کد خبر: ۳۸۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 01 March 2017

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ورزش استان سیستان و بلوچستان در سال 94؛ 223 درصد نسبت به سال 93 رشد داشته و همچنین موفق به کسب رتبه اول کشوری از لحاظ رشد در توسعه ورزش همگانی شده است.

حسین ثوری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان از حیث میزان قهرمانی و مدالگیری، اعزام تیم و برگزاری مجامع و جشنوارها رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: ورزش استان در مجموع به چند بخش تقسیم می شود، ورزشهای انجمنی و سبکی و ورزشهای المپیکی، که سیاست وزارت ورزش و جوانان حمایت از ورزشهای المپیکی می باشد زیرا اعتبارات کفاف حمایت از تمامی رشته های ورزشی را به وزارت نمی دهد.

وی با بیان اینکه رشته های اصلی، رشته هایی است که در بازی های آسیایی و المپیک حضور دارند، افزود: ورزشهای رشته های سبکی در زمره ورزش های همگانی قرار می گیرند و تمام افراد میتوانند به آن بپردازند و به دلیل کمبود اعتبارات خود ورزشکار باید در جهت درآمد زایی آن اقدام کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بین مدالهای رشته های سبکی و اصلی تفاوت بسیاری وجود دارد، تصریح کرد:در سراسر دنیا هر هفته یک مسابقه قهرمانی جهان در رشته های سبکی در حال برگزاری است در حالی که رشته های اصلی هر 4 سال یکبار مسابقات برگزار می شود که این خود نشان از اهمیت بالای این ورزشها دارد.

ثوری اظهار کرد:قهرمانان ملی در رشته های المپیکی صندوقی به نام صندوق حمایت از قهرمانان دارند که مادام العمر از آن حقوق ماهیانه دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان هنوز هیچ قهرمانی موفق به کسب مدال المپیک نشده است ، افزود:در حال حاضر در رشته های المپیکی 10 رشته تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته که شامل رشته هایی است که در استان قابلیت رشد و کسب مدال المپیکی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان بخش خصوصی که از جامعه ورزش به نحو شایسته حمایت کند نداریم، افزود:با توجه به محدودیت منابع و امکانات، بودجه موجود باید به بهترین نحو هدایت و برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد:بنای کار ما رشته های المپیکی و دارای قابلیت رشد در استان می باشد و با توجه به اینکه

در حال حاضر 52 رشته ورزشی، 502 هیئت شهرستانی و 19 شهرستان در استان داریم عقل سلیم می گوید با توجه به محدودیت اعتبار از رشته های که ارزش مدالی آن در وزارت ورزش و جوانان و دنیا تعریف شده است حمایت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با محدودیت منابع مالی رو به رو هستیم،گفت:ورزشهای سبکی باید خود به دنبال جذب اسپانسر باشند زیرا یک مدال طلا جهانی در رشته سبکی با یک مدال برنز در رشته های المپیکی برابر نمی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با آمایش سرزمینی که در استان در حال انجام است توفیقات فراوانی در زمینه ورزش صورت گرفته اظهار کرد:در وهله اول مدیریت منابع باید در رشته هایی که خاستگاه آن استان سیستان و بلوچستان و ورزشهایی المپیکی انجام شود.

ثوری خاطر نشان کرد :افتخار ورزش در وهله اول نصیب خود ورزشکار می شود و جوانان استان باید به این باور برسند که متکی بر همت خود بوده نه اینکه متکی بر کمک دولت باشند.

وی اذعان کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا دولت هیچ سرمایه گذاری در ورزش نمی کند و تمام هزینه های ورزشی از سوی NGO و شرکتها، تامین می شود، چون به این باور رسیدند که ورزش باید از طریق خود مردم حمایت شود.

وی ادامه داد:باید ورزش در کشور به سمت مردمی شدن پیش برود زیرا سرمایه گذاری که از طرف والدین در خصوص ورزش برای فرزندانشان صورت می گیرد به خود آنها باز میگردد از این جهت باید ارزش ورزش در بین مردم جای بیفتد و این قضیه برای اداره کل ورزش و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد:هر زمانی این حس در دل جوان ایجاد شد تا با همت خود قله های موفقیت را طی کند پیروز خواهیم بود و جوانان خود باید سازنده شغل باشند و به سمت سازندگی بروند که حتی می توانند با راه اندازی صنایع کوچک در منازل علاوه بر ایجاد شغل برای افراد خانواده چندین نفر دیگر را نیز صاحب شغل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار