فعال رسانه ای استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: علیپور گفت: مجلس جمهوری اسلامی ایران دردنیا تنها مجلسی است که برآن نظارت نمی شود. رهبرمعظم انقلاب 12سال پیش چندین بار تاکید کردند که گروهی از مجلس باید بتواند بر عملکرد نمایندگان نظارت داشته باشد، اما اجرای فرمان رهبری 10سال طول کشید و هم اینک نظارت برعملکرد نمایندگان بسیار ضعیف است.
کد خبر: ۳۹۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 11 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی عبدارحیم علیپور سرپرست سایت خبری تابناک مرکزی درگفتگو با هفته نامه محلی بامداد امروز با بیان اینکه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلاب و حکومت و نظام را متعلق به مردم درچارچوب اسلام می خواستند گفت: امام راحل فقرا، پابرهنگان ومستضعفین را ارباب خود میدانست ومی فرمودند اینها رهبر ماهستند وما خدمتگزار آنها هستیم وبا مرفهین وثروتمندان میانه خوبی نداشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) می فرمود یک تارموی کوخ نشینان را به ثروتمندان نمی دهم  تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که فقیران و نیازمندان برای امام (ره) وبعداز ایشان برای رهبر معظم انقلاب ،بزرگوار وعزیز هستند.

وی اضافه کرد: مستضعفین که میلیون ها نفرهستند گاه دراثر تبلیغات فریبنده عده ای درانتخاب ریاست جمهوری ومجلس شورای اسلامی دچار اشتباه می شوند وکسانی را انتخاب می کنند که مستضعف پرورو از جنس خودشان نیستند وبه فقرا توجهی ندارند.

علیپور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است ادامه داد: نظام ما مردمی است، یک نظام دیکتاتوری نیست، نمایندگان مجلس ورئیس جمهور را مردم انتخاب می کنند زمانیکه مردم به معیارها وملاک های رهبر معظم انقلاب که دلسوز ملت وجامعه است توجه نکنند و فریب تبلیغات غلط آنها را بخورند و در انتخاب خود دچار اشتباه شوند از رهبری چه توقعی می توان داشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی هم حکم بنی صدر را بخاطر احترام به رای مردم تنفیذ کردند افزود: رهبر معظم انقلاب شاگرد، پیرو و ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) است بنابراین اگر مردم در انتخاب خود اشتباه و نماینده ای را انتخاب کنند که قدرت بیان ندارد و یا در بیان خود حق را ترویج و تبلیغ نمی کند و یا اهل تبانی و باج گیری از وزراء و باند بازی برای کسانی است که در انتخابات به او کمک کرده اند مقصر اصلی خود آنها هستند.

وی با بیان اینکه زمانیکه یک نماینده میلیاردها تومان هزینه می کند تا به مجلس راه یابد، باید برای مردم سوال باشدکه این همه پول را از کجا آورده است یادآور شد: نمایندگان مجلس می گویند 5میلیون تومان حقوق می گیرند درحالی که این خلاف واقع است آنها باهزینه هایی که بابت اجاره دفتر، استخدام کارکنان دفتری و خرید ماشین از مجلس قریب 20 میلیون تومان می گیرند.

علیپور با بیان اینکه نمایندگان مجلس حقوق نجومی می گیرند گفت: نماینده مجلس براساس قانونی که خود وضع می کنند پولی برای اجاره مکان ویا...می گیرد اما از مکان دولتی استفاده می کند ویا افرادی  را بکار می گیرد که نیروی کار یک شرکت بزرگ است و حقوقش را از انجا می گیرد و یا از وسیله نقلیه ترابری مجلس و یا استانداری و مدیران کل استفاده می کند.

وی با اشاره به تصویب قانون حقوق 24 میلیون تومانی مدیران افزود: میلیون ها نفر درفضای مجازی، تریبون های عمومی، و رسانه ها اعتراض کردند و مجلس در مدت 24 ساعت مصوبه قبلی خود را پس گرفت و این قدرت مردم را می رساند که امام عزیز و مقام معظم رهبری به این قدرت ایمان و اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه اگر مردم در صحنه نباشند دزدها، زالوصفت ها، اشرافی گرها و کسانی که میخواهند آش را باجاش ببلعندحکومت را بدست می گیرند یاد اورشد: درحالی که امروز مردم بخاطر یک یا دو میلیون تومان وام جهیزیه دخترانشان عزا می گیرند، وزراء و دولت زمانیکه میخواهند تحت عنوان هدفمندی یارانه  به مردم  پول بدهد که قانون هم هست آن موقع می گویند ما عزا میگیریم چقدر مسئله برعکس شده است.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه در ادوار گذشته در مجلس افرادی بودند که در مدت چهارسال فقط 10 جلسه در مجلس حضور داشته اند گفت: روسای مجلس، نواب و نمایندگان بخاطر اینکه دنبال رای گرفتن برای ریاست مجلس و روسای کمیسیونها بوده اند حاضر نشدن که قانونی وضع کنند که با افرادی که غیبت غیر موجه دارند برخورد قانونی کنند به همین دلیل رهبرمعظم انقلاب 12سال پیش چندین بار تاکید کردند که گروهی از مجلس باید بتواند بر عملکرد نمایندگان نظارت داشته باشد، اما اجرای فرمان رهبری 10سال طول کشید و هم اینک نظارت برعملکرد نمایندگان بسیار ضعیف است.

وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی حتی رهبر هم نمی تواند مجلس را منحل کند خاطر نشان کرد: در کشور بر رهبر و تمام دستگاه ها نظارت می شود اما بر مجلس نظارت نمی شود به همین دلیل وقتی یک نماینده رای می آورد و اعتبارنامه اش در مجلس تصویب می شود به مدت 4 سال می تواند به دلخواه خود عمل کند.

وی اظهارداشت: امروز رییس مجلس منتقدین  میلیونی خود را بی ادب خطاب می کند بدلیل اینکه آنها تصویب قانون حقوق 24میلیونی مدیران درمقابل حقوق800هزارتومانی کارگران را ظالمانه وغیرعادلانه می دانستند، ایشان متاسفانه دردرون نظام معتقد به قانون بردبرد است وبرجام را ظرف 20دقیقه درمجلس تصویب کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است یادآورشد:هم اینک نمایندگان تنها کاری که انجام نمی دهند قانون گذاری است وآنچه که درحوزه قانون گذاری انجام می دهندو از صداوسیما پخش می شود یک صدم توان نمایندگان مجلس است که مصروف قانونگذاری می شود.

علیپور با بیان اینکه نمایندگان مجلس در زمینه قانونگذاری و نظارت بسیار ضعیف عمل می کنند گفت: در مجلس در زمینه تحقیق و تفحص اصلا اقدامی انجام نمی شود و سوال و تذکر و استیضاح هم بسیار جزئی انجام می شود به همین دلیل زمانیکه یک وزیر میلیاردها تومان از بیت المال برخلاف مهندسی عمرانی ایران در اختیار نمایندگان قرار می دهد برای استفاده شخصی و گاه مقداری ازاین پول برای انجام پروژه ای درشهرستان هزینه می شود.

وی ادامه داد: زمانیکه یک وزیر استیضاح می شود هر چه نماینده لابیگری بیشتری داشته باشد و بتواندنمایندگان بیشتری را به سمت وزیر مورد استیضاح هدایت و از او حمایت کند از پول ومبالغ بیشتری بهره مند می شود.

وی با بیان اینکه اگر نظارتی برمجلس باشد افرادی مانند شهرام جزائری ها، محمدرضا رحیمی ها و بابک زنجانی ها نمی توانند نمایندگان مجلس را بخرند افزود: نظارتی بر عملکرد نمایندگان مجلس نیست و به مردم اطلاع رسانی نمی شودکه نماینده آنها در طول جهار سال در کمیسیون ها چقدر غیبت داشته و یا در طرح ها و لوایح چقدر فعال بوده و مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به انفجار اطلاعاتی که وجود دارد وظیفه رسانه های جمعی، منبری ها و کسانیکه در فضای مجازی نقش دارند این است که مردم را آگاه کنند و با اطلاع رسانی از آنها بخواهند که مطالبه گر باشند و با حضور خود در صحنه اعمال و رفتار مسئولین را رصدکنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار