رویکرد و هدفگذاری گذرا و مقطعی که یک رویکرد همیشگی برای کشورمان می باشد.

بنا بر این گزارش بیانات ارزشمند رهبر معطم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (دام عزه)  همواره مورد توجه مسوولان نظام اسلامی می باشد و امسال نیز همانند سال های گذشته باید با قدرت برای تحقق این برنامه ها تلاش گردد، و از آنجایی که یکی از دغدغه های معظم له بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان و افزایش تولید داخلی می باشد، بنابر این رهبری با درایت، روشن بینی و دور اندیشی خاص خود، امسال را به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند.

با توجه به اینکه اجرایی کردن شعار سال گذشته یعنی اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل در حد توقع مردم نبود، نامگذاری مجدد سال جدید به‌عنوان اقتصاد مقاومتی تاکیدی بر ضرورت اجرایی شدن راهکارهای تحقق آن است که ان‌شاءالله مجلس و دولت در این زمینه بیش از پیش خواهند کوشید.

لذا با توجه به اینکه کشورما از نظر ذخایر (نیروی انسانی و منابع خدادادی) بسیار ثروتمند و غنی می باشد این مهم می طلبد که با برنامه ریزی منسجم و مدیریت اصولی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

به گزارش عصر امروز لذا با بهبود اشتغال و تولید، آرامش و امنیت جامعه تامین می شود و تا زمانی که به تولید داخلی و سرمایه گذاری بها داده نشود به طور قطع اقتصاد مقاومتی و اشتغال حاصل نمی شود، اگر تولید ملی مبنا قرار گیرد ایجاد اشتغال را به همراه داشته و در واقع اقتصاد و تولید داخلی زنجیره ای به هم پیوسته است که خروجی آن باید اشتغال جوانان باشد و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری سه سال مداوم بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند. که به طور قطع آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، سرقت، طلاق و ... را که از معضل بیکاری نشات می گیرند را نیز درمان می نمایند.

رحیم رضاخانی - پژوهشگر مسایل سیاسی واجتماعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار