رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در ادامه از احداث بیماستان 96 تختخوابی در روستای جوراب توسط حاج حسن توکلی خبر داد و افزود: کل هزینه ساخت این بیمارستان به عهده خیر بوده و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 08 March 2017
رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی در روستای محروم "جوراب" احداث می‌شود.

به گزارش تسنیم: عباس آذر همایون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت ملایر در استان و کشور جایگاه خوبی دارد و این امر به‌سبب حمایت و حضور پرشور واقفین و خیرین شهرستان است.

وی  با اشاره به اینکه مجمع شهرستان ملایر در حال حاضر تعداد 160 عضو دارد گفت: این اعضا در بخش‌های مختلف درمانی و بیمارستانی و تجهیزاتی مجمع را حمایت می‌کنند.

 همایون برآورد نیازهای درمانی ، هماهنگی و انسجام بین خیران و ارائه مشاوره و کمک‌های مختلف به بیماران صعب العلاج و بررسی و نیاز‌سنجی بیمارستان‌های دولتی را از مهمترین اصول و اهداف مجمع خیرین سلامت ملایر برشمرد و افزود: هر ساله در 13 رجب مراسم تجلیل از خیرین و نیکوکاران بخش سلامت ملایر برگزار می‌شود.

وی در ادامه هدف از برگزاری مراسم تجلیل خیرین را معرفی و شناخت بیشتر خیرین حوزه بهداشت درمان شهرستان و همچنین جذب افراد خیر جدید بیان کرد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در ادامه از احداث بیماستان 96 تختخوابی در روستای جوراب توسط حاج حسن توکلی خبر داد و افزود: کل هزینه ساخت این بیمارستان به عهده خیر بوده و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت  این بیمارستان در بخش اداری و درمانگاه حدود 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی در بخش درمانی، نقشه طرح تهیه شده که بعد از تایید وزارت بهداشت  احداث آن آغاز می‌شود.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به اینکه نام این بیمارستان، بیمارستان 96 تختخوابی امام علی(ع) روستای جوراب است گفت: در فاز اول این بیمارستان بخش روانپزشکی و در فاز‌های بعدی بخش قلب، داخلی و سوختگی نیز احداث می‌شود.

 همایون از احداث یک سالن اضطراری اورژانس در این بیمارستان با توجه به حادثه خیز بودن محور توره به ملایر و حوادث احتمالی خبر داد.

وی احداث این بیمارستان را از ره‌آورد‌های مجمع خیرین سلامت در ملایر بیان کرد.

همایون کمک مالی به تعداد 21 بیمار صعب‌العلاج از ابتدای امسال تاکنون به مبلغ یک میلیون تومان برای هر بیمار را از دیگر اقدامات مجمع خیرین سلامت ملایر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 2 هزار  نفر کارت اهدای عضو دریافت کرده‌اند گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد 5 نفر اعضای خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده‌اند که در روز 15 اسفند ماه در راستای گرامیداشت یاد آنها تعداد 5 درخت کاشته شد.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیران سلامت در حوزه بهداشت و درمان افزود: در این زمینه مجمع خیران حرکت‌ها و برنامه‌های خوبی را داشته و مهترین خدمت آن نیز بحث فرهنگ‌سازی و ورود افراد و خیرین در حوزه سلامت جامعه بوده است.

محسن ترکاشوند بهره‌برداری از بخش «آی سی یو» بیمارستان مهر توسط بازماندگان خیرمرحوم خانم میرزایی، افزایش تخت‌های بخش مراقب‌های ویژه با توجه به کمبود تخت در این بخش توسط خیر "علی میرزایی" ، خرید دستگاه  اتوآنالیزور(بخش آزمایشگاه) ، خرید فتوتوراپی، خرید 6 دستگاه پمپ سرم برای بیمارستان مهر، خرید دو دستگاه دیالیز برای بیمارستان امام حسین(ع) و تعداد دیگری تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان را از جمله خدمات خیرین بخش سلامت ملایر از ابتدای امسال بیان کرد.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از دستاورد‌های مطلوب دولت برشمرد و افزود: شهرستان ملایر در این زمینه بسیار خوب عمل کرده  و سفر اخیر وزیر بهداشت به شهرستان نیز رهاوردهای ارزشمندی برای ملایر داشته است.

ترکاشوند با شاره به اینکه نیاز‌های شبکه بهداشت و درما ن تقسیم‌بندی شده و بر اساس اولویت در اختیار خیرین قرار می‌گیرد گفت:  توسعه و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت و سایر تجهیزات ریز و مهم بیمارستانی بوده که امیدواریم خیران شهرستان بیش از گذشته این بخش را حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه احداث اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) یکی از ضروریات شهرستان است گفت: درحال حاضر مشکلات در مسیر احداث این طرح برطرف شده و با همکاری و حمایت اوقاف شهرستان عملیات اجرایی آغاز شده و حدود 25 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: مهم‌ترین هدف ما در حوزه بهداشت و درمان حفظ سلامت مردم و رفع مشکلات و بیماری‌ها در این بخش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار