حساسیت بالای نتیجه بازی در شهرآورد 2 تیم دسته یکی مازندران آن هم در روزهای پایانی سال 95 قابل پیش بینی بود ، ولی ظاهرا حواشی ایجاد شده در ورزشگاه 7 تیر بابل مسئولان هر 2 تیم مدعی خونه به خونه و نساجی را غافلگیر و به اتهام زنی علیه یکدیگر کشانده است .
کد خبر: ۳۹۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 13 March 2017
ایرنا ، با این که مسئولان بابلی از جمله اورژانس آن شهرستان پیش بینی های لازم را برای احتمال بروز خشونت در دیدار عصر دوشنبه انجام داده بود ، ولی شدت درگیری ها و استمرار آن حاکی از جریان نداشتن درست مسایل آموزشی برای بازیکنان و هواداران در هر 2 تیم مازندرانی است .

شهرآورد مازندرانی تیم های خونه به خونه بابل و نساجی قائمشهر در حضور بیش از پنج هزار تماشاگر در ورزشگاه 7 تیر بابل آغاز شد ولی با تساوی 1 بر 1 و غلیان بیش از حد احساسات تماشاگران به نیمه دوم نرسید.
درگیری میان هواداران 2 تیم که با دخالت ماموران انتظامی قابل کنترل نبود و 57 مصدوم بر جای گذاشت ، سرانجام با دخالت نیروی ضد شورش جمع و جور شد ، اگر چه هر 2 تیم با توجه به وضعیت ایجاد شده عطای ادامه بازی در نیمه دوم را به لقایش بخشیدند و ورزشگاه 7 تیر را ترک کردند.
توپخانه 2 تیم هم استانی در فضای مجازی از چند روز پیش با ریختن آتش تهیه برای این مسابقه سرنوشت ساز آماده شده بودند و از صبح امروز نیز بر شدت زمینه سازی برای کشاندن هواداران به ورزشگاه و یا دنبال کردن نتیجه از راه دور افزودند.
گل نخست تیم نساجی به مهمان بابلی نقش آخرین قطره ای را داشت که لیوان احساسات هواداران هر دو تیم را اشباع کرد و با گل تساوی خونه به خونه ، ورزشگاه 7 تیر بابل منفجر شد.
گل نساجی را ' مرتضی غلامعلی تبار ' در دقیقه 15 وارد دروازه کرد و سبب شد تا هواداران پرتعداد این تیم قدیمی مازندران با فریاد خوشحالی کنترل ورزشگاه را در دست بگیرند ، ولی گل تساوی خونه به خونه که در دقیقه 40 توسط ' پژمان نوری ' از روی ضربه کاشته مستقیم وارد دروازه نساجی شد ، سوت پایان بازی 2 تیم هم به حساب آمد.
** به دنبال مقصر
با نیمه تمام ماندن نتیجه دربی تیم های مازندرانی در لیگ دسته یک فوتبال باشگاههای کشور و در حالی که هنوز مراجع رسمی فوتبال اظها نظری در این باره نکرده اند ، سرپرستان 2 تیم یکدیگر را به کوتاهی در پیش بینی وضعیت و جلوگیری از وقوع آن متهم می کنند.
درحالی که میرشاد ماجدی سرپرست تیم خونه به خونه می گوید که به عنوان میزبان از مسئولان تیم نساجی خواسته بودند تا هوداران کمتری را به ورزشگاه بابل بیاورند تا حساسیت ها کم شده و احساسات قابل کنترل باشد ، ' سیدمحمود اسدی ' سرپرست باشگاه نساجی پاسخ می دهد : ما مسئول فروش بلیت نبودیم و میزبان باید نظارت می کرد.
** مسئولان نساجی به توصیه های ما گوش ندادند
سرپرست تیم فوتبال خونه به خونه مازندران دوشنبه شب ، ساعاتی پس از فروکش کردن تیرگی فضای ناشی از درگیری و نیمه تمام ماندن دربی به خبرنگار ایرنا گفت : من شب قبل از دربی از مسئولان نساجی خواسته و خواهش کرده بودم که با تعداد کمتری از هواداران خود به ورزشگاه بیایند ، اما متاسفانه آنها گوش نکردند.
میرشاد ماجدی افزود : اینکه آنها با تعداد کمتری از هواداران خود بیایند ، به این معنا نبود که تعداد تماشاگران خودمان را بیشتر کنیم ، بلکه هدف این بود که از حواشی احتمالی جلوگیری شود که متاسفانه همان طور که تصور می شد ، اتفاق افتاد.
وی ادامه داد : در درگیری به وجود آمده ، متاسفانه هواداران نساجی آغازگر این حاشیه ها بودند، آنها با لگد زدن به فنس رو به رو خود و ورود به داخل زمین مسابقه ، فضای برگزاری مسابقه را ناامن کردند.
سرپرست تیم خونه به خونه مازندران با بیان اینکه در زمان حضور تماشاگران تیم نساجی در زمین مسابقه و نیز درگیری با عوامل پلیس، همه هواداران خونه به خونه روی سکوهای خودشان نشسته بودند ، گفت : متاسفانه هواداران نساجی درچنین وضعیتی با نشان دادن پرچم تیم نساجی باعث تهیج بیشتر جو ورزشگاه شدند تا اینکه دادستان و مسئولان امنیتی شهرستان به صحنه آمدند.
ماجدی افزود : مشکل ما این است که همه چیز را فدای فوتبال می کنیم و سه امتیاز مسابقه از همه چیز حتی از جان آدم ها و زندگی آنها برای ما مهم تر است.
** نیروی انتظامی قبل از مسابقه تضمین امنیت داده بود
سرپرست تیم خونه به خونه گفت : البته درخصوص تامین امنیت بیشتر ورزشگاه و حساسیت دربی ما از نیروی انتظامی نیز خواسته بودیم کمک کنند و آنها تامین امنیت ورزشگاه را به ما تضمین داده بودند.
وی افزود : ما همانند همه کسانی که در ورزشگاه بودند پس از وقوع حواشی در اختیار نیروی انتظامی که فرمانده و همه کاره مسابقه هستند ، بودیم.
سرپرست تیم خونه به خونه مازندران گفت : من الان استرس دارم از این که چرا باید به خاطر سه امتیاز بازی خون از دماغ کسی بیاید.
** ظرفیت ورزشگاه بابل برای دربی مازندران مناسب نبود
سرپرست تیم نساجی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با رد صحبت های ماجدی سرپرست تیم خونه به خونه گفت : ورود تماشاگران به داخل ورزشگاه ربطی به تیم مهمان ندارد و مسئولیت با کسانی است که بلیت می فروشند.
سیدمحمود اسدی افزود : ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل بنا بر اعلام مسئولان بابل ، ظرفیت 5 تا 6 هزار نفر را دارد و ما هم بر اساس قانون برای تیم میهمان که می تواند 10 درصد در اختیار بگیرد ، همین کار را کردیم و در همین حد هم تماشاگران ما حضور داشتند.
وی با بیان اینکه بحث سر حضور و تعداد تماشاگر نیست ، گفت : باید قبول کنیم که فوتبال بابل نیاز به یک ورزشگاه بزرگ تر دارد و ورزشگاه هفت تیر این شهر گنجایش این همه تماشاگر و برگزاری دربی حساس مازندران را نداشت.
سرپرست تیم نساجی مازندران ، با اشاره به اینکه حساسیت دربی در همه جای دنیا وجود دارد و ما هم این دربی را دربازی رفت در قائمشهر میزبانی کرده بودیم ، اضافه کرد : با وجود حضور بیش از پنج هزار تماشاگر، بازی درسطح بسیار بالایی برگزار و تیم میهمان خونه به خونه با نتیجه 2 بر یک هم پیروز شده بود، بدون آنکه کوچک ترین حاشیه ای به وجود بیاید.
اسدی گفت : ای کاش این بازی در ورزشگاه 15 هزار نفری ساری برگزار می شد، تا هم فوتبال خوبی از آب در می آمد و هم مردم لذت می بردند و هم این همه حواشی به وجود نمی آمد.
دیدار تیم های خونه به خونه و نساجی مازندران در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ دسته یک فوتبال باشگاههای کشور با نتیجه 1 بر 1 و نیمه تمام پایان یافت و با برجای گذاشتن 57 مصدوم که 10 نفرشان در بیمارستان بستری هستند ، وضعیت پیچیده ای را برای هر دو تیم رقم زده است .
نتایج این بازی که هم اکنون تصمیم گیری در باره آن به فدراسیون سپرده شده است برای هر یک از 2 تیم مازندرانی سرنوشت ساز است .
نساجی قائمشهر و خونه به خونه بابل تا هفته بیست و هفتم با امتیاز 42 و 41 در رده ششم و هفتم جدول قرار دارند و برد هر یک از این 2 تیم می تواند امیدواری ها برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران را افزایش دهد.
بدون احتساب مسابقه امروز ، هشت هفته دیگر تا پایان رقابت های این فصل لیگ دسته یک باقی مانده است که با توجه به فاصله کم امتیازهای نمایندگان فوتبال مازندران با رقبا ، بی امتیاز ماندن هر یک از دو تیم یا حتی تساوی آنها به منزله سقوط چند پله ای در جدول رده بندی مسابقات و حتی دور شدن از جمع مدعیان صعود به رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور در فصل آینده خواهد بود .
با توجه به وضعیت 2 تیم در جدول و حواشی ایجاد شده در دربی ، به نظر می رسد تصمیم گیری برای فدراسیون در باره برنده و بازنده دیدار امروز بسیار دشوار و پیچیده شده است و شاید تنها راه حل کم هزینه ، تجدید دیدار شهرآورد در خارج از خانه 2 تیم و شاید استان مازندران باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار