نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر کشور با حدود 70 امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.
کد خبر: ۳۸۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 01 March 2017
به گزارش تابناک تبریز، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استیضاح وزیر کشور تحویل هیأت رئیسه مجلس شد و ما دستور ارجاع آن را به کمیسیون مربوطه دریافت کرده‌ایم و با کمیسیون تخصصی مربوطه نیز برای برگزاری اولین جلسه، هماهنگی اولیه انجام شده است.

وی افزود: این استیضاح در راستای احقاق حقوق مردم و به امید شنیده شدن صدای مردم، به زودی اعلام وصول می‌شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: ما قصد نداریم حتی یک دقیقه در بحث نظارت بر عملکرد وزرا و پیگیری ضعف‌های وزارتخانه‌ها، فرصت را از دست بدهیم. نزدیکی انتخابات نباید مانع پاسخگویی وزارت کشور به نمایندگان، در وظایف و حیطه اختیاراتش شود.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: مشکل حل نشده پدیده شاندیز، ثامن و ناتوانی استاندار خراسان رضوی در سرو سامان دادن به این مشکلات و اداره نادرست این استان و ضعف اساسی این استانداری در تعامل با مجلس اولین محرک استیضاح وزیر کشور بود که حدود دو ماه قبل اولین امضاها به این دلیل جمع شد و سپس با مراجعه نمایندگان و افزایش محورهای ملی و کشوری، استیضاح دامنه گسترده‌تری یافت.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس، اظهار کرد: بحران‌ پلاسکو، افزایش آسیب‌های اجتماعی، ناتوانی وزارت کشور در اجرای صحیح قانون احزاب، ضعف اساسی این وزارت در برقراری امنیت اجتماعی، توسعه نیافتگی سیاسی، عدم نظارت صحیح بر عملکرد شهرداری‌ها و بروز برخی مشکلات مالی در سازمان همیاری، تعامل نامناسب برخی استانداران و فرمانداران با نمایندگان ‌مجلس و... از محورهای مورد تاکید در استیضاح رحمانی فضلی است.

وی در پایان گفت: این ایام‌ کار وزارت کشور در تعامل با استیضاح کنندگان پاس دادن آنها به استانداری‌هایی بوده که اگر آن استانداران عملکرد درستی داشتند، وزیر کشور امروز استیضاح نمی‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار