کد خبر: ۳۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 05 March 2017
استاندار سابق آذربایجان شرقی که جزو معدود نمایندگانی است که پیگیر جدی برخورد با بی کفایتی های وزیر مغرور و بی ادب کابینه حسن روحانی بود بازهم در خصوص وزارت راه افشاگری نمود . احمد علیرضابیگی با اشاره کیفیت  به حادثه قطار تبریز مشهد در ایستگاه سمنان  اینکه حدود پنجاه نفر از مردم آذربایجان در سانحه قطار تبریز_مشهد به رحمت خدا رفتند اظهار داشت: سنگینی این درد هنوز در سینه ما وجود دارد و این اتفاق دل همه ملت را آزرده کرد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بعد از سه ماه از حادثه قطار نتوانستیم وزیر راه را در مورد حادثه پاسخگو کنیم گفت: در حادثه پلاسکو وزیر کشور و دولت در کمتر از یک هفته در مجلس حاضر شده و گزارش دادند ولی وزیر راه با پشتوانه خاص خود به سختی مجبور به پاسخگویی شد.
بیگی با اشاره به اینکه وزیر را به مجلس کشیدیم و چهار پنج بار از مردم آذربایجان عذرخواهی کرد ابراز داشت: در موضوع استیضاح شاید در ظاهر وزیر موفق شد با سیاسی‌کاری رأی اعتماد بگیرد، ولی در پیشگاه ملت شریف ایران سوالاتی از او پرسیدیم که به هیچکدام نتوانست پاسخ دهد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز همین وزیر راه صورت مالی دارایی 8 هزار میلیاردی خود را به قوه قضائیه نداده است، تصریح کرد: آخوندی قبل از وزارت شرکت‌های خصوصی زیادی تأسیس کرده بود که در دوران وزارت همچنان این شرکت‌ها وجود دارند، تنها در یک مورد، قرارداد پزشک قطارها به صورت انحصاری و بدون رعایت تشریفات دولتی به شرکت پسر وزیر راه سپرده شده است لذا ملت بدانند که نتیجه مال‌اندوزی این فرد این است که وزارتخانه‌ای که باید به درد مردم برسند، امروز به تجارت مشغولند و چگونه با وجود این افراد می‌توان انتظار عدالت داشت؟
وی افزود: زمانی که خریدار و فروشنده قطارهای بخش خصوصی، مسئول ارشد وزارت راه است معلوم است که در واگن قطار یک چکش هم پیدا نمی‌شود تا شیشه را بشکنند و خود را نجات دهند و بعد هم در این موضوع پاسخگوی کسی نیستند که این نتیجه بی‌کفایتی مدیران ارشد وزارت است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی مصوبات مجلس اسباب سرافکندگی است، خاطرنشان کرد: از مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق مدیران تا سقف 24 میلیون شرمسار شدیم و تلاش زیادی کردیم تا تصویب نشود ولی مانند استیضاح وزیر راه شرمنده شدیم، امیدواریم شورای نگهبان این مصوبه را رد کند.
 
بیگی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مبرا از این است که وزرایش سرمایه نجومی داشته باشند و کنار آن حقوق نجومی دریافت کنند، ادامه داد: در این اوضاع رکود و تورم افزایش حقوق مدیران ارشد درست نیست چرا که برخی حرکت‌های ناعادلانه، مردم را  ناراحت می‌کند.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در موضوع نابرابری در پرداخت مالیات کارگر و کارمند که با فشار اصلاح شد یا افزایش سقف دریافتی مدیران به 24 میلیون در برابر حقوق 800 هزار تومانی عین بی‌عدالتی است که مجلس متاسفانه تصویب کرد.
 
وی تغییر نحوه محاسبه نرخ قبوض گاز را یادآور شد و با اشاره به اینکه هر متر مکعب گاز را به صورت ثابت با تعرفه 150 محاسبه کردند، ابراز داشت: این نوع محاسبه به نفع پرمصرف‌هایی که از 600 پرداخت می‌کردند و قبوض افراد کم مصرف هم با افزایش 40 درصدی روبه‌رو بود.
 
بیگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز و آذربایجان مبنی بر اینکه هر کس مسیری غیر از این مسیر انقلاب اسلامی را طی کند مردم آن را کنار خواهند زد، خاطرنشان کرد: باید مسیری را طی کنیم که انقلاب اسلامی طی کرده و مردم نیز این مسیر را برای پیشرفت و عدالت مطالبه می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :