با پیگیری مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت که اگر چه یکی از تلخ ترین رخدادها و اخبار سال 95 وقوع حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو بود که به فاجعه ای تبدیل شد، اما شنیدن خبر شروع به فعالیت همسر مرحوم شجاعی در پایان سال هم یکی از بهترین اخبار و رخدادهای سال 95 برای من بود.
کد خبر: ۳۹۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 14 March 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از ایران آنلاین:

شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در همایش نقش آفرینی زنان گروه صنعتی ایران خودرو در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) درگروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد از همسر مرحوم قاسم شجاعی نگهبان جانباخته ساختمان پلاسکو که به همت مسئولان شرکت ایران خودرو قرار است از ابتدای سال آینده در این مجموعه فعالیت خود را آغاز کند، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد

با پیگیری مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری  همسر نگهبان ساختمان پلاسکو به استخدام ایران خودرو درآمد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، نقش زنان در تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را از ابعاد مختلف مهم و موثر توصیف کرد و اظهار داشت: زنان با توجه به نقش محوری آنها در تربیت در خانواده و اجتماع می توانند در گفتمان سازی و تبدیل این سیاستها به یک مطالبه عمومی نقش بسیار موثری ایفا کنند.هم چنین نقش زنان به عنوان عوامل تولید در این اقتصاد انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به تقارن هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر با ماههای پایانی دولت یازدهم، این تقارن را فرصتی برای تبیین عملکرد دولت در حوزه زنان و خانواده برشمرد و گفت: معمولا در کشور ما دوره اول دولتها صرف ریل گذاری و تمهید مقدمات برای اجرای برنامه ها و طرحهای دولتها در حوزه های مختلف در دوره دوم می شود.

وی افزود: در این دولت هم در دوره اول ریل گذاری های لازم انجام شده و طبق پیش بینی هایی که در برنامه ششم توسعه انجام شده است، چه ما باشیم یا نباشیم ، مسیر پنج سال آینده کشور از جمله در حوزه زنان و خانواده مشخص و معین شده است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به عنوان این مراسم یعنی نقش زنان گروه صنعتی ایران خودرو در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار، اظهار داشت: امسال سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بود. نباید تصور کنیم با پایان یافتن سالها دوره عناوین و شعار آن سال هم به پایان رسیده است،لذا با اتمام سال۹۵دوره اقتصاد مقاومتی که نسخه شفابخش اقتصاد ایران است به سر نیامده ، حتی اگر شعار و عنوان جدیدی با موضوع دیگری هم برای سال آینده داشته باشیم.

مولاوردی اضافه کرد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به شکل جدی در دستور کار دولت است. طبق گزارش اخیر معاون اول رییس جمهوری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی، به گواهی آمار و اطلاعات و شاخص های ارائه شده، اقتصاد ایران در سال 95 نسبت به سال 94 مقاومتی تر شده است.

وی با بیان اینکه سیاستهای کلی نظام خطاب به سران قوا و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ می شود و فقط دولت و قوه مجریه مسئول تحقق آنها نیست، تصریح کرد: این موضوع درباره دیگر سیاستهای کلی نظام هم مصداق دارد و به عنوان مثال سیاستهای کلی خانواده هم که ابلاغ شده است تنها خطاب به دولت نیست و همه قوا و ارکان نظام باید در کنار هم به اجرای آنها همت بگمارند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورمان بیماری مزمنی دارد که یکسال زمان برای درمان آن کافی نیست. همه باید با همدلی و در کنار هم برای رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه اقتصاد ایران تلاش کنیم.

مولاوردی گفت: نقش زنان از ابعاد مختلف در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی مهم و موثر است و با توجه به نقش محوری آنها در خانواده و تربیت خانواده و اجتماع، می توانند در گفتمان سازی و تبدیل این سیاستها به یک مطالبه عمومی نقش بسیار موثری ایفا کنند. ضمن اینکه زنان نیمی از جمعیت و نیروی انسانی کشور را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: البته تاکنون کمتر به این نقش محوری و مهم زنان توجه کافی و مناسب شده است که امیدواریم این نگاه اصلاح شود. زنان می توانند در فعالیتهای آموزشی و ترویجی بسیار موثر واقع شوند و اساسا اقتصاد خانواده و جامعه را با ترغیب خانواده به مصرف کالاهای ساخت داخل و پرهیز از مصرف گرایی تحت تاثیر قرار داده و الگوی مصرف خانواده و جامعه را اصلاح کنند.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری اظهار داشت: امروز در روند توسعه پایدار جوامع دیگر جنسیت تا حدود زیادی رنگ باخته و در کشورمان هم به اعتبار برخورداری زنان از سطح دانش و توانایی های علمی بالا و با توجه به افزایش اثرگذاری ظرفیتهای نوین مثل حوزه آی.تی در توسعه، زنان متخصص کشورمان می توانند فارغ از محدودیتهای سابق از جمله بی عدالتی های جنسیتی، نقش موثرتری در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنند.

مولاوردی در ابتدای سخنان خود در این همایش گفت: اگر حضرت فاطمه (س) را آنگونه که بود و نه آنگونه که ما یا بعضی ها می پسندیم، شناخته و معرفی کنیم، قطعا ایشان الگویی الهام بخش و هویت ساز، نه تنها برای مسلمانان یا زنان، بلکه برای همه بشریت در اعصار مختلف هستند.

وی با بیان اینکه زندگی کوتاه اما پربار حضرت زهرا (س)، برای همه جنبه های زندگی و زمانه پرتلاطم بشر در عصر حاضر و همه زمان ها حاوی نکات و درسها و راهنمایی های سازنده و موثر است، افزود: دخت نبی مکرم اسلام، همچون پدر، همسر و فرزندانش الگوی زیست مومنانه و انسانی است.

معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به تقارن میلاد حضرت فاطمه با ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) در دیدگاه و عمل راه را برای نقش آفرینی موثر زنان در پیروزی انقلاب و تمامی تحولات سیاسی و اساسی پس از آن هموار کردند.

مولاوردی تصریح کرد: اگر چه بعضی ها از جمله برخی بزرگان اصرار داشتند که زنان پس از مشارکت در پیروزی انقلاب اسلامی باید به خانه ها بازگردند، اما امام راحل این نگاه روشن خود مبنی بر لزوم نقش آفرینی موثر زنان در عرصه های اجتماعی و اداره نظام جمهوری اسلامی را در عرصه عمل نیز مصرانه دنبال کردند که حمایت و تاکید ایشان به حضور زنان در مجلس خبرگان قانون اساسی و حضور یک زن در ترکیب هیات اعزامی به شوروی سابق، تنها نمونه هایی از اعتقاد راسخ ایشان به ضرورت نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی زنان و ارائه یک الگوی سوم در میان دیدگاههای افراط گرایانه یا تفریط گرایانه که به ابتذال یا تحجر می انجامد، بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار