مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مطرح کرد
تابناک مرکزی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در استان مرکزی 37 یادمان شهدای گمنام با 123 شهید مدفون وجود دارد.
کد خبر: ۳۸۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 05 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در مراسم برگزاری یادواره شهدا گمنام اراک با اشاره به مقام والای این شهیدان گفت: آرامش، اقتدار و امنیت کنونی کشور مرهون خون شهدا و ایثارگران است و در عرصه کنونی وظیفه ما این است که در راستای ارج نهادن به این ایثارگری‌‌ها و جانفشانی‌ها گام برداریم و ساماندهی گلزار شهدا اقدامی در این زمینه به شمار می‌رود.

وی افزود: پشتیبانی خانواده‌های شهدا از نظام بدون هیچ چشم‌داشتی در واقع ادامه راه شهدای والامقام به شمار می‌رود که باید تلاش کنیم تا مطالبات و خواسته‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در سطح شهرستان عملیاتی کنیم.

مشایخی ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و ایثارگران را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: همگان در مقابل ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس وظیفه و رسالت خطیری داریم که باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه دهنده‌ راه و اهداف این رزمندگان والامقام بوده و خدمات‌رسانی شایسته‌ای برای آنها داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اهداف انقلاب اسلامی ایران گفت: هویت ایران اسلامی از ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهدا شکل گرفته است چراکه اگر این مجاهدت‌ها نبود دشمنان و بیگانگان وارد کشور شده و برای کشورمان تصمیم‌گیری می‌کردند اما رشادت‌های رزمندگان مانع از پیشبرد اهداف دشمنان شد.

وی ادامه داد: تشکیل هیأت امنای حرم شهیدان گمنام، گامی ارزشمند در راستای تعظیم مقام شهدای عزیز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی و سرعت بخشی به ساخت حرم یادمان مزبور در یک بازه زمانی مشخص خواهد بود.

مشایخی با بیان اینکه در مرحله نخست، احکام رئیس و دبیر هیئت ‌امنای حرم شهدای گمنام شهرستان‌ها صادر می‌شود افزود: طبق قانون، فرماندار و مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هر شهرستان به ترتیب رئیس و دبیر هیئت ‌امنای حرم شهدای گمنام آن شهرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ما در عین غوطه ورشدن در محیط سرشار از ارزش‌های دفاع مقدس ، قدر و منزلت این ارز‌ش‌ها را فراموش کرده‌ایم، گفت: همه مسئولین وظیفه دارند برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان تلاش کنند.

مشایخی خاطرنشان کرد: کار حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاری مهم است که به تنهایی نمی‌توان پیش برد و باید با تمام دستگاه‌های فرهنگی در این راه تعامل کرد.

مشایخی گفت: همه ما وظیفه داریم قدر نعمت‌های الهی انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برکات دوران دفاع مقدس را بدانیم و شکرگذار این گنجینه عظیم خداوندی باشیم الویت اداره حفظ آثار، تکمیل مرکز فرهنگی و ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است که باید به طور جدی پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: تاکنون 80 هزار سند از شهدا، 40 هزار تصویر از رزمندگان و 600 مصاحبه شفاهی با خانواده شهدا گردآوری شده است.

وی با اشاره به تپه نورشهدای اراک گفت: تپه نور شهدای اراک یکی از یادمان هایی است که با وجود حضور زائران زیادی در طول روز ولی متاسفانه از نظر امکانات ضعیف است که باید بیشتر از این به آن توجه شود .

مشایخی گفت: 37 یادمان شهدا در استان داریم که بیشتر این یادمان‌ها در دست مراکز دولتی هستند و ما فقط کارهای سیاست گذاری و نظارتی داریم که الحمدالله رسیدگی به آنها خوب بوده است.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که 3 تا یادمان شهدا، تپه نور شهدا، مصلی بیت المقدس و بهشت زهرا اراک بیشتر مورد توجه قرار بگیرند چراکه روزانه افراد زیادی از این یادمان ها بازدید می کنند باید برنامه های فرهنگی متناسب با مکان برگزار گردد تا مردم از فضای حاکم به خوبی استفاده کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی به برکت درایت اندیشه جاویدان امام خمینی(ره)، خون شهدا، تدبیر مقام معظم رهبری و رزمندگان اسلام و انقلاب است، گفت: امروزه به لطف خدا تمام دولت‌هایی که قصد خشکاندن ریشه انقلاب را در سر می پروراندن نابود شدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار