خطیبان جمعه این هفته استان موضوعات مهمی را در سخنان خود بیان کردند و به مسائلی همچون انتخابات شوراها ، استخدام های فله ای در استان ، بحث شادی مردم و دیگر مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداختند.
کد خبر: ۳۹۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 17 March 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطیبان نماز جمعه این هفته استان در مناطق مختلف به تبیین برخی مسائل مهم استان و کشور پرداختند که ، خلاصه و اهم موضوعات در میان این سخنان در ادامه آورده می شود.
یکی از نکات مهم که در این سخنان مطرح شد ، صحبت های امام جمعه قلعه رئیسی بود که با توجه به شرایط منطقه  ، از با تجربه ها خواسته است ، در انتخابات پیش روی شوراهای شهر و روستا شرکت نکنند.

تقاضای محترمانه برای کنار رفتن باتجربه های شوراها
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و تصریح کرد: مردم باید تلاش کنند تا در این انتخابات از افرادی جهت شرکت دعوت کنند که مومن، متعهد، ولایی، کارآمد، متخصص، آگاه و پرتلاش باشند و در شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی می‌خواهم که بزرگان و با تجربه‌های شورهای این شهر فرصت را به جوانان دهند و بگذارند جوانان با انرژی و توانایی جدید وارد کار شوند و شوراها را به جوانان بسپارند چرا که هر جا جوانان حضور یافتند در آن امر موفق بودند که مهمترین و اثرگذارترین آن هشت سال دفاع مقدس بود.
وی به حضور گروه‌های جهادی از شهرستان کهگیلویه و استان البرز به منطقه اشاره و اضافه کرد: لازم است از حضور این بزرگواران تشکر و قدردانی کنم ولی هم مردم و مسوولان به این گروه جهادی کمک کنند تا مشکلات مردم را به درستی برطرف کنند و اگر مسوولی در منطقه در همکاری با این گروه جهادی کم کاری انجام دهد بعد از تلاش آنها نام آن ادارات را به مردم خواهم گفت.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه دولت با سند آموزش ملی دچار ولنگاری فرهنگی بود خاطرنشان کرد: 2030 که با حضور وزرای آموزش و پرورش علوم رونمایی شد کشور را به سمت انحطاط فرهنگی می‌برد مبنای تفکر یونسکو لیبرال است چرا که یونسکو دستوراتش را از آمریکا می گیرد و مبتکر و مولف این سند کمیسیون علمی، فرهنگی‌ترین سازمان ملل یا همان یونسکو است و سند تحول در آموزش و پرورش که با همفکری متخصصان و مسوولان کشور تدوین شد رها شده است ولی دولت این سند را که زائیده افکار صهیونیستی و انگلیسی است رونمایی کرد و یکی از پروژه های نفوذ است که توسط یونسکو اجرا می‌شود.
صلواتی گفت: این سند در مراحل مختلف نفوذ سیاسی و فرهنگی و اقتصادی گام به گام در حال پیش روی است اصل طرح آمریکا در سه مرحله مهار، تغییر رفتار و تغییر ساختار است و این سند در واقع خواب آمریکا را تکمیل می‌کند .
معمار ملی شدن صنعت نفت مرحوم آیت‌الله کاشانی بود 
حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی در نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته باشت با اشاره به 29 اسفند و روز ملی شدن صنعت نفت افزود: معمار ملی شدن صنعت نفت مرحوم آیت‌الله کاشانی بود که با همکاری 17 نفر از نمایندگان مجلس سنای وقت و در راس آن نمایندگان مرحوم دکتر مصدق بودند.
وی افزود : همیشه تاریخ ایران اسلامی به گونه‌ای بوده که اگر مسؤولان و منتخبان ما به فرمان روحانیت آگاه به مسائل زمان بودند پیشرفت حاصل شده و امروز هم راهی غیر از این نداریم.
بلادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیاز سنجی می‌کند و برای رفع آن نیاز هم راهکار می‌دهند بیان داشت: سال گذشته نوروز 94 و هم امسال نوروز 95 فرمودند تنها راه نجات کشور بحث اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: نوروز 94 فقط فرمودند اقتصاد مقاومتی که عمل نشد و سال 95 فرمودند اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل که نمی‌گویم عمل نشد اما کافی نبود چرا که مشکلات همچنان پابرجاست و بیکاری جوانان تحصیل کرده و فقر و گرانی بیداد می‌کند.
امام جمعه موقت باشت افزود: امروز مشکل جامعه ما فقط و فقط بحث حقوق مدیران نیست که 60 درصد بیشتر شود یا کمتر بلکه ما باید درد جامعه را ببینیم و درمان کنیم.
بلادی افزود: خدا نکند روزی بیاید که ما حرف علمای زمان و در راس آن‌ها رهبر معظم انقلاب را نشنویم و خلاف آن حرکت کنیم و آن چیزی که به جایی نرسد ندای علمای راستین ما باشد.
 مدیرانی که عنصر بد جامعه هستند 
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج  با اشاره به عملکرد مدیران نظام جمهوری اسلامی گفت: این‌ها به واسطه فداکاری این مردم به این جا رسیده‌اند بنابراین باید از این مردم باید قدردانی کرد.
حسینی گفت: مردم وظیفه خود را خوب انجام داده‌اند و هرگاه لازم بود به صحنه آمدند و به دشمنان نه گفته‌اند بنابراین مسوولان هم باید به این مردم توجه کنند ولی عده‌ای به جای کار کردن چوب لای چرخ کارهای مردم می‌گذارند.
وی گفت: این گونه مدیران عنصر بدی در جامعه هستند و مردم را دلسرد می‌کنند و بهانه‌های بنی‌اسراییلی می‌گیرند و مردم را بی‌اعتماد می‌کنند.
امام جمعه یاسوج افزود: ضربه زدن و بدرفتاری با مردم جنایت است و باید بعضی مدیران گستاخ و بدعمل را به مردم معرفی کرد تا رسوا شوند.
وی افزود: کسانی که قدر این مردم و این کشور و این استان زیبا را نمی‌دانند و انشاالله مردم از شر این افراد در مدیریت راحت شوند.امام جمعه یاسوج تأکید کرد که البته مردم هم باید توقعات خود را در چارچوب واقعیت‌ها و قانون داشته باشند.
ما مخالف شادی نیستیم/دور گذشته برخی گلایه ها در انتخابات از عدم نظارت کافی وجود داشت
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به برگزاری مراسمات شادی عنوان کرد: ما را متهم می‌کنند که ما روحانیون مخالف شادی هستیم که باید گفت اصلا این طور نیست و هیچ کدام از روحانیون در مقابل شادی نیستند.
وی ادامه داد: کسانی که روحانیون را متهم می‌کند هیچ کدامشان از مبانی اعتقادی چیزی نمی‌دانند، ما اعتقادمان این است که مردم باید شادی کنند اما باید حدود شرعی را نیز رعایت کنند.
خواجه‌زاده اظهار کرد: همه متدینین و مسلمانان در برابر دین مسوول هستند و حفظ شئونات اسلامی باید در کنار شادی رعایت شود.
وی در ادامه به مسئله انتخابات پیش رو در کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین مسئله‌ای که در سال جدید فرا روی مردم ایران است بحث انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری است.
خواجه‌زاده خطاب به متولیان برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر گفت: بنده به متولیان اجرایی انتخابات شورای شهر توصیه می‌کنم که نظارت را اولویت کاری خود قرار دهند.
وی با یادآوری انتخابات شوراها در دور گذشته عنوان کرد: برخی از کاندیداها در انتخابات گذشته گلایه داشتند که در مسئله نظارت خوب عمل نشده است و برخی از افرادی که بر روی صندوق‌ها حضور داشتند حرف‌هایی می‌گفتند که به نظر می‌رسد متولیان برگزاری انتخابات در این دوره باید بیشتر دقت کنند.
خواجه‌زاده افزود: مسوولان در نظام جمهوری اسلامی باید بدانند که امانت‌داران مردم هستند و انتظار می‌رود متولیان انتخاباتی در انتخابات شورای شهر در بحث و مسئله نظارت بیشتر دقت کنند.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که هم‌زمان با انتخابات شورای شهر برگزار می‌شود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری از یک اهمیت مضاعفی برخوردار است.
وی با بیان اینکه این انتخابات حساسیت بالایی دارد، عنوان کرد: دوران انتقال قدرت از چالش برانگیزترین دوران‌ها است.
خواجه‌زاده بیان کرد: دشمنان و مخالفین خارجی سعی می‌کنند با تمام توان تبلیغاتی کاری کنند که مردم را نسبت به حضور پرشور در انتخابات دلسرد کنند.
وی افزود: اما مردم بابصیرت و انقلابی ما ثابت کردند در مواقع حساس گوش به فرمان ولی فقیه در انتخابات حضور پرشوری دارند.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال جدید که در حرم رضوی بیان خواهند کرد، گفت: قطعا ایشان توصیه‌های لازم را در روزهای آینده در مورد انتخابات پیش رو خواهند کرد.
خواجه‌زاده ادامه داد: آنچه مردم انتظار دارند این است که مسوولان زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.همگی به گناه خویش اعتراف کردند اما این اعتراف سودی به حال آنها ندارد و چنین اعترافی اجباری است.
 دو موضوع مهم و ناگوار که دولتی های استان و کشور از کنار آن گذشتند
حجت الاسلام افشار در خطبه دوم نمازجمعه چرام به اتفاقات سال جاری اشاره کرد و گفت:دو مساله در سال95اتفاق افتاد که باعث ناراحتی مردم و دلسوزین گردید اما برخورد جدی توسط مسئولان صورت نگرفت و هنوز مردم منتظر برخوردی جدی از طرف مسئولان هستند.
 امام جمعه چرام اظهار کرد:استخدام های فله ای در برخی نهادهای دولتی استان از حوادث تلخ سال جاری بود که جواب روشنی از طرف مسئولین به مردم در قبال این تخلف داده نشد.
 وی در ادامه گفت: چنین موردی باعث نگرانی و ناراحتی مردم و جوانان جویای کار شد.
 خطیب جمعه چرام اضافه کرد:اگر قرار است نیرویی جذب شود،باید آزمون استخدامی برای تمام متقاضیان کار برگزار شود.
 وی افزود: خانواده هایی وجود دارند که دارای 4فرزند بیکار هستند و این موضوع درد بزرگی برای پدرومادر چنین خانواده هایی است.
 امام جمعه چرام مساله تاسف بار دیگر سال95را حقوق های نجومی دانست و بیان کرد:مساله حقوق های نجومی که رهبر انقلاب چنین مساله ای را حمله به ارزش ها و خیانت به آرمان های انقلاب نامیدند و بیان کردند که این افراد باید عزل و مجازات شوند.
افشار ادامه داد:اما برخورد جدی که از طرف دولت صورت نگرفت بلکه منصب های دیگری به بعضی از آن ها نیز بخشیدند.
 وی در بخش بعدی سخنانش افزود:حقوق های نجومی یعنی ترویج روحیه ی اشرافی گری و تجمل گرایی که اسراف بوده و این موضوع برای نظام اسلامی همانند سم مهلک است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار