شهردار اراک خبر داد؛
تابناک مرکزی: عباسی خود را فارغ از بازي هاي سياسي در جهت خدمت به مردم توصيف كرد و اظهار داشت: براي خدمت خيلي در بازيهاي سياسي قرار نمي گيرم و سعي ميكنم سرم را پايين بيندازم و به مردم خدمت كنم تا حرف بزنم هرچند كه خيلي حرف ها ميتوانيم بزنم كه نميزنم.
کد خبر: ۳۹۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 13 March 2017

به گزارش تابناك مركزي، محمد ابراهيم عباسي شهردار شهر اراك در سومين و آخرين نشست خبري سال ٩٥ در واكنش به انتقادات وارده از سوي كريمي نماينده مجلس شوراي اسلامي بر اعضاي شورا جهت انتخاب و عملكرد شهردار، خود را فارغ از بازي هاي سياسي در جهت خدمت به مردم توصيف كرد و اظهار داشت: من از صحبت ايشان خبرندارم و نظرشان قابل احترام  و حتما دليلي براي حرفشان داشته اند و اگر از شورا شهر پرسيده شده است شورا بايد پاسخ دهد زيرا كه براي خدمت خيلي در بازيهاي سياسي قرار نمي گيرم و سعي ميكنم سرم را پايين بيندازم و به مردم خدمت كنم تا حرف بزنم  هرچند كه خيلي حرف ها ميتوانيم بزنم كه نميزنم.

عباسي از استقرار ايستگاه در ورودي هاي شهر جهت استقبال و اهداي هديا به مسافران نوروز ٩٦خبر داد و افزود: طراحي و نقاشي براي زيباسازي انجام خواهد شد همانطور كه سازمان حمل و نقل ترافيك خط كشي را شروع كرده و تاعيد بخش عمده اي از معابر و خيابان اصلي و خطوط طولي و عرضي انجام و يكسري تابلوها جهت راهنمايي مسافران نصب خواهد شد.

وي بيان كرد: بخش عمده اي از لگه گيري هاي ناشي از سرما انجام  شده است و علاوه بر آماده سازي مساجد بين راهي ٤ پارك محل اسكان مهمان قرار داده ايم.

عباسي در جواب نيمه تمام خواندن پروژه هاي ميدان شريعتي، ورزش و پل شهيد كاوه نبيري و صيدي خود را وارث پروژه نيمه كاره شوراي شهر سوم خواند و ابراز كرد: اولويت با اتمام پروژه هاي  نيمه كاره كه چندين سال رها شده بود و امروز هيچ پروژه نيمه تمام نداريم بلكه همه درحال اجرا هستند و با فشار به پيمانكار عقب ماندگي ناشي از جابجايي تأسيسات با بهبود فصل جبران خواهد شد و بر اساس زمان بندي تعيين شده به بهره برداري خواهد رسيد و در پايان كار مديريت شهرداري كه هر زمان ممكن است باشد، نه تنها بدون بدهي و پروژه و كار نيمه كاره بلكه با سرمايه اضافه تحويل خواهم داد.

وي افزود: از ارگان ها و سازمان هاي وابسته به دولت بابت عوارض و تغيير كاربري ها نزديك به ٤٠ ميليارد تومان طلب داريم كه مقرر گرديد از اوراق قرضه اسلامي كه منشتر شده داده شود.

شهردار شهر اراك از هنرمندان استان و شهر اعلام حمايت قاطع کرد و گفت: هنرمندان بومي كم لطفي ميكنند و ما خواستار استفاه از امكانات و نيروهاي بومي هستيم اما لازم است در فراخوان ها شركت كنند تا از توانمندي هايشان استفاده كنيم و با رعايت الزامات قراردادها بتوانيم همكاري و كمك يكديگر كنيم.

عباسي استفاده از آب هاي رده خارج در چاه ها در جهت آبياري درختان و فضاي سبز شهر اراك و كاهش پرت آب و بهره برداري بيشتر دانست و ابراز كرد: كاشت درخت توجه و نگهداري نياز دارد با توجه به اينكه در گذشته آبياري با آب شرب صورت ميگرفت، امروز بيش از ٨٠ درصد فضاي سبز شهر اراك از طريق شبكه مستقل از آب شرب آبياري مي شود و ضمن آنكه از روش هاي نوين آبياري استفاده مي كنيم براي اولين بار در كشور از آبياري زير سطحي استفاده كرديم.

عباسي تعامل شهرداري و شوراي شهر را مثبت ارزيابي و خاطر نشان كرد: به عنوان شهردار از شوراي شهر رضايت داريم هميشه از طرح ها و لوايح استقبال كردند و ما طرح هاي آن ها را اجرا كرده ايم و گاها در بعضي مواقع  بدليل كمبود مالي نتواستيم انتظارات را براورده کنیم،به همين دليل افرادي كه انتظار داشتند همانند دوره هاي قبل هر ٦ماه يكبار شهردار عوض شود از اين تعامل  و همدلي ايجاد شده به نفع مردم و پيشرفت شهر ناراحت هستند و امیدوارم اين رشد و بالندگي و تعامل را در دوره هاي بعد شاهد باشيم.

شهردار شهر اراك احداث پل ها و انجام پروژها را حاصل تحقيقات و مطالعات علمي، مصوبات طرح تفصيل جامع و شوراي ترافيك عنوان و ابراز كرد: بر اساس آماري كه مركز پايش تصويري شهر اراك به ما داده است، خیابان شریعتی با عبور روزانه 70 هزار خودرو و تقاطع شهید آنجفی با عبور 60 هزار خودرو پرترددترین مسیرهای شهری این شهر به حساب مي آيند که با ایجاد پل‌های روگذر در تقاطعات شهيد آنجفي شاهد كاهش بار ترافيكي در آن تقاطع بوده ايم كه نشان از كارها و بررسي هاي علمي انجام شده دارد و اميدواريم با اجرای تمامی این طرح ها و پل ها شاهد کاهش ترافیک در سطح اراک باشیم.

وي افزود: بيش از ٤٠ سال گذشته سرمايه گذار جذب كرده ايم هرچند كه سرمايه ها كم هستند، گاهاً در بعضي موارد درحال اجرا و انعقاد قرار داد براي آينده هستند كه در مجموع توفيقات خوبي داشته است و پروژه اميركبير با جذب سرمايه گذار خارجي  عليرغم آنكه براي جابجايي پول به كشور با مشكل روبرو است مقرر گرديده باحل مشكل كار استارت بخورد.

 وی در رابطه با بارش برف ٧٥ سانتیمتری و بي سابقه بودن اين بارش و چالش های به وجود آمده با طرح این مطلب که آب حاصل از برف ٨٥ ميلي متر بود گفت: عملکرد شهرداری اراک خوب بود و یک دقیقه هم معابر اصلی بسته نشد در صورتيكه قبلاً با بارش برف ١٠سانتيمتر يك هفته شهر قفل ميشد.

 عباسي با بیان اینکه عملكرد شهرداري درمقابل بارش برف مثبت و جزء افتخارات است گفت: هيچ كس  فكرش را هم نميكرد شهرداری اراک بتواند در بارش برف این گونه اقدام کند، تمامی معابر اصلی برف روبی شد و طي ٤٨ساعت ١١ میلیون و ٢٥٠ متر مکعب برف جابه جا شد و شخصا صبح روز برفی بدليل بالا بودن تعداد درختان و كمبودن نيروها در پیامی که از رادیو پخش شد از مردم برای تکاندن برف درختان کمک خواستم.

 عباسی در رابطه با شکسته شدن حجم زیادی از درختان اراک بیان کرد:  هرس درختان اقدامی کارشناسی است ما می دانیم درختان چه موقع و چه اندازه هرس شوند، و براي جلوگيري يا درمان درخت هرس صورت ميگيرد شکسته شدن درختان ربطی به هرس ندارد برف سنگین بود، شاخه ها شکستند.

عباسي در حمايت از واگذاري پروژه ها به قرار گاه خاتم ابراز كرد: در سطح اراك هيچ پيمانكاري توانمندي قرارگاه خاتم را ندارد، و نميتوان پيدا كرد كسي را كه براي انجام پروژه ٤٠ ميليارد توماني ٣٠ درصد پول و ٧٠ درصد ملك بگيرد و از آن ٣٠ درصد پول نگيرد و كار را شروع كند. اگر پیمانکاری می شناسید که 6 میلیارد تومان توان داشته باشد ما پروژه های شهرداری به آن می دهیم .

شهردار شهر اراك نرخ فيش هاي عوارضي ساليانه را منصفانه خواند و در رابطه با تامين بودجه شهرداري از پرداخت عوارض ساليانه بيان كرد: ممكن است اشتباهي صورت گرفته باشد اما اصلا زياد نيست، بطور مثال براي حمل زباله هاي هر خانه مبلغ ١٥هزار تومان گرفته ايم كه واقعا چيزي كمي به حساب مي آيد. بنابراين از بودجه ٥٠٠ ميليارد توماني شهرداري تنها ٨٠٠ ميليون تومان از اين طريق تحقق يافته در صورتي كه بايد ٢٠-٣٠درصد بودجه شهر تامين كند.

عباسي با بيان اينكه مخالف تمركز زدايي، توسعه تجاري نقاط مركزي و اينكه حتي  يك مورد كاهش تراكم در اين مدت رخ نداده است خاطر نشان ساخت: تا حد امكان سعي ميكنيم نقاط مركزي توسعه تجاري ندهيم و به جزء دو مورد هيچ مجوز كلينيك پزشكي نداده ايم، بنابراين در شهرك هاي اطرف شهر با قيمت پايين و تخفيفات ويژه سعي در توسعه و ساختن مراكز تجاري و كلينيك پزشكي در آن مناطق داريم  كه قطعاً زمان بر است.

وي افزود: كاهش تراکم در کار نبوده و تراکم فروشی بي جهت هم در اراک نداشته ایم و اينكه براي افزايش بودجه تراكم زياد كنيم منطقي وعلمي نمي باشد.

شهردار اراک عليرغم اعلام توافق اوقاف و شهرداي و متولي اوقاف حد فاصل خيابان اميركبير و بازارچه سهام السلطان و گاراژ ايران پيما از آماده بودن پارگينگ و نصب المان و نماد شهرداري در ميدان شهدا خبر داد و افزود: هفته گذشته دركميسيون مربوطه تعيين بر اساس توافق صورت  گرفته بين شهردار، اوقاف و موقوفه و سرمايه گذار مصوب و مقرر گرديد كار شروع شود.

وي افزود: پارگينگ ميدان شهدا آماده است و بدليل يك سري تجهيزات و كارهاي جزئي احتمالاً با دو ماه تأخير به بهره برداري خواهد رسيد و باتوجه به اينكه براي المان و نماد شهري فراخوان زده شده است و پس از جمع بندي از نظر مردم درجهت انتخاب و ساختن نماد استفاده خواهد شد.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار