تابناک مرکزی: دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:‌ زمان‌بندی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور از زمان تشکیل هیات‌های اجرایی تا پایان انتخابات و اعلام صحت آن، منتشر و در اختیار اعضای هیات‌های نظارت قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 15 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط ‌عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، حسین بحیرایی با بیان اینکه با تشکیل هیات‌های اجرایی از امروز (25 اسفند) به صورت رسمی فرآیند انتخابات شروع می‌شود، افزود: ثبت‌نام داوطلبان از تاریخ 30 اسفند ماه 95 تا ششم فروردین ماه 96 ادامه خواهد داشت.

بحیرایی با اشاره به استعلام صلاحیت داوطلبان شرکت‌کننده در انتخابات شوراها، از تاریخ 30 اسفند ماه 95 تا 6 فروردین ماه 96 افزود: استعلامات به صورت روزانه به مراجع چهارگانه، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال فرستاده می‌شود و اعلام نتایج بررسی‌های آنها از تاریخ هفتم فروردین ماه 96 تا 16 فروردین اعلام خواهد شد.

به گفته دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی از 17 تا 23 فروردین ماه به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بعد از اعلام نظر هیات‌های اجرایی، نوبت به اعلام نظر هیات‌های نظارت شهرستان و بخش می‌رسد که این مهم از 25 تا 30 فروردین ماه 96 صورت می‌گیرد و این نظرات روز اول اردیبهشت ماه 96 به هیات‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

بر اساس گفته‌های بحیرایی، نتایج بررسی صلاحیت‌ها در تاریخ دوم اردیبهشت ماه 96 از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.

وی افزود: سوم تا ششم اردیبهشت ماه داوطلبان معترض به رد صلاحیت خود می‌توانند به هیات‌های نظارت بالادستی مراجعه کنند. این هیات‌ها از تاریخ هفتم تا 16 اردیبهشت ماه، به مدت 10 روز در هیات‌های نظارت شهرستان و استان به این شکایات رسیدگی خواهند کرد.

بحیرایی ادامه داد: نتیجه بررسی شکایات در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه 96 از طریق هیات‌های نظارت شهرستان و استان به هیات‌های اجرایی ابلاغ شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور درباره زمان برگزاری انتخابات اضافه کرد: اسامی داوطلبان از تاریخ 18 تا 20 اردیبهشت ماه تهیه و منتشر می‌شود و در همین بازه زمانی، دستگاه‌های الکترونیک نیز در حوزه‌های تعیین شده با نظر هیات‌های نظارت، مستقر خواهد شد.

وی در تشریح زمان شروع تبلیغات گفت: مهلت تبلیغات یک هفته‌ای داوطلبان تایید صلاحیت شده، از تاریخ 21 تا 27 اردیبهشت ماه 96 خواهد بود که از تاریخ 28 اردیبهشت ماه، هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است.

بحیرایی با اشاره به روز اخذ رای در تاریخ 29 اردیبهشت ماه، ادامه داد: کسانی که پس از اعلام نتیجه انتخابات نسبت به آرای خود اعتراض دارند برابر ماده 55 و 56 قانون انتخابات شوراها، دو روز از زمان اعلام نتیجه فرصت دارند تا شکایت خود را به هیات‌های نظارت اعلام کنند. رسیدگی و اعلام نظر نهایی هیات‌های نظارت شهرستان و استان به شکایت‌های ثبت‌شده، تا 15 روز پس از اخذ شکایت خواهد بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار