رئیس کارگروه حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اراک خبر داد؛
تابناک مرکزی: مسعود آبایی از بهره برداری از نخستين پاركينگ طبقاتي مكانيزه با ظرفيت 13 خودرو درخيابان شريعتي اراك خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 14 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ مسعود آبایی رئیس کارگروه حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اراک در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی از بهره برداری از نخستين پاركينگ طبقاتي مكانيزه با ظرفيت 13 خودرو در خيابان شريعتي اراك خبر داد و گفت: یکی از مشکلات اصلی در بحث ترافیک شهرها نبود پارکینگ است که باعث می شود افراد برای انجام امورات خود مجبور به پارک خودرو در حاشیه راه ها شوند و ایجاد ترافیک کنند.

آبایی با اشاره به اینکه از جمله مشکلات شهر اراک که در ابتدای کار شورا نیز با آن مواجه بودیم نبود پارکینگ در سطح شهر بود بیان کرد: 1000 محل پارک خودرو در سطح شهر ایجاد شده است که عمدتا مربوط به پارکینگ های ثابت همچون پارکینگ ثنا، خاتم و گلستان هستند که هزینه های زیادی در بر دارد و دسترسی مردم نیز به آنها سهل و آسان نیست.

رئیس کارگروه حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه پارکینگ های مکانیزه و هوشمند از نظر هزینه مقرون به صرفه تر هستند و فضای کمی را اشغال می کنند تصریح کرد: از ویژگی دیگر این پارکینگ ها قدرت جابجایی و انتقال آنها به محل های مناسب است و در فضای 30 متری می تواند از 13 خودرو به بالاتر را در خود جای دهد.

وی با ذکر این نکته وجود پارکینگ در نقاط مناسب شهر علاوه بر اینکه باعث روان شدن ترافیک میشود در بحث ارائه خدمات به مردم و ایمنی خودروها نیز موثر است خاطر نشان ساخت: طراحی و ساخت پارکینگ های مکانیزه به صورت انحصاری توسط بچه های اراکی شاغل در شرکت ماشین سازی مبتکران آستانه صورت گرفته است که ساخت هر کدام از این پارکینگ ها مبلغی بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه دارد.

آبایی ساخت این پارکینگ ها را حاصل همکاری شهرداری با بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در فراخوان شهرداری اراک با عنوان بسته های سرمایه گذاری محل از شهرداری و کار از بخش خصوصی طلب می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار