کد خبر: ۳۹۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 07 March 2017
به گزارش تابناک یزد،«ایمان نخودساز» فوتبالیست یزدی از سال 76 و با تیم نوجوانان شهید قندی یزد، فوتبال را آغاز کرد و ابتدا به عنوان دفاع راست در ترکیب این تیم قرار گرفت. پس از آن به سبب آسیب‌دیدگی و علاقه‌ای که به گلر شدن داشت، تصمیم گرفت در پست دروازه‌بانی فوتبال را ادامه دهد و در درون دروازه تیم‎های پایه شهید قندی به ورزش پرداخت.
در سال‌های 84-85 به همراه تیم فوتبال شهید قندی یزد به عنوان یکی از تیم‌های پرافتخار یزدی به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد و در کنار دروازه‌بانان مطرحی چون «سید هادی طباطبایی» و دروازه    بان برزیلی این تیم، به عنوان دروازه‌بان سوم در خدمت تیم بود.
البته در پایان رقابت‎‎های لیگ برتر، تیم فوتبال شهید قندی یزد به لیگ دسته یک فوتبال کشور سقوط کرد که در همان سال به دعوت سرمربی وقت تیم فوتبال دانشجویان کشور به این تیم دعوت شد و در بازی‌های آسیایی در کشور چین به همراه تیم ملی دانشجویان کشور مقام دوم این مسابقات را از آن خود کرد و توانست به عنوان بهترین دروازه‎‎بان این تورنمت خود را معرفی کند.
سپس در سال 89 به تیم فولاد یزد پیوست و به مدت 5 سال در این تیم سنگربانی کرد ولی به دلیل آسیب‌دیدگی و شکستگی کتف به تیم تربیت نوین یزد پیوست و پس از سقوط این تیم به لیگ دسته 2، مجدداً به تیم فولاد یزد که این روزها به تیم فوتبال وحدت یزد تغییرنام داده، بازگشت و تاکنون از دروازه این تیم دفاع کرده است.
«ایمان نخودساز» دروازه‌بان حال حاضر تیم فوتبال وحدت یزد، دقایقی را با همشهری به گفت    و‎‎گو پرداخت که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.
  • در حال حاضر وضعیت تیم فوتبال وحدت یزد چگونه است؟
با توجه به این که هنوز چندین بازی تا پایان رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور باقی مانده است، دور از دسترس نیست که بتوانیم خود را به نیمه‌های جدول برسانیم و جایگاهمان را در جدول ارتقا دهیم.
  • تغییری که در مدیریت تیم به‌وجود آمد و تعویض نام از فولاد یزد به تیم وحدت یزد تا چه اندازه در پیشرفت تیم موثر خواهد بود؟
تغییرات در پست مدیریتی تیم فوتبال وحدت یزد و بازخورد آن ‎را به این زودی نمی‌توان مشاهده کرد. تیم مانند بیماری بود که در کما به سر می‌برد و اکنون با توجه به تعویض مدیریت این تیم حالش رو به بهبودی است و باید منتظر ماند تا روزنه‌های امیدی در این تیم مشهود شود.
در مورد تغییر نام این تیم نیز باید بگویم بازیکنان تیم، فوتبالیست‌های حرفه‌ای هستند و برای‌شان فقط شیوه صحیح بازی کردن در زمین مهم است و تا آنجا که من از آنها شناخت دارم این تغییر نام‌ها، روحیه بازیکنان تیم را تغییر نخواهد داد و اعضای تیم با تمام توان در بازی‌های آینده توپ خواهند زد و به مصاف حریفان خواهند رفت.
  • به نظر شما حضور هیات مدیره فوتبالی در تیم وحدت یزد تا چه اندازه در روند رو به رشد تیم نقش خواهد داشت؟
این که اعضای هیات مدیره یک تیم فوتبال، همه از باسابقه‌های این رشته باشند، جای بسیار خوشحالی است و برای تیم فوتبالی که از نظر جایگاه در لیگ و پشتوانه مالی وضعیت خوبی ندارد، حضور چنین اشخاصی می‌تواند در روند رو به رشد تیم موثر باشد.
هواداران باید به تیم فرصت بدهند تا بتوانیم جایگاهمان را در لیگ تثبیت کنیم. وضعیت کنونی در فصل‌های گذشته هم برای ما اتفاق افتاده بود، اما با تمام توان بازی کردیم و در لیگ باقی ماندیم.
  • فکر می‌کنید عمده‌ترین مشکل فنی تیم در چه پستی است؟
اگر بازی‌های تیم را از آغاز فصل دنبال کرده باشید، کاملاً به فنی بودن تیم واقف خواهید بود ولی بازیکنان تیم وحدت یزد از نظر انگیزشی دچار مشکل بودند هرچند که از نظر فنی جایگاه بسیار خوبی دارند.
  • این که در طول 6 هفته 4 گل زده، آن هم از روی نقطه پنالتی، در کارنامه یک تیم باشد، نشان‌دهنده وضعیت خوبی است؟
اگر خط حمله تیم دچار نقصان بود که نباید همین 4 پنالتی را هم به‌دست می‌آوردیم. در حال حاضر همه اعضای تیم دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند در بازی‌های باقیمانده تا پایان فصل، بهترین‌های خود را ارائه دهند تا در لیگ باقی بمانیم. البته نباید فراموش کنیم که در ابتدای فصل چگونه وارد رقابت‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور شدیم چرا که در آن زمان فقط 14 بازیکن در اختیار تیم بود و از همان ابتدا دچار مشکل بودیم.
نمی‌توان گفت که تیم در یک پست ضعف مطلق دارد. تمام بازیکنان تیم نهایت تلاششان را برای برد در بازی‌ها و نگه داشتن تیم در لیگ می‌کنند و حتی می‌توانیم در مدت پایانی لیگ جایگاهمان را بهبود ببخشیم و چند پله صعود کنیم که این مهم دور از دسترس نخواهد بود.
  • بیشتر فوتبالیست‌ها بازی کردن در تیم‌های مطرح کشور و لیگ برتری را می‌پسندند. شما چرا در طول سال‌های ورزشی‌تان در یزد و در تیم‌های یزدی توپ زدید؟
احساس دینی نسبت به استان یزد داشتم و دوست داشتم در شهری فوتبال بازی کنم که در آنجا این ورزش را آموختم و دوست داشتم اگر پیشرفتی حاصل می‌شود با نام تیم استان یزد باشد و دلیل دیگری که در یزد ماندگار شدم، خانواده‌ام بودند که دوست داشتم در کنار آنها باشم.
  • اگر از سوی سایر تیم‌های حاضر در لیگ دسته یک یا لیگ برتر پیشنهاد داشته باشید، باز هم یزد را انتخاب می‌کنیم؟
در طول این سال‌ها دینم را به فوتبال یزد ادا کرده‎‎ام و برای تیم‌های یزدی تا آنجا که می‌توانستم تلاش کرده‌ام و اگر پیشنهادی از تیم‌های دیگر حاضر در لیگ داشته باشم، شاید به آنها فکر کنم و در آینده تصمیم بگیرم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار