مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه طرح تحول سلامت از افتخارات دولت تدبیر و امید است گفت: طی سه سال گذشته 88 هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش طرح رایگان بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۹۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 15 March 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد دریجانی با بیان اینکه افرادی می توانند در این طرح شرکت کنند که زیر پوشش هیچ بیمه ای نباشند افزود: هنوز دو درصد از جمعیت این خطه فاقد هرگونه بیمه ای هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون مجموعا افزون بر 107 میلیارد تومان برای این تعداد افراد هزینه شده از شهروندان خواست اگر از هیچ گونه بیمه درمانی برخوردار نیستند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.
مدیرکل بیمه سلامت یزد مجموع بیمه شدگان سلامت استان را 347 هزار و 364 نفر بیان و اظهار کرد: 86 هزار و 439 نفر از این تعداد کارمندان دولت ، 147 هزار و 844 نفر روستاییان و بقیه اقشار مختلف چون خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب و دانشجویان هستند.
وی خاطرنشان کرد: در سالجاری بر اساس اسناد در حال رسیدگی، 210 میلیارد تومان برای بیمه شدگان سلامت در این استان هزینه شد.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393آغاز شد.
یکی از مهم ترین آثار مطلوب طرح نظام تحول سلامت به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن11 میلیون نفر است.
می توان گفت که بیمه سلامت همگانی، نمود عملی فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رفع نگرانی مردم به هنگام بیمار شدن از هزینه های بالای درمان است و امروز دولت تدبیر و امید به خود می بالد که همه اعم از موافق و مخالف به موفق بودن این طرح بزرگ ملی اذعان دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار