رئیس سازمان خصوصی سازی می‌گوید برای آنکه سازمان سود سهام عدالت را در آینده به حساب مشمولان واریز کند نیاز به شماره حسابی از آنها دارد، در نتیجه مشمولان از ۲۰ فروردین سال بعد باید یک حساب در یک بانک معتبر باز کنند و آن حساب را به ما اعلام کنند.
کد خبر: ۳۹۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 14 March 2017
میر علی اشرف پوری حسینی در نشست خبری امروز که با محوریت سهام عدالت تشکیل شد، گفت: با کمتر از ۳ میلیارد تومان تجهیزات سخت افزاری را برای سامانه سهام عدالت خریداری کردیم و موضوعات نرم افزاری آن را افرادی در سازمان خصوصی سازی انجام داده‌اند. تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه موجه به این سامانه انجام شده است.

وی ادامه داد: از ۳۰ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۶ به علت تعطیلات این سامانه پاسخ‌گوی مراجعین نخواهد بود. چرا که افرادی که این نرم افزار را طراحی کرده‌اند شبانه روزی تلاش کرده‌اند و نمی‌خواهیم با این تلاشی که آن ها انجام داده اند در این تعطیلات هم از آن ها بخواهیم که به محل کار بیایند چون شب‌هایی بود که این افراد برای انجام کارهای سامانه تنها ۲ یا ۳ ساعت خوابیدند.

پوری حسینی در پاسخ به این سوال ایسنا که پرسید، اگر مسئولان سهام عدالت حساب خود را تا سقف یک میلیون تومان پر کنند و بعد از یک هفته تا یک ماه به نقدینگی نیاز داشته باشند نمی توانند پول خود را تا مدتها بردارند، آیا برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده‌اید؟ گفت: فرمایش شما درست است اگر کسی رقمی را بپردازد سهم به او تعلق می گیرد که این سهم فعلا قابلیت خریدو فروش ندارد وگرنه جزو سهام های خوب است  و اعلام هم کردیم که به اندازه پولی که مشمولان می‌دهند بعدها ارزش بازارش دو برابر می شود، اما مشمولان نمی‌توانند بعد از پرداخت پو ل خود را پس بگیرند.

به گفته وی هرگاه سهام عدالت در قالب واحدهای قابل معامله در بورس بین مردم توزیع شود قابلیت خرید و فروش خواهد داشت، اما تا آن زمان از سودش استفاده خواهند کرد. به عنوان مثال اگر کسی موتور سیکلتی بخرد برای آنکه به نقدینگی دست پیدا کند، باید موتورش را بفروشد. این موضوع برای سهام در بازار سرمایه هم صادق است، اما شاید یک هفته بعد یا یک ماه بعد بتوان آن را خرید و فروش کرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره اظهارات کرد زنگنه (رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی) پرسید، گفت: باید به ایشان بگویم که باید دقیق ۱۰ سال را حساب می کردند، اگر دقیق این ۱۰ سال را حساب کنند سر رسید سهام عدالت به حال حاضر می رسد. ایشان می توانستند در آن زمان سررسید طرح سهام عدالت را هشت سال یا نه سال در نظر بگیرند که امروز به این موضوع برنخوریم.

وی در قسمتی از صحبت هایش گفت: از محل سود سهام عدالت مبالغی گرفته شده بود و واریز به خزانه شد. ما در پایان ۱۰ سال باید می‌گفتیم که چقدر از سودی که گرفته‌ایم را به خزانه واریز کرده‌ایم. تا شهریورماه سال ۱۳۹۶ هم مردم فرصت دارند مبلغ تا سقف یک میلیون تومان را واریز کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در اعزای یک میلیون تومان سهم که به مشمولان اختصاص پیداکرده بود در پایان ۱۰ سال ۵۳۲ هزار تومان از محل سود به مشمولات تعلق گرفت و آنها می‌توانند ۴۶۸ هزار تومان دیگر را بپردازند و صورت حساب خود را تا یک میلیون تومان افزایش دهند.

پوری حسینی توضیح داد:  امروز قیمت بازار آن ۵۳۰ هزار تومان حدود یک میلیون ۵۰  هزار تومان است.

وی در پاسخ به افرادی که می‌گفتند دولت می‌خواهد با جمع آوری پول از مشمولان سهام عدالت خزانه را پر کند، گفت: خزانه منتظر  پول ما نیست. برای آنکه سازمان خصوصی سازی سود را در آینده به حساب مشمولان سهام عدالت واریز کند نیاز به شماره حسابی از آنها دارد. در نشست های بعدی در مورد شماره حساب مورد نظر صحبت خواهم کرد.

پوری حسینی تلویحاً در پاسخ به صحبت‌های رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سود سهام عدالت گفت: در مورد مبلغ سود سهام عدالت که ما اعلام کردیم ۹۰ هزار تومان در سال است. به ما اعتماد کنید چرا که در این مورد ده ها و صدها  جلسه گذاشته‌ایم و کارمان در این مورد بی عیب است. بعضی‌ها علاقه دارند در این مورد ذهن مردم را با مقایسه کردن سود سهام عدالت با یک نان سنگک منحرف کنند.

وی در پاسخ به این سوال که هیئت داوری در مورد بلوک ۵۰ درصدی سهام مخابرات دقیقا چه رای داد و در آن هیئت دقیقا چه صحبت‌هایی انجام شد، گفت: شرکت اعتماد مبین در نامه‌ای به رئیس جمهوری از وی درخواست دو ماه فرصت برای صاف کردن بدهی‌های خود خواست، اما رئیس جمهوری به این شرکت ۱۵ روز فرصت داد و آنها در این مدت بدهی خود را پرداخت کردند.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره عملکرد این سازمان در سال گذشته نیز گفت: ۱۷۱۳ بنگاهی که در طول ۱۶ سال گذشته باید توسط سازمان تعیین و تکلیف می‌شد، ۳۲۳ بنگاه باقی مانده. البته از میان آنها آن بنگاه‌هایی که تعیین و تکلیفش انجام شده همه واگذار نشده‌اند بلکه مثلا برخی از طریق رد دیون تعیین تکلیف شده‌اند.

وی ادامه داد: از ۵۳۴ بنگاهی که در ابتدای سال قرار بود تعیین تکلیف شود ۲۷۳ بنگاه تعیین تکلیف شده که این آمار در نوع خود بی سابقه است. همچنین از ۱۸۸ بنگاهی که به صورت بلوکی در سال ۱۳۹۵ عرضه شد ۱۴۳ بنگاه به فروش رفت که این عدد نیز در تاریخ خصوصی سازی بی نظیر است. آنقدر کار سازمان شفاف بود که هیچ یک از بازندگان مزایده ها شکایتی نکردند.

پوری حسینی درباره مقاومت‌هایی که در برابر خصوصی سازی انجام می‌شود، اظهار کرد: مقاومت‌ها در برابر خصوصی‌سازی درسال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در اوج خود بود. هیچ مزایده‌ای برگزار نشد که ما در آن شاهد مقاومتی نباشیم. سوال کردن‌ها کف ماجرا بود گاهی ماجرا به جاهای باریک می‌کشید، ولی ما در اجرای قانون هیچ شبهه‌ای به خود راه ندادیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار