وزیر کشور:
وزیر کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قزوین یک گنجینه تاریخی و فرهنگی در کشور است اما ظرفیت های آن به شکل شایسته و آن طور که باید معرفی نشده اند. [وزیر کشور
کد خبر: ۳۹۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱ 23 March 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، عبدالرضا رحمانی فضلی چهارشنبه شب در دیدار نوروزی با حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی که در چهارمین روز از سفر وی به قزوین انجام شد،افزود: باید برای معرفی قزوین کارهای جدی تری انجام شود.
وی با اشاره به پایتختی 54 ساله قزوین در دوره صفویه، گفت: به همین دلیل قزوین یکی از شهرهای بسیار مهم و مرکز تجارت غرب ایران به شمار می‌آمده و اکنون نیز این شهر و استان در بسیاری از حوزه ها در کشور پیشتاز است.
رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه استاندار و شهردار باید بیش از پیش به معرفی و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی قزوین مبادرت بورزند،تاکید کرد: هویت تاریخی و فرهنگی کشور متعلق به مردم است و ارتباطی به حکام آن دوران ندارد و ضروری است هویت تاریخی و فرهنگی کشور را با جدیت بیشتری به نسل جوان معرفی کنیم.
وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: اگر به آثار تاریخی و حوزه گردشگری بیشتر توجه شود از نفت و مالیات درآمد زیادتری نصیب کشور می‌ شود و قزوین نیز از این منظر، ظرفیت درآمدزایی بسیاری دارد.
رحمانی ‌فضلی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب برای مسئولان کشور بسیار راهگشا خواهد بود و همه باید در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.
وی به مسافرت‌های نوروزی و اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، به ویژه خطوط ریلی به دلیل افزایش مسافرت‌ها در ایام نوروز ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در این دیدار با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی،تولید-اشتغال، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دغدغه بسیاری در حوزه حل مشکلات معیشتی مردم دارند و ضروری است با بازخوانی پیام نوروزی و فرمایشات ایشان در مشهد مقدس، با جدیت بیشتری در راستای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گام برداشت.
حجت الاسلام عابدینی با ابراز خرسندی از سفر وزیر کشور به قزوین، خاطرنشان کرد: حضور مسئولان در استان بسیار ارزشمند است اما این حضور باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود در این منطقه و استفاده هر چه بیشتر از آن‌ها برای حل مشکلات مردم همراه شود.
امام جمعه قزوین، بسترها و فرصت‌های فرهنگی و تاریخی قزوین را ظرفیت بسیار مهمی برای رشد و توسعه این استان معرفی کرد و افزود: با وجود آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی که در قزوین وجود دارد، هنوز بسترهای بسیاری در این حوزه وجود دارد که کشف نشده و پرداختن به آن‌ها بسیار ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر معرفی آثار غنی تاریخی و فرهنگی کشور به مردم دنیا،اظهار کرد: معرفی آثار فرهنگی و تاریخی کشور کمک می‌کند تا جهان پی به پیشینه با افتخار فرهنگی و تاریخی ما ببرد و هیچ کشوری به خودش اجازه ندهد تا ملت ما را تحقیر کند.
وی با تاکید بر این‌ که اقتدار کشور باید در تمام حوزه‌ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد، عنوان کرد: داشتن اقتدار نظامی سفارش قرآن به مسلمانان است بنابراین مسئولان باید توجه داشته باشند با عمل و سخن خود مقتدر بودن کشور را زیر سوال نبرند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان باید همواره در پی ارتقای اقتدار کشور در تمام حوزه‌ها، به ویژه حوزه‌های فرهنگی،اقتصادی و نظامی باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار