مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی از پیگیری ایجاد رشته مدیریت سازمان های مردم نهاد در دانشگاه های علمی کاربردی یا آزاد خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 18 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حمیدرضا سپهری راد مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه به برنامه های خود در سمت مدیرعاملی خانه اشاره کرد و از پیگیری ایجاد رشته مدیریت سازمان های مردم نهاد در دانشگاه های علمی کاربردی یا آزاد خبر داد و گفت: طرح سامانه سهام که در سال گذشته درخصوص شبکه های مددجو مثل شبکه سلامت و شبکه اجتماعی صورت گرفت نیز نیاز به پیگیری دارد.

سپهری راد افزود: طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان، برنامه ی اجتماع محور در سکونت های غیررسمی و پیشگیری از آسیب ها به شیوه ی اجتماع محور در سکونت های غیررسمی نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه ها، استفاده از ظرفیت قشر دانشجو است تصریح کرد: تشکل های دانشجویی عمدتا غیرفعال هستند یا فعالیت چندانی ندارند که در نظر داریم این تشکل ها را به خانه وصل کنیم تا دانشجویان در حوزه سازمان های مردم نهاد فعالیت کنند.

ایجاد رشته مدیریت سازمان های مردم نهاد در دانشگاه ها را پیگیری خواهم کرد/ فعالیت سمن ها در حوزه فرهنگی رضایت بخش نیست

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های مشارکت اجتماعی بحث اعتماد است که فرهنگ سازی، آگاه سازی می تواند لازمه این جلب اعتماد و برقراری ارتباط عامه ی مردم  با تشکل ها باشد بیان کرد: با اعتماد سازی میتوانیم مشارکت بیشتری را جذب نماییم و بحث سرمایه ی اجتماعی که در کشور ما سطح پایینی دارد، را ارتقا دهیم. این امر نیاز به اطلاع رسانی دارد که هر فردی می تواند در انجمن ها به صورت داوطلبانه حضور داشته باشد و فعالیت کند.

مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی تغییرات در دستگاه ها و سازمان ها را در جهت رشد و اعتلاء عنوان کرد و گفت: نشر آگاهی، مطالبه گری و ورود در مواردی که دولت نمی تواند به آن ورود پیدا کند از جمله اهداف تغییر ناپذیر خانه سازمان های مردم نهاد است.

وی با اشاره به اینکه تعامل پویا و سازنده با اصحاب رسانه می تواند به اطلاع رسانی شفاف و دقیق، رشد و اعتلای سازمان های مردم نهاد کمک کند افزود: در حال حاضر 430  تشکل در استان وجود دارد که از این میان، 380 تشکل در حوزه هایی فعالیت می کنند که مجوزهایشان از دستگاه های مختلف همانند وزارت کشور، استانداری، فرمانداری، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی و سازمان ورزش و جوانان دریافت می شود .

سپهری راد یک ارتباط دو طرفه و زنده با اصحاب رسانه و ایجاد یک مدیریت روابط عمومی در خانه سازمان های مردم نهاد، درجهت میل به هدف و تحقق خانه شیشه ای و شفافیت امور برای مردم را لاز مدانست و عنوان کرد: تاثیراتی که فضای مجازی می تواند بر عامه ی مردم داشته باشد بسیار چشمگیر است ، به همین منظور هدف ما این است که در فضای مجازی یک آگاه سازی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات کتاب سمن ها که در سال 93 به چاپ رسید متاسفانه تعداد سمن های حوزه ی فرهنگی در استان، بسیار کم است که این تعداد به 10 سمن هم نمیرسد البته به  موسساتی که در زمینه فرهنگی از سازمان تبلیغات مجوز میگیرند کاری نداریم و بحث ما سمن هاست، که ما هم در این حوزه قوی نیستیم و رضایت کامل را نداریم .

وی ثبت انجمن های جدید فرهنگی و گردشگری در سال 95 را زمینه ساز ایجاد یک شبکه قدرتمند در حوزه فرهنگی و گردشگری خواند و گفت: در حوزه بانوان به صورت اختصاصی انجمن نداریم، اما عمدتا بخشی از اهداف انجمن های حوزه اجتماعی شامل خانم ها می شودکه تعداد آنها کم نیست.

مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی ساختار تشکیل انجمن ها را بدون دخیل بودن منافع مادی دانست و خاطر نشان کرد: هویت خانه سازمان های مردم نهاد بر پایه سمن ها شکل می گیرد، یعنی اگر سمن ها دور هم جمع نشوند و شبکه ای را تشکیل ندهند، خانه ای وجود نخواهد داشت.

سپهری راد با تاکید بر اینکه خانه هیچ دخالتی در امور داخلی سمن ها و شبکه ها ندارد و شبکه هایی که ذیل خانه مشغول به فعالیت هستند به صورت شخصیت مستقل شناخته می شوند ابراز کرد: اگر نیاز به حمایت باشد و خانه بتواند حمایت کند، قطعا این کار انجام میشود که این حمایت ها میتواند شامل رایزنی با دیگر دستگاه ها، نامه نگاری و از این دسته کمک های حمایتی باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار