علی اکبر کریمی مطرح کرد؛
تابناک مرکزی: علی اکبر کریمی با بیان اینکه انتظار میرود با وجود تسهيلات پيش بيني شده در برنامه توسعه ششم و قوانين و مقررات موجود سطح خدمات در روستاها افزايش پيدا كند گفت: تا قبل از سال اول نمايندگي بالاي ٨٠ درصد از روستاهاي حوزه انتخابيه با همراهي مسئولين و مديران مورد بازديد قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 09 March 2017

به گزارش تابناك مركزي، علي اكبر كريمي نماينده مردم اراك خنداب كميجان در مجلس دهم صبح امروز در نشست هم انديشي با مديران اجرايي استان با محوريت بررسي مسائل و مشکلات روستاهای حوزه انتخابیه مولد بودن و حضور افراد كهنسال با در آمد پايين در روستاها را مزيد علت برای توجه و رسيدگي به مشكلات روستائيان دانست و افزود: مسائل و مشكلات موجود اكثراً مشترك و به عنوان مشكلات اصلي به حساب مي آيد و باتوجه به اينكه تسهيلات پيش بيني شده در برنامه توسعه ششم و قوانين و مقررات موجود انتطار مي رود سطح خدمات در روستاها افزايش پيدا كند.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر مشكلات ناشي از عدم اجراي طرح هادي در بعضي روستاها اعم از عدم جابجايي و فرسودگی تيربرق ها، تعيين و تكليف جبران خسارت بر مالكين روستايي و توجه به آسفالت معابر روستايي بازنگري در طرح هاي هادي راه حل مشكلات خواند و خاطر نشان ساخت: تامين شبكه  و آب شرب به دليل اينكه برخي روستاها تحت پوشش آب روستايي نيستند و مصرف آب شرب دام ها از مصرف خانگي جدا نيست تعرفه مصرفي را افزايش داده است و چاه هاي آب شرب بين محيط هاي مختلف روستايي از مشكلات اساسي و جدي به حساب مي آيند.

كريمي نرخ تعرفه مصرفي گاز در روستا را غير قابل توجيح بيان و خاطر نشان كرد: در بحث تغيير اقليم گاز منطقه قره چاي خنداب و كميجان نامه مشترك با ديگر نماينده به وزير نيرو ارسال كرديم كه لازم است تا در جلسه تخصصي با حضور شركت گاز و هواشناسي مشكل بررسي و رفع گردد.

وي افزود: منابع طبيعي به عنوان وظيفه قانوني به دنبال تثبيت مالكيت اراضي دولت است با توجه به اينكه اين اراضي نسل به نسل در دست روستاييان چرخيده است ومحل كسب درآمد تلقي ميشود خارج كردن اين اراضي از دست روستائيان به منزله ساقط كردن از درآمد و اخلال در معيشت زندگيشان است.

كريمي موقوفه بودن روستاها و اراضي زراعي را ازديگر مشكلات عنوان و تصريح كرد: در روستاهايي كه ملک روستا بصورت مشاعي است اوقاف شريك همه مردم در املاك شده است و باتوجه به اينكه تفكيك بصورت سندي صورت نگرفته است ،موقوفه بودن مشكلاتي در طي كردن مراحل اداري بوجود آورده است.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس افزود: سيستم تلفن Gsm مشكلاتي را از نظر كيفيت و محدوديت رقم زده است كه عدم استفاده از اينترنت نارضايتي ها را به همراه داشته است.

نماينده مردم اراك خنداب كميجان در مجلس دهم شوراي اسلامي با تاكيد بر عدم  وجود خانه بهداشت در روستاهاي نسبتاً بزرگ، دريافت خدمات و حضور شبانه روزي پزشكان را از ديگر موضوعات وتوقعات روستائيان عنوان و ابراز كرد: در بحث بيمه سلامت درمان كه باتوجه به اينكه بحث جدي بوده است و مورد توجه قرار گرفته است اما به جهت مراجعه به پزشك متخصص ابتدا بايد به پزشك عمومي مراجعه كرد و سپس به پزشك متخصص ارجاع داده شود به همين منظور مشكلاتي را براي روستائيان بوجود آورده است.

وي ادامه داد: بازنشستگي روستاييان و عشاير كه باتوجه اينكه ابتدا مقرر بود با ١٠سال سابقه بيمه و ٦٠سال سن انجام شود امروز به ١٠سال سابقه بيمه و ٧٠سال سن تغيير يافته است هرچند هنوز ابلاغ انجام نشده است.

كريمي از كنتور دار كردن چاه هاي مجاز توسط دولت به منظور برداشت موثر آب خبر داد و افزود: با توجه به تب برفكي تلفات زيادي رخ داده است كه بايد واكسيناسيون دامي انجام شود همانطور كه محصولات كشاوزي بايد بيمه شوند.

نماينده مردم اراك خنداب كميجان در مجلس دهم ادامه داد: بحث ساماندهي آب كانال كشاورزي و چاه هاي آب كه دعواهاي جدي داشته است، در مجلس مصوب گرديد چاه هاي مجاز با هزينه دولت كنتور دار شوند.

كريمي در پايان با اشاره به مشكلات در حوزه آموزش و پرورش و راه روستايي مبني بر فرسودگي، كمبود مدارس، كلاس هاي درس، بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي گفت: مديران و مسئولين لازم است نگاه ويژه اي به مشكلات روستائي به منظور بررسي و حل مشكلات داشته باشند،با توجه به اينكه وظيفه اصلي نماينده پاسخگويي به مردم است و هدف ما با ارسال و ارجاع نامه به ارگان ها و سازمان ها سركار گذاشتن و ايجاد انتظار و توقع در بين مردم بدون در نظر گرفتن قانون و واقعيت ها نمي باشد و اگر تقاضايي است بايد منطبق بر قانون انجام شود.

کریمی ضمن گراميداشت هفته ايثار و تشكر از تعامل و مكاتبات مديران و اظهار داشت: تا به امروز بنابر  وظيفه و ارتباط مردمي و برنامه ريزي انجام شده تا قبل از سال اول نمايندگي بالاي ٨٠ درصد از روستاهاي حوزه انتخابيه با همراهي مسئولين و مديران مورد بازديد قرار گرفته است كه بنابر توقعات و انتظارات موجود در روستاها لازم بود پيگيري مشكلات و مسائل مردم روستاها در جلسات تخصصي تر پيگيري شود.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار