وزیر راه و شهرسازی گفت: نزدیکترین راه ارتباطی اروپا به خلیج فارس از طریق کریدور شمال به جنوب در غرب ایران میسر می شود که از مسیر کرمانشاه می گذرد.
کد خبر: ۳۹۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 18 March 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ دکتر آخوندی اظهار داشت: بیشترین تراکم جمعیتی ایران در کوهپایه های زاگرس واقع شده و جمعیت زیادی در شهرها و روستاهای این منطقه زندگی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از قبل وعده کرده بودیم این کنار گذر غربی شهر کرمانشاه به طول 23 کیلومتر را قبل از پایان سال افتتاح کنیم و امروز به این قول خود عمل کردیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: این کمربندی آثار بسیار مثبتی بر کاهش ترافیک داخل شهر خواهد داشت و علاوه بر کوهتاهتر کردن مسیر، زمان را نیز به حداقل خواهد رساند.

وی در دنباله سخنانش اظهار داشت: بخش عمده ای از جمعیت کشور در کوهپایه های زاگرس زندگی می کنند و توسعه این کوهپایه ها یکی از اهداف کشور باید باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هنگامی که به نقشه ایران نگاه کنید درمی یابید نزدیکترین راه ارتباطی اروپا به خلیج فارس از طریق همین کریدور شمال به جنوب در غرب ایران 
میسر می شود که از مسیر کرمانشاه می گذرد.

دکتر آخوندی افزود: این کریدور از مرز بازرگان آغاز و با گذر از میاندوآب، سنندج، کرمانشاه، خرم آباد به بندر امام متصل می شود. این کریدور کوتاهترین محور شمال به جنوب ایران است و بیشترین جمعیت را در خود جای داده است و در توسعه کلان کشور هم نقش بسیار مهی دارد و کشور را به شبکه راه های بین المللی و منطقه ای مرتبط می کند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: این محور ارتباطی می تواند آینده ساکنان منطقه را از جهت بهبود کیفیت زندگی تضمین کند؛ بنابراین اجرای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: از میاندوآب تا کرمانشاه چیزی حدود 450 کیلومتر است و تمام این مسیر قطعه به قطعه تعیین تکلیف شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار