معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: نمی توان انتظار داشت که بیماری های مزمن و دیرین اقتصاد ایران با فوریت درمان شود و از این منظر، بهبودی کامل وضعیت اقتصادی در یک سال، انتظاری غیرواقع بینانه است.
کد خبر: ۳۹۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 17 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: شهیندخت مولاوردی سه شنبه در همایش ملی ریحانه النبی در شهرستان مُهر در جنوب استان فارس با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: الحق و الانصاف دولت یازدهم اهتمام جدی به سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته است.
معاون رئیس جمهوری گفت: در نامه اخیر معاون اول رئیس جمهوری که در پاسخ به برخی از انتقادها به دولت ارائه شده به خوبی تشریح شده که به شواهد آمار و اطلاعات سال اقتصاد ایران در سال 95 در مقایسه با سال 94 مقاومتی تر شده است.
مولاوردی ادامه داد: در این نامه یادآوری شده است که خطاب سیاست های کلی نظام همه ارکان نظام است و نه فقط دولت و تا همگرایی همه ارکان نظام در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی نداشته باشیم.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بیستم اسفندماه جاری در نامه ای خطاب به رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بر اساس شواهد، حقایق و آمارهای رسمی و گزارش های مدیران، اقتصاد ایران در پایان سال 1395 در مقایسه با آغاز سال و سال های قبل مقاومتی تر شده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی حوزه خانواده توسط مقام معظم رهبری و ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری در سال 95 گفت: ریل گذاری مناسبی برای فعالیت ها در حوزه های اجتماعی، خانواده و حقوق شهروندی در برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.
وی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در زمینه کاهش و ساماندهی آسیب های اجتماعی افزود: به این موضوع در سطوح عالی کشور توجه ویژه ای صورت گرفته است و گزارش اقدام ها در زمینه ساماندهی این آسیب ها هر 6 ماه یک بار به استحضار مقام معظم رهبری می رسد و امیدواریم بتوانیم که در کنترل آسیب های اجتماعی که بخش قابل توجه آن به حوزه زنان و خانواده بازمی گردد شاهد تحول جدی باشیم.
** هنر و فناوری نوین ارتباطی برای معرفی حضرت فاطمه (س) به کار گرفته شود
مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش ملی گفت: باید با بهره گیری از هنر، فناوری اطلاعات و ابزارهای نوین ارتباطی ابعاد مختلف زندگی پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) معرفی شود.
این عضو کابینه گفت: هنوز درس های ناگفته ای از کتاب زندگی کوتاه ولی پربار آن حضرت داریم که اهتمام جدی فضلا و علما و اندیشمندان و اندیشه ورزان را می طلبد تا بتوانند با ارائه و عرضه و تبین آن برای همه نسل ها و همه عصرها الگویی الهام بخش و هویت ساز ارائه دهند.
وی اظهار کرد: باور همه ما این است که حضرت فاطمه زهرا (س) معیار انسانیت و الگوی بشریت هستند و باید با استعانت از زبان هنر که جای آن در این عرصه بسیار خالی است، به تبیین این الگو برای جامعه بشری بپردازیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به قرار گرفتن 2 مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در روزهای آغازین و پایانی امسال گفت: سال 95 ویژگی خاصی داشت و هم در ابتدای سال و هم در انتهای آن به عطر یاس نبوی معطر بود و این فرصت را پیدا کردیم که به طور دوچندان به تبیین شخصیت چند بعدی و حقیقت وجودی آن حضرت بپردازیم و بتوانیم با اغتنام این فرصت دین خود را به این بانوی بزرگوار و همچنین به نسل جوان ادا کنیم.
وی با اشاره به تقارن ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این تقارن بسیار مبارک است و یادآور نقش و تأثیر امام راحل (ره) در بازیابی هویت زن مسلمان و ارائه الگو و یا راه سومی که امام راحل برای جامعه و زنان و مسلمان در نظر و عمل پیاده کردند.
مولاوردی گفت: امام راحل تنها به ارائه دیدگاه و نظر درباره هویت زن مسلمان بسنده نکردند بلکه دیدگاه های مصلحانه و راهگشایی در نقش اجتماعی زنان داشتند و شاه بیت این دیدگاه ها این است که زنان باید در مقدرات بزرگ مملکت دخالت کنند.
وی ادامه داد: سالیان سال طول کشید که این پیام امام خمینی درک شود اما این دیدگاه بلند در نقش آفرینی ممتاز و بی بدیل زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تحولات سیاسی پس از آن نیز موثر بود.
همایش ملی ریحانه النبی دوشنبه در شهرستان مُهر در جنوب استان فارس گشایش یافت و تا 29 اسفند (بیستم جمادی الثانی) همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه دارد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر همایش ملی ریحانه النبی، در این همایش که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برپا شده، تلاش می‌شود تا مهربانی‌ها و زیبایی‌های دین مبین اسلام به خوبی مطرح شود.
بهزاد مدیری افزود: 115 مقاله به این همایش ارسال شده است که 15 مقاله آن ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در حاشیه این همایش، جشنواره ادبی ریحانه در سه بخش شعر، داستان و داستانک برپا شده است.
او گفت: در بخش داستان و داستانک، 140 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از میان آنها آثار سه نفر برگزیده و از آنان تجلیل خواهد شد.
مریدی بیان کرد: همچنین در بخش شعر نیز یک هزار و 312 نفر آثار خود را در 2 بخش شعر کلاسیک و سپید به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که در این بخش نیز سه اثر به عنوان آثار برگزیده و 2 اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر، معرفی می شوند.
تجلیل از نخبگان قرآنی، برگزاری جشن‌های مردمی، نمایشگاه‌های قرآن و عترت و همچنین برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت قرآن و عترت از دیگر برنامه‌هایی است که در این همایش برگزار می شود.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار