رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«دلیلی برای حمایت احمدی نژاد از بقایی وجود ندارد»،«توصیه های انتخاباتی آیت‌الله نوری همدانی به اصولگرایان»،«کنایه لاریجانی به قاضی پور»،«اسامی اعضای هیأت رئیسه جمنا»،«استیضاح وزیر کشور در آستانه انتخابات!»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۸۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 01 March 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دلیلی برای حمایت احمدی نژاد از بقایی وجود ندارد

علي‌اكبر جوانفكر مي‌گويد: آقای احمدی نژاد در انتخابات فعلا از کسی حمایت نمیکند و هيچ ايرادي ندارد كه ايشان از بقايي حمايت نكند، برخي چيزها آن قدر روشن است كه اصلا نيازي به توضيح ندارد. حميد بقايي هفت ماه بدون تفهيم اتهام در بازداشت نگه داشته شد و نتوانستند هيچ اتهامي را به او نسبت دهند. وقتي تفهيم اتهامي صورت نگرفته، پس هيچ اتهامي متوجه او نخواهد بود. بي‌گناهي حميد بقايي كاملا مسلم است و دليلي راي رد صلاحيتش وجود ندارد. از نظر ما تاييد صلاحيت حميد بقايي قطعي است. روزنامه اعتماد این خبر را منتشر کرد.


در برخورد با تخلفات دولت احمدی نژاد کوتاهی شده است

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تشکیل کارگروهی برای تسویه برداشت‌های غیر قانونی نفتی در دولت نهم و دهم گفت: این کار نیاز به قانون ندارد. دیوان محاسبات باید گزارشات خود را به قوه قضائیه ارائه کند، این گزارشات به مجلس هم ارائه شده اما ظاهرا حکمی در قانون دیوان محاسبات وجود دارد که در زمان رئیس جمهور مستقر، نمی‌شود به اتهاماتش رسیدگی کرد تا کار کشور مختل نشود. متاسفانه این حکم براساس تفاسیری به بعد از دوران ریاست جمهوری نیز تسری پیدا کرده و اینطور برداشت کرده‌اند که هر کس زمانی رئیس جمهور بوده بعدا نمی‌توان به اتهاماتش رسیدگی کرد، که این غلط است.به نظر من، دستگاه قضائی در برخورد با این تخلفات کوتاهی کرده و ملاحظات و رودربایستی‌ها باعث شده این کار انجام نشود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


کشور به آشتی در سطح مسئولان نیاز دارد

محمد نعیمی‌پور ، رئیس منطقه تهران حزب اتحاد ملت در مصاحبه تفصیلی با ایلنا گفت: آشتی ملی بین مردم وجود دارد و نقطه اوج آن هم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که هر کس بنا به سلیقه و در کمال آرامش و همزیستی شعار خود را داد. آنچه مورد نیاز است آشتی در سطح مسئولان کشوراست. کینه‌ها و سو تفاهم‌ها و برخی از مشکلات سطح کلان کشور باید برطرف شود و بهتر است مسئولان با هم آشتی کنند. به نظرم اظهارات اخیر آقای مطهری در این مورد به حق و دقیق است.


احتمال اعزام به مکه قوت گرفت

سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای حج 96 اظهارداشت: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران فعال شدن مسیر حج برای زائران است و مذاکره کنندگان دو دور مذاکرات در عربستان داشتند و امروز سومین دور مذاکرات انجام خواهد شد که پس از جمع بندی به اطلاع مردم خواهد رسید. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شروطی را درمورد حج آینده اعلام کرده است و در صورتی که عربستان آن را بپذیرد زائران را اعزام می کنیم و اگر مانع شود باعث اعزام نشدن زائران ایرانی می شود. ایرنا، این خبر را منتشر کرد.


استیضاح وزیر کشور در آستانه انتخابات!

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استیضاح وزیر کشور تحویل هیأت رئیسه مجلس شد و ما دستور ارجاع آن را به کمیسیون مربوطه دریافت کرده‌ایم و با کمیسیون تخصصی مربوطه نیز برای برگزاری اولین جلسه، هماهنگی اولیه انجام شده است. وی افزود: این استیضاح در راستای احقاق حقوق مردم و به امید شنیده شدن صدای مردم، به زودی اعلام وصول می‌شود. این نماینده مجلس یادآور شد: ما قصد نداریم حتی یک دقیقه در بحث نظارت بر عملکرد وزرا و پیگیری ضعف‌های وزارتخانه‌ها، فرصت را از دست بدهیم. نزدیکی انتخابات نباید مانع پاسخگویی وزارت کشور به نمایندگان، در وظایف و حیطه اختیاراتش شود.


تعبیر عجیب وزیر اقتصاد درباره شرکت های دولتی

طیب‌نیا در دهمین همایش مالی و مالیاتی گفت: اخذ مالیات باید مبتنی بر اطلاعات نظام بانکی گمرک دارایی‌ها و اموال و املاک مردم باشد. بنده شخصاً بسیار گله‌مند هستم و مقامات محلی و ملی مقاومت‌هایی در برابر خصوصی‌سازی دارند. هر روز با نامه‌ای مواجهیم که امضاهای متعدد داشته و تهدید استیضاح و سؤال می‌شویم. وی گفت: فردی بدون اطلاع از جزئیات، صرفاً اشکال وارد می‌کند که چرا این شرکت را به دوست من واگذار نکردید و شروع به معرکه‌گیری می‌کند، درست نیست. متأسفانه تفکر دولتی در مغز مدیران ما نهفته است. شرکت دولتی یعنی اینکه منبع تولید رانت باشد و سفرهای خارجی داشته باشند و بتوانند حقوق‌های نجومی گرفته و افراد مورد نظر خود را استخدام کنند. رویداد این خبر را منتشر کرد.


وزیر سابق نفت از پرونده زنجانی اعلام برائت کرد

رستم قاسمی: وزیر سابق نفت در دانشگاه فارس گفت: زمانی که در تحریم‌ها نفت ایران به‌صورت(ال سی) که سندی بین‌المللی برای تجارت است به فروش می‌رسید ما مجبور بودیم شرکت‌های خصوصی را در خارج از کشور تأسیس کنیم تا نفت را از این طریق به فروش برسانیم چراکه از طریق دولت امکان‌پذیر نبود. بابک زنجانی در آن شرایط نفت را می‌خرید و زمانی که باید(ال سی) خود را پرداخت می‌کرد، این کار را نکرده و می‌رفت و بانک می‌خرید! و وقتی بانک می‌خرید دیگر(ال سی) را پرداخت نمی‌کرد که ما در همان زمان وی را ممنوع‌الخروج کرده و به دادگاه معرفی کردیم. در پرونده بابک زنجانی هیچ مسؤول نفتی فساد نکرده است. رویداد این خبر را منتشر کرد.


توصیه های انتخاباتی آیت‌الله نوری همدانی به اصولگرایان

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اظهار داشت: دشمنان به‌دنبال القای این مطلب هستند که دین اسلام پاسخگوی نیازهای مردم نیست و دین از سیاست جدا است.آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه فقر، ظلم و جهل سه مقوله‌ای هستند که نباید در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: در میان این سه مقوله فقر مقوله مهمی است که مشکلات بسیاری برای مردم به وجود می‌آورد، در اسلام طوری برنامه تنظیم‌شده که هیچ فردی به‌عنوان فقیر در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه از بین بردن این سه مقوله از علائم و شعارهای اولیه اسلام است، گفت: باید در انتخابات کسانی به میدان بیایند که اسلام و قانون اساسی را اجرا کنند، ازاین‌رو باید اجماعی میان انقلابی‌ها در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری به وجود بیاید. وی خاطرنشان کرد: به همه انقلابی‌ها توصیه می‌شود با یک فداکاری از تشتت آرا بپرهیزند و میان خود یک نفر را برای انتخابات پیش روی سال آینده انتخاب کنند و مهم‌ترین پیام بنده این است که با ازخودگذشتگی روی یک نفر اجماع کنند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


کنایه لاریجانی به قاضی پور

نادر قاضی‌پور در جریان رسیدگی مجلس به لایحه برنامه ششم توسعه در تذکری به لاریجانی، گفت: شما در اصلاح مواد هر طور می‌خواهید عمل می‌کنید.هرکجا ما پیشنهاداتی داشته باشیم به آنها توجه نمی‌کنید و به میل خود رفتار می‌کنید. رئیس مجلس در واکنش به سخنان قاضی پور، گفت: شما حرف‌هایی می‌زنید و فکر می‌کنید درست است، قرار نیست به میل شما قانون را اصلاح کنیم. در جلسه‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام از مصوبات مجلس در برنامه ششم دفاع کردم. خانه ملت این خبر را منتشر کرد. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


بعضی خوششان می‌آید حرف مهملی بزنند

کانال تلگرامی KHAMENEI.IR بخشی از بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در باب اخلاق را منتشر کرد.

بیانات رهبر معظم انقلاب را در ادامه می‌خوانید؛

یکی از چیزهایی که به پا گرفتن فکر غلط کمک میکند، برخورد غیرفکری با آن است.بعضی‌ها خوششان می‌آید که یک حرف بی‌ربط مهملی بزنند، بعد به‌جای این‌که یک نفر بلند شود، در مقابلشان بایستد و بگوید این حرف شما به این دلایل، باطل است، یک نفر بلند شود و فحش‌شان بدهد! از خدا میخواهند!چون تکلّف استدلال، از روی دوششان برداشته میشود و راحت میشوند؛ در موضع مظلومیت و حق به‌جانبی میگویند بله، نمیگذارند ما حرف بزنیم!


جبهه مردمی تنها یک نامزد را برای ثبت‌نام راهی می‌کند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جمنا تنها یک نامزد را برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری معرفی می‌کند.یحیی آل‌اسحاق افزود: این که گفته می‌شود تعداد زیادی از جمنا برای انتخابات نامزد می شوند و بعد از مناظرات انتخاباتی به نفع یک نفر کنار می کشند، صحت ندارد.وی تصریح کرد: دیدگاه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی این است که ابتدا 10 نامزد را از بین 31 نفر داوطلب فعلی انتخاب کند، بعد از مدتی آن را به 5 نفر کاهش دهد و در نهایت تنها یک نامزد از سوی آنها برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند.عضو هیات موسس جمنا تصریح کرد: همه اعضا این جبهه مرامنانه این تشکل را امضا را کرده اند و خود را نسبت به این مساله متعهد می دانند. در نهایت هم شما شاهد رقابت یک نامزد با روحانی خواهید بود.


اعضای ستاد انتخاباتی حمید بقایی انتخاب شدند

اعضای ستاد انتخاباتی حمید بقایی که به تازگی اعلام کاندیداتوری کرده است، انتخاب شدند.«علی اکبر جوانفکر» مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد، «علی ذبیحی» رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی و «سید حسن موسوی» رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ترتیب به عنوان سخنگو، مسئول هماهنگی ستادها در استان های کشور و مسئول پشتیبانی ستاد انتخاباتی «حمید بقایی» انتخاب شدند.حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق کشورمان اخیرا آمادگی خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را اعلام کرده است.


پسرفت ١٢ سانتیمتری دریاچه خزر

دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرده، این‌بار ١٢ سانتی‌متر از مهر ٩۴ تا شهریور ٩۵. براساس آماری که از سوی مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر عنوان شده، مهم‌ترین دلیل کاهش آب دریای خزر میزان ورودی آب رودخانه‌های منتهی به دریا بوده است، به‌ویژه از رودخانه ولگا در روسیه. این درحالی است که دریای خزر به‌طورکلی در ۱۸‌سال اخیر روند کاهشی محسوسی داشته و این پسروی در ٩‌سال اخیر شدیدتر بوده است.داریوش یوسفی‌کبریا، مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر تداوم خشکسالی در اغلب حوضه‌های آبریز دریای خزر و کاهش میزان ورودی آب رودخانه‌ها از دلایل کاهش تراز آب دریای خزر در سال‌های اخیر دانسته است.با این‌حال به گفته تورج فتحی، کارشناس منابع آب و محیط‌ زیست در سازمانحفاظت محیط‌ زیست، این موضوع اگرچه برای خود دریا چندان خطرساز نیست اما تهدید مهمی برای تالاب‌های شمالی به شمار می‌رود، به‌طوری که فریدون‌کنار و انزلی ازجمله تالاب‌های موثر از این پدیده در سال‌های اخیر بوده‌اند. او در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «این پسروی که عدد و رقمش را داده‌اند مشکل خاصی برای خود دریا ندارد مگر در حاشیه دریا که افت تراز آب کاهش سطح تالاب‌هایی چون فریدون‌کنار را به دنبال دارد.»


اسامی اعضای هیأت رئیسه جمنا

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای مرکزی این جبهه که عصر امروز چهارشنبه 11 اسفند برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز پس از گزارشی که درباره انتخابات اعضای شورای مرکزی داده شد، 10 نفر هیأت رئیسه که وظیفه اداره جلسات را بر عهده دارند، انتخاب شدند و گزارشی نیز درباره نخستین مجمع ملی این جبهه ارائه شد.وحید دستجردی با اشاره به اعضای منتخب هیأت رئیسه گفت: طبق آرای شورای مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان به عنوان رئیس، حداد عادل و چمران به عنوان نواب رئیس، مهدی محمدی و سیدمحمد حسینی به عنوان منشی، دستجردی به عنوان سخنگو، لطف‌الله فروزنده به عنوان دبیر و همچنین ذوالقدر به عنوان رئیس ستاد انتخاب شدند.


ایران ۵ هزار تن سیب‌زمینی از هند خرید

ایران و روسیه برای نخستین بار سیب‌زمینی‌های تولیدی هند را خرید خواهند کرد. مقامات کشاورزی این کشور در حال کار بر روی چگونگی صادرات این محصول به این دو کشور هستند.ازآنجایی‌که عرضه سیب‌زمینی ایالت پنجاب پاکستان تا 15 مارس پایان می یابد، طرف هندی تلاش می‌کند تا صادرات این محصول را برای قبضه کردن بازار سرعت بخشد.کی اس پانو، مدیر شرکت صنایع کشاورزی پنجاب در این رابطه گفت: «ما سفارش‌هایی برای صادرات 2800 تن سیب‌زمینی به روسیه و 5 هزار تن به ایران داریم. در حال بررسی چگونگی آغاز صادرات هستیم


معرفی ۱۳ مدیر دوتابعیتی به وزارت اطلاعات

جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی صبح امروز در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درخصوص اعلام دادستانی مبنی بر وجود 500 مدیر دوتابعیتی که شامل مسئولان و کارکنان دولت می‌شود، چه نظری دارید، گفت: مسئولیت اعلام اینکه از کارکنان دولت، کسی دارای تابعیت مضاعف است، با وزارت اطلاعات است.وی افزود: تا امروز غیر از یک مورد که حدود 4 ماه قبل وزارت اطلاعات اعلام کرد که یکی از مدیران وزارت ارتباطات دوتابعیتی است، مورد دیگری به سازمان ما گزارش نشد.معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اخیراً نیز دادستان نامه‌ای به وزیر اطلاعات نوشت و اسامی حدود 12 یا 13 نفر را اعلام کردند که خودشان در نامه قید کردند که اینها بر اساس اطلاعاتی است که به ما رسیده و بررسی صحت و سقم آن را از وزارت اطلاعات خواستند.


ماجرای بازگشت امام(ره) به قم از زبان سیدحسن خمینی

سیدحسن خمینی با انتشار عکسی منتشرنشده از بازگشت امام(ره) به قم در سال ١٣٥٧، در صفحه اینستاگرامش، به بازگویی این حادثه پرداخت.متن یادداشت یادگار امام به شرح زیر است:دهم اسفند سالروز بازگشت حضرت امام به قم است. امام یک ماه پس از بازگشت به کشور، در روز دهم اسفند ١٣٥٧ به قم باز می‌گردند و در میان استقبال مردم و روحانیون برجسته حوزه، رحل اقامت در قم می‌افکنند. تصمیم ایشان به استقرار در قم است تا این‌که به سبب سکته قلبی در زمستان ١٣٥٨ به تهران منتقل می‌گردند. در ابتدای ورود به قم چند روزی را در منزلی در کوچه حرم می‌مانند، این منزل هم اکنون موجود است و جنب منزل مرحوم آیت‌الله سلطانی و آیت‌الله صدر واقع است. پس از آن به منزل آیت‌الله یزدی می‌روند که حدود یک سال در آن مقیم می‌شوند و امروز به نام بیت امام شناخته می‌شود. این خانه غیر از منزل قدیمی امام در یخچال قاضی است. ظاهراً علت اینکه پس از انقلاب، امام به آنجا نرفتند آن بوده که آن خانه در کوچه‌های باریک واقع بوده و امکان ملاقات‌های مردمی و مراجعات فراهم نبوده است.راننده را نمی‌شناسم ولی احتمالاً کسی که در صندلی عقب نشسته است آیت‌الله شیخ حسن صانعی است.»

اختلاف ۳۰ برابری حقوق مدیران با حداقل دستمزد/ نظر روحانی درباره معرفی کاندیدای پوششی/ واکنش وزیر بهداشت به اخبار نسخه‌های میلیاردی/ تعبیر عجیب وزیر اقتصاد درباره شرکت های دولتی/ ایران ۵ هزار تن سیب‌زمینی از هند خرید!

واکنش وزیر بهداشت به اخبار نسخه‌های میلیاردی

وزیر بهداشت در واکنش به اظهارات مسوولان وزارت رفاه درباره نسخه‌های چند میلیاردی پزشکان گفت: من ترجیح می‌دهم در این‌باره سکوت کنم و وارد حاشیه‌ها نشوم؛ چرا که حاشیه‌ها به مردم ضرر می‌رساند.دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه نهمین همایش کشوری و بین المللی سکته‌های مغزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره اظهار نظرهای اخیر مسوولان وزارت رفاه مبنی بر نسخه‌های چند میلیاردی پزشکان گفت: این اظهار نظرها حاشیه است و بهتر است وارد حاشیه‌ها نشویم و وظیفه اصلی‌مان را انجام دهیم.وی افزود: ما یاد گرفتیم که از فرصت‌ها استفاده کرده و به مردم خدمت کنیم و امیدواریم که مردم هم راضی باشند. هر کجا که ندانسته وارد حاشیه‌ها شدیم، دیدیم که مردم ضرر کردند. بنابراین من ترجیح می‌دهم که در این باره سکوت کنم و چیزی نگویم.


خوش خدمتی AFC به سعودی‌ها

تیم فوتبال پرسپولیس تهران شب گذشته در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی با نتیجه سه بر دو الوحده امارات را شکست داد، با توجه به پیروزی 2 بر یک الهلال عربستان مقابل الریان قطر در ورزشگاه "ملک فهد" ریاض، طبق قانون باید نماینده کشورمان در صدرجدول گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قرار می گرفت اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی عجیب و شاید برای خوش خدمتی به عربستانی ها، الهلال را صدرنشین این گروه معرفی کرده است. طبق قانون لیگ قهرمانان آسیا در صورت برابری امتیاز تیم ها، تیمی در رتبه بالاتر قرار می گیرد که در بازی های رو در رو نتایج بهتری را کسب کرده باشد اما AFC در تصمیمی شگفت آور به تساوی یک بر یک پرسپولیس و الهلال و میزبانی نماینده کشورمان در نخستین هفته این رقابت ها اکتفا و الهلال را به عنوان صدرنشین انتخاب کرده است.


نظر روحانی درباره معرفی کاندیدای پوششی

محمدعلی نجفی دبیر ستاد اقتصادی دولت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور وارد انتخابات خواهد شد یا خیر؟ گفت: امیدوار هستیم و از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که مجدداً وارد میدان رقابت‌ها شود.وی افزود: دولت در چهار سال گذشته اقداماتی شروع کرده و زیرساخت‌هایی را آماده کرده که در چهار سال آینده به نتیجه می‌رسد؛ لذا از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که وارد عرصه شوند. وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان به دنبال گزینه پوششی در کنار روحانی هستند؟ گفت: در این مورد اختلاف‌نظر است؛ بعضی‌ها معتقدند تا روز انتخابات هزار و یک اتفاق ممکن است بیفتد. معمولاً در دنیا یک سیب را که بالا می‌اندازند، صد بار می‌چرخد؛ اما در ایران هزار بار می‌چرخد، لذا تحولات سریع اتفاق می‌افتد و مسائل پیش‌بینی نشده است؛ بنابراین عده‌ای معتقدند اگر روحانی وارد انتخابات شود (که گزینه اصلی ما در انتخابات نیز خواهد بود) یکی دو نفر دیگر هم با او وارد صحنه شوند.دبیر ستاد اقتصادی دولت توضیح داد: در مقابل هم عده‌ای استدلال می‌کنند که نیازی به گزینه پوششی نیست و حضور روحانی چه برای پاسخگویی به انتقادات و چه برای دفاع از دولت کافی است.نجفی تأکید کرد: هنوز اصلاح‌طلبان در این مورد به تصمیم نهایی نرسیده‌اند.وی با بیان اینکه نظر شما در مورد گزینه پوششی چیست؟ گفت: اجازه دهید نظر خودم را نگویم، الان استراتژی رقبای دولت، استراتژی تخریب است؛ لذا بعضی‌ها می‌گویند روحانی در این رقابتها تنها نماند، اما یک مَرد جنگی به از صد هزار است؛ به هر حال نظر رئیس‌مان این است و ما نباید از نان خوردن بیفتیم.


اختلاف ۳۰ برابری حقوق مدیران با حداقل دستمزد

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه در مصوبه امروز مجلس درخصوص حداکثر حقوق مدیران یک فاجعه رخ داده است تاکید کرد، این اختلاف ۳۰ برابری نسبت به حداقل دستمزد با ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شده است.حسین حاجی دلیگانی در گفتگو با پویا با اشاره به مصوبه امروز مجلس در خصوص حداکثر حقوق مدیران دولتی گفت: در جریان بررسی ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، سقف حقوق‌ها و دریافتی مدیران 24 میلیون تومان در نظر گرفته شد در حالی که بر اساس مصوبه پیشین مجلس حداکثر حقوق مدیران 12میلیون و600 هزار تومان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار