طبق ارزیابی وزارت بهداشت، این مرکز به دلیل توجه ویژه به موضوع سلامت مادر و نوزاد، فرهنگسازی و توسعه زیرساخت ها و نیز افزایش آمار زایمان طبیعی و کاهش سزارین موفق شد در بین برترین های کشور قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۹۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 09 March 2017
رئس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت اعلام کرد: این بیمارستان در حوزه ترویج زایمان طبیعی در ردیف برترین بیمارستان های کشور قرار گرفت.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی یاسوج؛ دکترسید امیرمولایی فر گفت: طبق ارزیابی وزارت بهداشت، این مرکز به دلیل توجه ویژه به موضوع سلامت مادر و نوزاد، فرهنگسازی و توسعه زیرساخت ها و نیز افزایش آمار زایمان طبیعی و کاهش سزارین موفق شد در بین برترین های کشور قرار بگیرد.

وی افزود: تلاش های زیادی انجام شد تا سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کاهش آمار سزارین محقق شود و کسب این توفیق مرهون تلاش جمعی همه بخش های دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به رضایت نماینده سازمان بهداشت جهانی از اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت، گفت: درصد سزارین بار اول در این بیمارستان نسبت به مورد مشابه قبل از طرح تحول سلامت بیش از 5 درصد کاهش یافته است که این درصد شاخصی طلایی و موفقیتی بزرگ برای بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت به حساب می آید.

وی بابیان اینکه در 9 ماهه سال جاری بیش ازسه هزار و 220 زایمان در این مرکز انجام شد، که از این تعداد 65 درصد زایمان طبیعی و 35درصد زایمان به صورت سزارین بوده است، افزود: بیشترین دلیل سزارین به خاطر سابقه های سزارین است که از مجموع یک هزارو 150 زایمان سزارین 53 درصد سابقه قبلی و47 درصد زایمان باراول که نسبت به مورد مشابه درسال قبل 3 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ازاین تعداد زایمان طبیعی 50درصد به روش اسپاینال و حدود 10درصد به روش اپیدورال و استفاده ازگازانتونوکس انجام شده است و به کاهش سزارین باروش های کم تهاجمی اضافه کرد:بیشتر زنان به خاطر ترس از زایمان طبیعی متقاضی سزارین هستند و این درحالی است که می توان با ترویج روش های کم تهاجمی و بیان عوارض سزارین مانند افزایش احتمال عفونت رحم، خطرات ناشی از بیهوشی، دردهای لگنی و چسبندگی بیشتر،احتمال نازایی و افسردگی میزان گرایش مادران به سزارین را کاهش داد.
 
بیمارستان 

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت افزود: از این پس نیز تلاش خواهیم کرد شاخص های مطلوب خود در کاهش آمار سزارین را ارتقا بخشیده و برای ارتقای سلامت مادر و نوزاد برنامه ای طولانی مدت تدوین کنیم.

دکترمولایی فرگفت: در این بیمارستان کلاس های آموزش و مراقبت های قبل از زایمان برای مادران و همراه آنان جهت انجام روند بهتر زایمان طبیعی برگزار می شود تا علاوه بر کمک به این پدیده طبیعی بتوانیم در ترویج این نوع زایمان در کشور گام موثری برداریم.

وی با اشاره به ساخت بلوک زایشگاهی و راه اندازی بخش ال دی آر (LDR) بیان کرد: در بخش ال دی آر چهارده اتاق خصوصی برای زایمان طبیعی به همراه اتاق هایی جانبی برای پزشک و ماما، اتاق عمل ایجاد شده و این امکان به وجود آمده که همسر بیمار در هنگام زایمان در کنار او حضور داشته باشد.

در همایش تجلیل از برترین های سلامت مادر و نوزاد که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت موفق به دریافت لوح بیمارستان برتر از معاون درمان وزیر بهداشت شد.
 
 بیمارستان

ایشان با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با زیر پوشش داشتن سه شهرستان کهگیلویه بزرگ، چرام و لنده به بیش از 350 هزار نفر جمعیت این سه شهرستان ارائه خدمت می کند، افزود: ماهانه 360 زایمان در این بیمارستان انجام می شود که در راستای اجرای طرح تحول سلامت و طرح هتلینگ در این بیمارستان با افزایش 2 برابری میزان مراجعان برای زایمان مواجه هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار